اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

وردپرس چیست؟

با محبوبیت بسیار بالا توانسته میزبان سایت های بسیاری باشد. اما وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ چطور روی هاست نصب می شود و اصلا آن را چگونه جاسازی کنیم؟ اگر با حجم عظیمی از سوالات درباره وردپرس روبرو شده اید اصلا نگران نباشید. در این آموزش از پایگاه فرهنگ میزبان فا قصد دارم لغایت به معرفی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بپردازیم، البته احتمالاً در آغاز که عنوان نوشتار را مشاهده کنید چیز اخیر ای برای شما نباشد، ولی عموما این سوال که وردپرس چیست؟ چه خاصیت هایی دارد؟ چه سایت‌هایی با وردپرس می نا تاسیس کرد؟ کدام افزونه وردپرس کاربردی تر است و آیا سایت را سنگین می کند؟ و از این دست سوالات همواره برای کاربران پیش می آید.

در این نوشتار هدف داریم موضوعات پایین را مورد بحث و بررسی پیمان دهیم:

    وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟
    تاریخچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس
    آموزش کامل نصب وردپرس روی هاست
    تعلیم نصب وردپرس روی لوکال هاست
    طراحی نما و قالب وردپرس
    ایجاد بخش‌های گوناگون در وردپرس با استفاده از افزونه‌ها
    توابع وردپرس چیست؟
    وردپرس و روابط خوب آن با موتورهای جستجو
    امنیت وردپرس
    پشتیبانی وردپرس و فراوانی آن در وب پارسی
    واقعا باید به وردپرس اطمینان کنم؟!

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر در انجمن های گوناگون عضو شده باشید گاها با موضوعاتی روبرو می شوید از قبیل اینکه آیا با وردپرس می طاقت یک سایت با موضوعات (فروشگاهی، خبری، شرکتی، موزیک و…) تاسیس کرد؟ عموم کاربران که اخیرا برآنند الی وارد دنیای بزرگ وردپرس شوند همواره چنین سوالاتی را از سایرین می پرسند لغایت بتوانند یک سیستم مدیریت محتوای پسندیده برای سایت خود انتخاب کنند.

قبل از اینکه بدانید وردپرس چیست بهتر است درکی از مفهوم سیستم مدیریت محتوا و انواع CMS ها به دست آورید. بر همین اساس توصیه می کنیم مقاله انواع سیستم های مدیریت محتوا و بهترین CMS را مطالعه نمایید.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

✔  وردپرس به زبان ساده: اگر بخواهیم به زبان ساده به شناسایی وردپرس بپردازیم، وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با به کارگیری آن قادر خواهید بود تا به تاسیس انواع گوناگونی از وبسایت و تارنگار بپردازید. با اطمینان بر پای بست، تجربیات شخصی و نمونه های  نگریستن شده به جرأت می توانم این اطمینان را به شما بدهم به انگیزه نرمش فوقانی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد با به کارگیری آن توانا خواهید بود الی اقدام به تاسیس هر نوع وبسایت با وردپرس کنید.

اگر بخواهیم با یک زبان حرفه ای تر اقدام به شناسایی وردپرس کنیم و پاسخ این سوال را که وردپرس چیست؟ را بدهیم می تاب گفت، وردپرس عبارت است از یک سایت ساز متن مفتوح و رایگان تحت وب که در تقسیم CMS ها (Content Management System) قرار دارد. همانطور که اشاره شد وردپرس به صورت رایگان و متن باز می باشد که می نا آن را جزء دسته نرم افزارهای دنیای آزاد  قرار داد.  به معنی این است که اگر دستی در برنامه نویسی و کدنویسی داشته باشید قادر خواهید بود الی هر نوع شخصی سازی بر روی وردپرس سپریدن دیتا و سایت مد نظر خود را با استفاده از آن  طراحی و پیاده سازی کنید.

✔ وردپرس چیست به زبان پیشه ای: وردپرس با به کارگیری زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و بدست Mysql نیز پشتیبانی می شود، همچنین نسخه ای برای پست گرس کیو ال نیز موجود می باشد این سیستم کاملاً مجانی و متن باز است.
تاریخچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس

مت مولنوگ پایه‌گذار وردپرس است که در 27 مِی سال 2003 آن را به صورت رسمی عرضه کرد، نرم‌افزار کدبازی که در نخست به طور گسترده از جانب تارنگار نویسان برای نوشتن تارنگار مورد استفاده قرار می گرفت اما حال که با گذشت چند سنه از انتشار آن و بروزرسانی های مختلفی که در آن ایجاد شده و از طرفی همان انعطاف پذیری که در بالا به آن اشاره شد قادر خواهید بود لغایت علاوه بر تارنگار با به کارگیری افزونه ها و طراحی های اختصاصی در پوسته های وردپرس هر گونه وبسایتی را با آن راه اندازی کنید.
آموزش کامل نصب وردپرس روی هاست

برای راه اندازی وردپرس کافی است لغایت واپسین نسخه از این سیستم مدیریت محتوای دوست داشتنی را دانلود کرده و سپس با تعبیه هاست مناسب اقدام به نصب و راه اندازی آن کنید، که در مقالات آموزشی میزبان فا به تمام شیوه های نصب وردپرس پرداخته ایم و به شرح ذیل می باشند. شما بر بنیاد احتیاج خویش می بایست روش پسندیده را انتخاب کنید.

روش های نصب وردپرس روی هاست

    تعلیم نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل
    تعلیم نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین
    آموزش نصب وردپرس روی ادان دامین سی پنل
    تعلیم نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین
    تعلیم نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
    آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین
    تعلیم نصب وردپرس روی ساب دامین سی پنل
    نصب وردپرس روی ساب دامین دایرکت ادمین

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

وردپرس به قدری با سیستم های گوناگون تعامل دارد که حتی می توانید آن را روی سیستم خانگی خودتان نیز نصب و تاسیس کنید! برای این کار باید برنامه ای روی سیستم نصب نمایید لغایت سیستم کامپیوتری شما به میزبان تبدیل شود و پس می توانید بدون بیچارگی به هاست و دامنه، وردپرس را نصب و سایت خود را طراحی کنید و در پسین این اطلاعات را به یک هاست راستین منتقل کنید.

ابرکامپیوترها علیه کرونا

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,ابرکامپیوتر

 

سیاست‌های علوم و تکنولوژی کاخ سفید این روزها روی مبارزه با شیوع ویروس کرونا متمرکز شده است. در همین راستا شرکت IBM در ماه مارس از فراهم کردن صدها ابررایانه برای دانشمندان خبر داد تا به کمک آنها بتوانند تحقیقات خود را روی ویروس کرونا انجام بدهند. به‌عنوان بخشی از کنسرسیوم تازه شکل گرفته رایانش با کارآیی بالا (HPC) برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹، شرکت IBM متعهد شده است برای ارزیابی طرح‌ها و برنامه‌های تحقیقاتی در این زمینه، دسترسی به منابع کامپیوتری را به شکلی فراهم بیاورد تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشند. هنوز اقدامات زیادی باید در این زمینه انجام بشود، اما بعضی از مهم‌ترین اعضای این کنسرسیوم شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، اینتل و انویدیا هستند. 

 

کامپیوترهای قدرتمند این امکان را به محققان می‌دهند تا حجم بالای محاسبات را در بررسی‌های مربوط به بیماری‌های همه‌گیر، بیولوژی و الگوسازی‌های مولکولی انجام بدهند؛ محاسباتی که با پلت‌فرم‌های کامپیوتری سنتی ممکن است ماه‌ها طول بکشد. علاوه بر این، از آنجا که دسترسی به کامپیوترها در فضای ابری امکان‌پذیر است، محققان این امکان را دارند تا از هر جایی در دنیا به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. دیدگاه‌های ایجاد شده از طریق این تجربیات و بررسی‌ها، می‌تواند به دریافت مسائل و نکات مهم در رابطه با بیماری کووید-۱۹ کمک کند. «تی‌ری پلگرینو» یکی از سرمایه‌گذاران شرکت Dell Technologies در این مورد می‌گوید: «درحال‌حاضر تکنولوژی بخش مهمی از تحقیقات جهانی درحال انجام روی بیماری کووید-۱۹ است. ابزارهای هوشمند و به‌روز برای مبارزه با این ویروس اهمیت زیادی دارند.»

 

این روزها شرکت‌ها و موسسات مختلف در آمریکا، آلمان، هند، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی، کرواسی، اسپانیا، انگلستان و دیگر کشورهای جهان ۶۲ پروژه تحقیقاتی در زمینه شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ را به کمک ابزارهای رایگان رایانش ابری مانند Google Cloud،‌Amazon Web Services (AWS)، Microsoft Azure، IBM انجام می‌دهند. در این کنسرسیوم که متشکل از ۴۰ شرکت است، تحقیقات و بررسی‌ها به کمک بیش از ۴۸۳ ابرکامپیوتر انجام می‌شوند.

 

 مایکروسافت

علاوه بر زیرساخت‌های ابرکامپیوتری مبتنی بر پلت‌فرم رایانش ابری Azure، این شرکت منابع شبکه‌ای و ذخیره‌ای لازم را در اختیار محققان قرار می‌دهد. همزمان با این اقدامات، بازوی هوش مصنوعی این شرکت هم در راستای اجرای «برنامه سلامت» که در ماه آوریل با بودجه ۲۰ میلیون دلاری برای تحلیل داده‌ها، تشخیص و درمان، تخصیص منابع، انتشار اطلاعات درست و انجام تحقیقات علمی با هدف بهبود نتایج به‌دست آمده در زمینه مبارزه با کووید-۱۹ ارائه شد، به‌کار گرفته می‌شود. مایکروسافت به‌عنوان یکی از اعضای این کنسرسیوم می‌گوید زیرساخت‌های هوش مصنوعی، رایانش کوآنتومی و دیگر ابزارهای علوم کامپیوتری خود در مرکز تحقیقات مایکروسافت را هم برای شناسایی الگوهای شیوع این بیماری و عملکرد آن در بدن بیمار، در اختیار دانشمندان قرار داده است.

 

این بررسی‌ها از طریق شبیه‌سازهای تحقیقاتی، الگوسازی پویای مولکولی، نقشه‌سازی سه‌بعدی از ساختارهای پروتئینی ویروس و بررسی اثرگذاری داروهای موجود بر جلوگیری از ورود ویروس و گسترش آن در بدن، انجام می‌شود. مایکروسافت اعلام کرده است هر سازمان و شرکتی که در این زمینه فعالیت می‌کند می‌تواند از زیرساخت ابری کامل Azure شامل CycleCloud، سامانه مدیریتی Slurm و ماشین‌های مجازی Azure و سیستم‌های ذخیره‌سازی آن بهره ببرد. یکی از این موسسات، موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی «آمارها و ریاضیات کاربردی نپال» است که به دنبال شبیه‌سازی الگوی گسترش کووید-۱۹ در میان مردم نپال است. به گفته مایکروسافت، این الگوها می‌توانند به نجات جان افراد زیادی کمک کنند. دانشگاه Duke هم از Azure مایکروسافت برای تحقیقات در زمینه استفاده از دستگاه‌های تنفس مصنوعی بهره می‌گیرد.

 

 گوگل

غول موتور جست‌وجوی اینترنت دنیا خدمات مختلف رایانشی، ذخیره‌سازی و مدیریتی را از طریق پلت‌فرم Google Cloud در اختیار اعضای این کنسرسیوم قرار می‌دهد و اخیرا ۲۰ میلیون دلار هم برای کمک به موسسات تحقیقاتی و آموزشی که در زمینه پیشگیری، روش‌های درمان و واکسن با کووید-۱۹ فعالیت می‌کنند، اختصاص داده است. گوگل به‌عنوان بخشی از این کنسرسیوم در بررسی مدل‌های همه‌گیری این بیماری با استفاده از الگوهای هوش مصنوعی هم با محققان دانشگاه Complutense همکاری می‌کند.

 

این شرکت همچنین با موسسه سلامت جهانی دانشگاه هاروارد برای تخصیص سرمایه به سازمان‌های غیرانتفاعی، شرکت‌ها، نهادهای دولتی و موسسات تحقیقاتی در زمینه کارهای تحقیقاتی برای مبارزه با کووید-۱۹ همکاری می‌کند. گوگل از طرفی در همکاری با مایکروسافت به توسعه و آزمایش واکسن‌های ساخته‌شده برای کووید-۱۹ کمک می‌کند.

 

 آمازون

این شرکت هم درست مانند گوگل، ابزارهای رایانشی و تحقیقاتی لازم را برای اعضای این کنسرسیوم تامین می‌کند. بیش از ۱۱ تیم کاری درحال‌حاضر از زیرساخت‌های Amazon Web Services برای انجام امور تحقیقاتی‌شان استفاده می‌کنند. شرکت آمازون به‌عنوان بخشی از طرح توسعه راهکارهای تشخیصی AWS خودش، به بیش از ۳۵ موسسه و شرکت خصوصی اعتبار مورد نیاز برای توسعه روش‌های تشخیصی و درمان کووید-۱۹ به‌خصوص در زمینه درمان‌های کلینیکی از راه دور و در خانه را تخصیص داده است.

 

درحال‌حاضر تیم تحقیقاتی دانشگاه جان هاپکینز در آزمایشگاه‌های دانشگاه MIT مشغول بررسی تله‌های پروتئینی ایجاد شده توسط ویروس کرونا در بدن انسان هستند. این محققان با استفاده از الگوهای یادگیری ماشینی مبتنی بر AWS شرکت آمازون این کار را انجام می‌دهند تا بتوانند تاثیرات مضر این تله‌های پروتئینی ایجاد شده توسط ویروس کرونا در بدن را شناسایی کنند. آنها در ابتدا این بررسی‌ها را روی موش‌های آزمایشگاهی انجام داده و سپس نتایج آن را به کمک یادگیری ماشینی با بدن انسان تطبیق می‌دهند تا بتوانند راهکارهای کلینیکی و درمانی لازم را در این زمینه کشف کنند.


منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11054342.html

دسترسی به وای فای در زیر آب ممکن شد

اخبار,اخبار تکنولوژی,دسترسی به وای فای در زیرآب
با ابداع فناوری جدیدی موسوم به آکوآ – فای دسترسی به وای فای در زیر آب ممکن می‌شود و لذا اتصال به اینترنت در عمق دریاها و اقیانوس‌ها امکان پذیر خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، امواج رادیویی از توان انتقال پایینی در آب برخوردارند و لذا دسترسی به شبکه های وای – فای در زیر آب ممکن نیست. اما دانشمندان با ابداع نسخه زیرآبی وای – فای بر این چالش غلبه کرده اند.

 

در سال‌های گذشته محققان تلاش کرده بودند از لیزر برای انتقال تصاویر ویدئویی فوق دقیق در زیر آب استفاده کنند و فناوری جدید که آکوآ – فای نام گرفته مبتنی بر همین فناوری لیزری است.

 

با این فناوری جدید یک غواص می تواند گوشی خود را به زیر آب ببرد و عکس ها و ویدئوهای تهیه شده از زیر آب را به طور آنی برای افراد دیگر در روی آب ارسال کند. همچنین غواص ها می توانند با استفاده از این روش در زیر آب با یکدیگر داده تبادل کنند.

 

 به این منظور باید ابزار کوچکی در کف کشتی ها نصب شود تا داده ها از طریق آن بین غواص ها رد و بدل شود. ابزار مذکور مجهز به یک ریزرایانه است که داده های رادیویی را به پالس های نوری فوق سریع مبدل می کند که هر یک از این پالس ها می توانند معادل صفر یا یک در کدهای باینری باشند.

 

پالس های مذکور با استفاده از فناوری لیزری 520 نانومتری یا از طریق ال ای دی های خاص سبز رنگ ارسال می شوند. ال ای دی های مذکور قادر به ارسال داده ها در فواصل کوتاه با مصرف اندک برق هستند. در صورت استفاده از لیزر مسافت طی شده بیشتر می شود اما به مصرف برق بیشتری نیاز است.

 

اطلاعات رسیده به دستگاه نصب شده در کشتی از طریق ریزرایانه آن به فیلم ها و عکس های عادی قابل مشاهده مبدل می شود و فایل های مذکور در نهایت از طریق ماهواره در اینترنت آپلود می شوند.

 

از این سیستم به طور آزمایشی برای انتقال داده از عمق چند متری آب به سطح آب استفاده شده و با توجه به کم هزینه و منعطف بودن سیستم یادشده می توان به تجاری سازی آن در آینده نزدیک امید داشت.


منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/banews73098.html

 

نصب وردپرس

کم مختصر باید سایتمان را به محیط واقعی ببریم و به نصب وردپرس روی هاست بپردازیم لغایت در معرض رویت کاربران قرار گیرد. برای این هدف باید با لوکال هاست خداحافظی نماییم و به سراغ سرویس‌های ارائه هاست برویم. وردپرس با هاست لینوکس سازگاری اکثریت دارد که به دو چهره Cpanel و Direct admin موجود است.
امروز می‌خواهیم آموزش نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل را به شما آموزش دهیم.
برای این قصد بعضی از هاستینگ‌ها سرویسی را با عنوان هاست وردپرس دارند که گزینه جالبی است. این هاست کاملا با وردپرس سازگار شده و حتی با یک کلیک می‌توان آخرین نسخه وردپرس را بر روی آن نصب کرد. اگر چنین هاستی را جاسازی کنید کارتان راحت‌تر است اما اگر نشد هاست معمولی با پنل مدیریت سی‌پنل بهترین گزینه برای نصب و راه اندازی وردپرس است.
نصب وردپرس

بهتر است قبل از ورود به مبحث اصلی، به پیش‌نیازها و جزئیات بپردازیم. ما می‌خواهیم یک سایت را در پیرامون اصلی یا در اینترنت راه‌اندازی نماییم و از دنیای تستی خارج شویم. برای این هدف اول سرویس هاست خود را برگزیدن کرده، سپس شروع به اتمام عملیات می‌کنیم. قدم‌هایی که باید در این راستا برداشته شود به چهره زیر است:

    خرید هاست پسندیده و ترجیحا لینوکسی از شرکتی معتبر و دارای پشتیبانی
    ثبت حوزه موردنظر برای سایت
    ست کردن گستره با هاست
    استفاده از اطلاعات ورود به هاست یا اطلاعات اطلاعات FTP (چنانچه سرویس‌دهنده به شما این اطلاعات را نداد می‌توانید در پنل هاست خودتان آن را برپایی کنید)
    دانلود آخرین نسخه وردپرس فارسی
    شروع فرآیند نصب و راه‌اندازی وردپرس

حال به سراغ شرح آموزش نصب وردپرس روی Cpanel می‌رویم.
آموزش نصب وردپرس

برای نصب وردپرس روی Cpanel نخست بایدآخرین نسخه وردپرس را اخذ کنید که معمولا از مخزن امکان‌پذیر است. نکته جالب اینجاست که پیشتر ما باید نسخه فارسی وردپرس را نصب می‌کردیم و حتما باید چشم براه می‌ماندیم لغایت وردپرس فارسی آن را ارائه دهد تا بتوان اخذ کرد. اما در حال آماده هیچ نیازی به صبر کردن و حتی اخذ نسخه پارسی نیست. همان نسخه اصلی را اخذ می‌کنیم و در هنگام نصب زبان باره عقیده را فارسی گزینش می‌کنیم. وردپرس خویش از بیشتر زبان‌های دنیا پشتیبانی می‌کند.
پس از گرفتن واپسین نوشتن وردپرس، وارد سی پنل شوید. این وارد شدن می‌تواند به صورت سر راست یا غیر سر راست (از شیوه FTP) باشد.
بارگذاری فایل فشرده وردپرس

در مرحله اول باید مطابق شکل ذیل وارد پوشه فایل‌های خود روی هاست شوید.
file manager- آموزش نصب وردپرس
ورود به دسته file manager

وقتی بر روی File Manager کلیک کنید وارد صفحه‌ای می‌شوید که در سرنوشت سمت چپ آن همانند شکل زیر پوشه public_html را نگریستن می‌کنید.
public_html- نصب وردپرس روی Cpanel
ورود به تقسیم public_html

پوشه pubilc_html ریشه هاست شماست و شما باید در همین پوشه فایل‌های وردپرس خویش را پیمان دیتا و آن را نصب کنید.
برای قرار دریافت فایل‌های وردپرس در پوشه public_html و در نهایت برای نصب وردپرس باید مطابق شکل ذیل از راه گزینه upload استفاده کنیم.
upload file- نصب وردپرس
انتخاب گزینه upload برای بارگذاری فایل‌ها

پس از آپلود شدن فایل فشرده وردپرس باید بر روی پوشه زیپ آن راست کلیک کنید و گزینه Extract را برگزیدن کنید الی پوشه وردپرس را از زیپ بیرون کنید.
unzip- هاست سی پنل
خارج کردن از حالت فشرده

مطابق شکل پایین وقتی نسخه وردپرس را extract می‌کنیم می‌توانید فایل زیپ آن را از درون سی‌پنل خود پاک کنید. اگر سعی کنید همیشه فضای هاست را منظم نگه دارید به سرعت سایت کمک بزرگی می‌کنید.
extract-هاست cpanel
حذف فایل فشرده موجود در روت هاست

سپس بر روی پوشه آبی رنگ wordpress در شکل بالا کلیک می‌کنیم الی تمام فایل‌های موجود را از تو پوشه وردپرس به تقسیم public_html انتقال دهیم. چرا؟
اگر می‌خواهید سایت شما با زدن آدرس دامنه نمایش داده شود باید تمامی فایل‌های اصلی وردپرس در public_html یا روت قرار گیرد در غیر اینصورت باید انتهای آدرس اصلی wordpress/ را نیز وارد کنید که این پیشه بی معنی‌ است.
انتقال فایل‌ها به public_html

همان‌طور که در شکل پایین می‌بیند برای انتقال تمام فایل‌های وردپرس، کل موارد را انتخاب کرده (با گزینه select all) و با کلیک بر روی آن‌ها گزینه Move را گزینش کنید.
move- انتقال فایل ها به روت
انتقال همگی فایل‌های وردپرس به روت اصلی

وقتی در شکل بالا گزینه “Move” را برگزیدن می‌کنیم مطابق شکل پایین پنجره‌ای مفتوح می‌شود که در این پنجره، گذرگاه کنونی تمام فایل‌های وردپرس به صورت public_html/wordpress/ مشخص شده است و شما باید کلمه wordpress را از راه مشخص شده در شکل منزه کنید و فایل‌ها را به پوشه public_html برای نصب وردپرس روی Cpanel انتقال دهید.
move - نصب وردپرس روی Cpanel
حذف واژه wordpress از انتهای آدرس
ساخت پایگاه داده

تا اینجا موقعیت اولیه وردپرس را مشخص کرده و آن را شاخه اصلی جای دادیم. حال نوبت به آن می‌رسد که پایگاه داده را تنظیم کنیم. می‌دانید که بدون اتصالات پایگاه دیتا نمی‌توانید وبسایت خود را راه‌اندازی کنید. چرا؟ چون سایت شما قرار است اطلاعاتی را در دل خود داشته باشد و این اطلاعات همگی بصورت جدول‌های مشخصی در پایگاه داده جمع می‌شوند. برای این هدف در پنل هاست بر روی گزینه MySQL database کلیک کنید:
  افزونه وردپرس
mysql database- نصب وردپرس روی هاست
به تقسیم ساخت پایگاه دیتا بروید

با کلیک بر روی لینک Database® MysQl که در شکل بالا مشخص شده است وارد صفحه‌ای مطابق شکل ذیل می‌شویم که باید برای نصب وردپرس روی هاست Cpanel دیتابیس ایجاد کنیم.
db name- هاست Cpanel
ورود یه نام برای پایگاه داده

برای پایگاه دیتا خویش باید نامی را در عقیده بگیرید و در این بخش وارد کنید، سپس بر روی دکمه آبی رنگ Create database کلیک کنید. حال کمی اسکرول می‌کنیم تا به تقسیم MySQL User برسیم.
db user - تعلیم نصب وردپرس
وارد کردن اطلاعات اسم پایگاه داده

در اینجا نیز باید برای پایگاه دیتا خویش اسم کاربری و پسورد بسازید. این مراحل را در نصب وردپرس روی لوکال هاست هم اتمام می‌دادیم با این تفاوت که در لوکال تنها یک نام پایگاه داده کافی است. بعد از آن بر روی Create User کلیک کنید. حال کمی اسکرول کنید و در تقسیم Add User database بر روی دکمه Add کلیک کنید الی همه موارد اضافه شوند.
وارد کردن آدرس سایت در مرورگر

حال برای نصب وردپرس روی Cpanel باید آدرس سایت خویش را در مروگر وارد کنید. چنانچه تمام مراحل فوق را به درستی اتمام دیتا باشید هنگام وارد کردن آدرس سایت خود در مرورگر با صفحه‌ای مطابق شکل زیر روبرو می شوید.
install-نصب وردپرس روی Cpanel
شروع نصب وردپرس

سپس بعد از عبور از صفحه بالا وارد صفحه‌ای مطابق شکل پایین می‌شوید که پیمان است اطلاعاتی را در آن وارد کنید…
enter info - نصب وردپرس روی Cpanel
ورود اطلاعات باره احتیاج برای نصب وردپرس

سپس با زدن دکمه “فرستادن ” وارد صفحه‌ای مطابق شکل زیر به شما پرتو داده می‌شود.
install-نصب وردپرس روی Cpanel
اجرای نصب وردپرس روی سی پنل

با زدن دکمه “اجرای نصب” وارد صفحه‌ای مطابق شکل پایین می‌شوید که باید در آن نام کاربری و پسورد ورود به سیستم وردپرس را مشخص کنید تا نصب وردپرس روی Cpanelانجام شود.
site info - نصب وردپرس روی Cpanel
وارد کردن اطلاعات نام سایت و رمز عبور

پس از فشردن دکمه ” راه‌اندازی وردپرس” نصب وردپرس روی Cpanel به طور تمام و کامل انجام می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از اسم کاربری و پسوردی که در مرحله پیش تعریف کردید وارد سیستم وردپرس خویش شوید.
finish - هاست cpanel
وارد کردن اطلاعات ورود به سایت
جمع بندی

مراحل نصب وردپرس روی Cpanel همانند نصب وردپرس روی لوکال هاست نیست. در هاست شما باید مراحلی را طی کنید الی سایتتان ساخته شود. البته این حرف ما به این قصد نیست که این عملیات سخت است اما برای اینکه مراحل متفاوتی را باید طی کنید، به شما می‌گوییم که حتما این آموزش را نگریستن کنید.
نکته مهمی که در اینجا باید حتما به شما یادآور شویم این است که در حال حاضر هاست لینوکسی به صورت دایرکت ادمین موجود است و سی‌پنل در ایران کمتر مشاهده می‌شود. ولی برخی شرکت‌ها سرویس سی‌پنل نیز ارائه می‌دهند، به همین قصد بهتر است آموزش پیشه با آن را بیاموزید.
هر نوع نظری دارید شاد می‌شویم از تقسیم دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید.

اپلیکیشن مخفی کردن چهره سوژه های عکاسی برای آیفون

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپلیکیشن مخفی کردن چهره
به تازگی اپلیکیشنی برای گوشی آیفون عرضه شده که به کاربران امکان می دهد چهره سوژه های عکاسی را بپوشانند و مخفی کنند. 

به گزارش فارس به نقل از اسلش گیر، اپلیکیشن مخفی کردن چهره سوژه های عکاسی آیفون به خصوص برای استفاده معترضان آمریکایی مفید است که دوست ندارند پلیس با مشاهده چهره آنها در عکس های تجمعات اعتراضی برایشان دردسر درست کند.

 

برنامه یادشده که دوربین ناشناس یا Anonymous Camera نام دارد، علاوه بر مات کردن و مخفی کردن چهره افراد در عکس ها و نیز ویدئوها می تواند در صورت لزوم یک فرد را به طور کامل از تصویر حذف کند. در هفته های اخیر و با گسترش تجمع های اعتراضی در آمریکا، عرضه اپلیکیشن هایی برای پنهان کردن هویت افراد در آمریکا از طریق دستکاری عکس ها و ویدئوهای گوشی ها افزایش یافته است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپلیکیشن مخفی کردن چهره

یکی از مزایای مهم این برنامه رایگان بودن آن است. البته یک نسخه حرفه ای تر از برنامه یادشده نیز عرضه شده که بارگذاری و نصب آن دو دلار هزینه دارد. خدمات ویدئویی برنامه یادشده فاقد واترمارک یا عنوان رسمی برنامه است.

 

برنامه یادشده از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی اشخاص و محو خودکار چهره آنها استفاده می کند. البته این برنامه تنها برای حذف چهره در عکس ها و ویدئوهای مربوط به جمع های کوچک و چند نفره مناسب است.


منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11054462.html