اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

مفاهیم اولیه سئو

عنوان مقاله امروز ما مفاهیم اولیه سئو اسم دارد و هدف ما از نگارش این مقاله آشنایی افراد نوآموز است که اخیرا با مفهوم سئو آشنا شده اند و همنشین دارند بدانند چه فاکتورهایی برای کسب جایگاه بهتری در نتایج گوگل تاثیرگذار هستند. خب به جای حقیقت مراجعه کردید. در این مقاله با عنوان مفاهیم اولیه سئو منظور داریم دانش اولیه باره احتیاج برای سئو را به شما آموزش دهیم. تلاش می کنیم با معرفی مفاهیم اولیه سئو و عبارات رایج در آن ذهنیت بهتری برای شما ایجاد کنیم و همه چیز را از صفر و به صورت ساده برای شما بیان کنیم. بعد در پیوستگی با ما همراه باشید.


 بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟

مفاهیم اولیه سئو

مفاهیم اولیه سئو


SEO یک دودمان بازاریابی است که بر روی نگرش رو به رشد در نتایج جستجوی آلی (بدون پرداخت) موتور جستجو متمرکز است. SEO شامل عناصر فنی و خلاق باره احتیاج برای درمان رتبه بندی، رانندگی شدامد و افزایش آگاهی در موتورهای جستجو می باشد. جنبه های بسیاری برای جستجوگرها هستی دارد، از واژه ها در صفحه شما تا سایر سایت هایی که به تارنما شما پیوند می دهند. بعضی اوقات SEO به سادگی موضوعی است که مطمئن شوید سایت شما به نوع ای طراحی شده است که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را فهم کنند. SEO تنها در مورد برپایی تارنما های سازگار با موتورهای جستجوگر نیست. این در مورد ساخت سایتی سازگار برای مردم نیز است. در طراحان وب تبریز ما اعتقاد داریم که این اصول دست در دست هم هستند و گرد آن دیگری را تکمیل می کند و مکمل هم هستند. این راهنما برای توصیف کل گویه های سئو از جستجوی واژگان و عبارات (کلمات کلیدی) که شدامد را به تارنما شما جذب می کند تا سایت شما را با موتورهای جستجو سازگار کند الی ایجاد لینک های سودمند و بازاریابی برای سایت شما و بال بردن ارزش منحصر به فرد سایت شما را به دنبال دارد. اگر در مورد این موارد کمی سردرگم شده اید نگران نباشید چون شما فقط نیستید و ما برای کمک و ارشاد شما اینجا هستیم.


چرا وبسایت من به SEO دربایستن دارد؟

مفاهیم اولیه سئو

مفاهیم اولیه سئو


اکثر ترافیک وب بدست موتورهای جستجو عمده تجاری، گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه شبکه های اجتماعی و دیگر انواع شدامد ها می توانند بازدید را به وب سایت شما جذب کنند، اما موتورهای جستجو طریق اصلی جستجو و وب گردی برای اکثر کاربران اینترنت هستند. روش دررست است که تارنما شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را برای کاربران قصد خود فراهم کند. موتورهای جستجو در این باره بی همتا هستند که در آن ها ترافیک هدفمند را در جایی فراهم می کنند که شما به پیگیری آن هستید و شما آن را توصیه می کنید. 

مفاهیم اولیه سئو

موتورهای جستجو مسیر هایی هستند که می شوند مایه این رویداد بیافتد. اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را پیدا کنند و یا محتوای شما را به پایگاه های داده خویش اضافه نکنند، شما فرصت های ایمان نکردنی برای هدایت ترافیک به سایت خود را از دست می دهید. نمایش جستجوها یعنی کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که شدامد موتور جستجو می تواند سبب کامیابی یا شکست یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک تارنما می تواند تبلیغات، درآمد و پیمان گرفتن در معرض دید را همانند سایر کانال های بازاریابی فراهم کند. سرمایه گذاری در بهینه سازی وب سایت ها و سئوی آن ها می تواند در سنجش با دیگر انواع بازاریابی بهتر و یا صرفه تر باشد و بالارفتن استثنایی در میزان بازدهی داشته باشد.


بیشتر بخوانید »»» نکات بهینه سازی سایت توسط خودمان بدون صرف هزینه

چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت ما را بدون SEO تشخیص دهند؟

مفاهیم اولیه سئو

مفاهیم اولیه سئو


موتورهای جستجو هوشمند هستند، ولی هنوز هم دربایستن به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند الی فناوری خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو هستی دارد. در حالی که SEO پسندیده می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و پروا بیشتری را به خود جلب کند، اما یک حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجو نهان و یا دفن کند و در جایی که بازدید بسیار ناچیز است پیمان دهد. علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی ها کمک می کند الی محتوا در جایی پیمان گیرد که جستجوگران آن را بسهولت پیدا کنند. اینترنت به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک عرصه رقابتی است و آن دسته از شرکت هایی که با اصول بهینه سازی جلو می روند و تکنیک های سئو را در نظر می گیرند، در شمار بازدید کنندگان و مشتریان مورد عقیده خویش جلوتر از دیگر رقبا خواهند بود.


همه چیز درباره حافظه رم ( RAM )

رم چیست؟

رَم (RAM) نوعی حافظه برای ذخیره‌سازی موقت اطلاعات رایانه‌ای است. یک رم به داده‌های ذخیره شده اجازه می‌دهد تا مستقیماً در هر مرحله تصادفی در دسترس باشند در مقابل دیگر رسانه‌های ذخیره داده مثل هارد دیسک ها، سی دی ها، دی وی دی‌ها و نوارهای مغناطیسی و نیز انواع حافظه‌های ابتدایی مثل حافظه درام اطلاعات را به خاطر محدودیت طراحی مکانیکی به‌طور متوالی در مراحل از پیش تعیین شده می‌خواند و ثبت می‌کند بنابراین زمان دسترسی به داده‌ها به مکان ان بستگی دارد.

امروزه رم شکل کامل مدار گرفته‌است انواع جدید DRAMها حافظه دسترسی تصادفی نیستند به‌طوری‌که داده‌ها پشت سر هم خوانده می‌شوند هر چند اسم شبیه هم دارند.

 

خرید رم کامپیوتر, خرید رم لپ تاپ

مهم ترین فاکتوری که باید هنگام خرید رم مورد توجه قرار گیرد حجم حافظه است

 

انواع مختلف رَم (RAM) :

انواع بسیار متفاوتی از رم وجود دارند: DDR RAM، EDO، FPM، SDRAM، SIMM و DIMM . این فهرست ممکن است به خصوص اگر آشنایی چندانی با سخت‌افزار رایانه نداشته باشید، گیج‌کننده باشد. این اصطلاحات انواع مختلفی از ماژول‌های رم را توصیف می‌کنند که هر یک براساس مشخصات فیزیکی با همدیگر متفاوت هستند. به طور کلی ماژول‌های رم در دو دسته قرار می‌گیرند:

SIMM (Single In-line Memory Module) ماژول حافظه تکی

DIMM (Dual In-line Memory Module) ماژول حافظه دوتایی

 

چه میزان رم ‌روی سیستم شما نصب شده؟ 

برای فهمیدن آنکه اکنون سیستم شما‌ از چه میزان رم برخوردار است، کافی است از روی دسکتاپ خود ‌روی آیکون Computer و یا در Explorer بر ‌This PC کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

این کار پنجره‌ای ‌باز می‌کند که تمامی اطلاعات سیستم شما را‌ کلی ارائه می‌کند. در اینجا در ذیل بخش System می‌توانید میزان رم سیستم خود را که با Installed Memory مشخص شده، پیدا کنید.

 

نکته آنکه اگر سیستم عامل شما از نوع ۳۲ بیتی باشد، تنها از ۴ گیگابایت رم و نه بیشتر پشتیبانی می‌کند و در این حالت، شاید در این پنجره، میزان رم نمایش داده شده، کمتر از میزان رم نصب شده بر ‌سیستم باشد. همچنین اگر کارت گرافیک سیستم شما حافظه مخصوص به خود نداشته باشد، از رم سیستم برای انجام عملیات گرافیکی استفاده خواهد کرد. 

 

خرید رم کامپیوتر, خرید رم لپ تاپ

استفاده از رم هایی با فرکانس بیشتر سرعت سیستم شما را بسیار افزیش می دهد

 

فاکتورهای مهم در انتخاب رم :

حجم حافظه رم :

مهم ترین فاکتوری که باید هنگام خرید رم مورد توجه قرار گیرد حجم حافظه است. شما برای اجرای سیستم عامل ها، برخی بازی ها و نرم افزارها نیاز به مقدار حداقلی از حجم RAM دارید. این مقدار با واحد GB یا گیگابایت سنجیده می شود. معمولاً حجم رم هایی که در لپ تاپ، گوشی و … استفاده می شوند بین ۱ تا ۱۶ گیگابایت هستند. امروزه حتی در گوشی های هوشمند نیز تا ۸ گیگابایت رم استفاده می شود. این که مقدار بیشتری حجم رم از حداقل های توصیه شده استفاده کنیم، مهم است. اما استفاده از حجم های بیش از اندازه رم غیرضروری است و سیستم شما را سریعتر نخواهد کرد.

حجم رم تنها پارامتر مهم در انتخاب و خرید آن نیست. حجم بیشتر رم به قابلیت چند وظیفگی یا مولتی تسکینگ کمک می کند و بدون داشتن حداقل حجم رم، اجرای نرم افزار ها ممکن نیست.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/everything-ram2-memory.html

راهنمای خرید کنسول بازی

کنسول بازی وسیله سرگرمی کامپیوتری است که منحصرا برای اجرای بازی های ویدیویی روی مانیتور یا تلویزیون طراحی شده است. اکس باکس 360 ، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 و 3 معروف ترین کنسول های بازی در دنیا هستند . کنسول بازی نسل های مختلفی را به خودش دیده است. در سال های اخیر کنسول بازی به قدری پیشرفته شده که دارای امکاناتی مثل سیستم عامل هوشمند ، اینترنت ، ذخیره سازی ، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی شده اند.

 

اگر خواسته باشید برای خرید یک کنسول بازی خانگی اقدام کنید، احتمالا برای انتخاب بین گزینه‌های موجود دچار سردرگمی می‌شوید. اکثر خریداران همیشه سوال می‌کنند که کدام کنسول برایشان مناسب است و از این نگرانند که شاید بعد از خرید پشیمان شوند.

 

انتخاب یک کنسول بازی بخصوص در نسل هشتم کار بسیار سخت و حساسی است. سختی این کار از آنجا نشات می گیرد که دو دستگی و رقابت شدیدی میان مخاطبان وجود دارد و هر کنسول مخاطبان و دشمنان خود را دارد.

خرید یک کنسول نیز دردسر‌های خاص خودش را دارد که شاید اولین دردسر آن هم وجود بازی‌های انحصاری است.

 

بازی‌های انحصاری در فروش کنسول‌ها تاثیر به سزایی داشته و سبب جذب مخاطبان خاص به سوی آن کنسول خاص می شود. اگر کنسول خاصی را مد نظر دارید، بهتر است قبل از خرید نگاهی به لیست بازی‌های انحصاری آن بیاندازید تا بعد از خرید پشیمان نشوید.

 

دومین مشکلی که در زمان انتخاب و خرید کنسول بازیتان با آن مواجه می شوید امکانات و سیستم عامل آن کنسول است، زیرا هر کنسولی امکانات و ویژگی‌های ظاهری و سخت افزاری منحصر بفرد خود را دارد. مانند؛ پردازنده، اندازه فیزیکی، طراحی، صدای تولید شده از فن و غیره.

 

هر کنسولی وسایل جانبی مختص به خود را دارد که سبب افزایش هیجان و شیرین‌تر شدن تجربه بازی می‌شود. نکته مهمی که قبل از خرید و یا حتی اقدام به خرید یک کنسول باید به آن توجه کنید ، چک کردن جیبتان است، زیرا این وسایل مانند دوربین، دستگاه واقعیت مجازی و ... را باید به صورت جدا گانه تهیه کنید.

 

خرید کنسول بازی ps4, مشاوره برای خرید کنسول بازی

کنسول بازی وسیله سرگرمی است که منحصرا برای اجرای بازی های ویدیویی طراحی شده

 

قبل از خرید کنسول بازی به سوالهای زیر پاسخ دهید:

چه کنسولی برای من مناسب است؟

بودجه ای که برای خرید کنسول بازی  قراد داده اید چقدر است؟ 

آیا به بخش آنلاین و مالتی پلیر (چند نفره) بازی ها علاقه دارید؟

دوستانِ شما بیشتر از کدام کنسول بازی استفاده می کنند؟

بیشتر به چه نوع بازی هایی علاقه دارید؟

آیا برای هزینه های مضاعف و ثانوی بعد از خرید کنسول بازی نیز بودجه کافی دارید؟

پاسخ به این سوالها خرید کنسول بازی را برای شما ساده‌تر می‌کند.

 

چه کنسولی برای من مناسب است؟

کمپانی‌های زیادی در این بخش از بازار فعالیت می‌نمایند و تقریبا هر ساله شاهد دیوایس‌های جدیدی هستیم که سردرگمی کاربران را در حین خرید بیش‌تر می‌کنند. اما کافی‌ست با سلایق خود آشنا باشید تا سریعا کنسول مورد نظر خود را پیدا کنید. به‌طور کلی برندهای مطرح این مارکت سونی، مایکروسافت و نینتندو هستند که بر قسمت بزرگی از بازار حکم‌فرمایی می‌کنند و محبوبیت بالایی در بین یوزرها دارند. 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/consolegame-buying2-guide.html

5 تکنیک بازاریابی عصبی که هر بازاریابی باید با آن آشنا باشد

تکنیک های بازاریابی عصبی زیادی توسط بازاریابان باره بهره‌گیری قرار میگیرد که شدنی است مبهوت کننده باشد. با توجه به کسب و کارهای مختلف و اهداف متنوعی که دارند  نزدیک  تمام تکنیک های بازاریابی عصبی ارزشمند هستند، اما خوب است با انواع گوناگون آن آشنا باشید تا در صورت نیاز بتوانید از تکنیکی بهره‌گیری کنید که با کمترین خرج بیشترین هوده را به شما برساند و همچنین در تحقق قصد تان کارساز باشد.

بازااریابی عصبی1


از شیوه ردگیری چشمی (EYE TRACKING) با چشم های مشتریان تان ببینید

ردگیری چشمی الگوی حرکتی مردمک چشم همکاری کنندگان در آزمایش های آی ترکینگ (Eye Tracking) را اندازه گیری می کند. فناوری ردگیری چشمی این امکان را به شما می دهد که از حیث مشتریان تان به تبلیغ، محصول و فروشگاه خویش نگاه کنید. به این چهره متوجه خواهید شد مشتریان به چه مواردی پروا دارند و الگوهای دیداری آنها در شرایط مختلف به چه چهره است. به عنوان نمونه اتمام آزمایشاتی از این دست پرتو داده اند که افراد در بیشتر مواقع زمانی که وارد فروشگاه میشوند ابتدا گنجه های سمت خود را نگاه میکنند. با تکیه بر گزارش ها ردگیری چشمی میتوانید سناریوهایی را برای کمپین های بازاریابی خویش طراحی کنید که بر پایه رفتار مصرف کننده بوه و احتمال کامیابی بیشتری دارند. شما میتوانید تمام کار و جنبش های بازاریابی خود را از این طریق مورد تست قرار دهید الی متوجه شوید الگوی دیداری مشتریانتان با الگوی باره عقیده شما یکسان است یا خیر، به این چهره از چیدمان المان های تبلیغاتی خود مطمئن خواهید شد و یا میتوانید طراحی را به نحوی که بیشتر توجه مخاطبان را به خویش جلب کنید، تغییر دهید.


 


نگاهی به تکاپو های عصبی مغز مشتریان بیاندازید

اگر بیشتر به دنبال آن هستید که ببینید افراد به چه چیزی فکر میکنند بهتر است از تصویر برداری مغزی استفاده کنید. برای انجام اینکار به ابزارهای تخصصی و آشنایی با شیوه کار نرم افزارهای آنها دربایستن خواهید داشت. مهمترین و پرکاربردترین این ادوات FMRI  و EEG هستند.


تصویر برداری مغزی به منظور یافتن دکمه خرید در مغز مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد اما محققان عنوان کرده اند که چنین دکمه ای در مغز مشتریان هستی ندارد و در افراد مختلف جنباننده های مختلف منجر به اقدام به عمل میشود. بازاریابان از این طریق میتوانند میزان توجه افراد به موارد باره نظرشان را بسنجند، ولی همین اطلاعات هم میتواند برای یکتا تحقیق و گسترش شرکت شما بسیار مفید باشد چراکه میتوانید تبلیغ یا بسته بندی را به پیشه ببندید که باره پروا مخاطبان باشد. در ضمن از این طریق میتوانید اثرگذاری محرک های مختلف را بسنجید و به این ترتیب میتوانید از بهترین المان ها برای بسته بندی یا تبلیغات خود کاربرد کنید.


 


همه چیز در تبسم بالقوه است؛ کد گذاری میمیک صورت

لازم نیست حتما به ذهن مشتریان تان نفوذ کنید الی از دانستن آنها باخبر شوید، میتوانید از راه حالت صورت آنها نیز اطلاعات زیادی نسبت به احساسیکه دارند به دست آورید. البته این ایده رویکرد جدیدی نیست و تفسیر صورت کسان به زمان چارلز داروین در سنه 1872 بازمی گردد. اما چگونه از این اطلاعات به عنوان برتری بازاریابی خود سهم ببریم؟


 


همانطور که ابزاری برای ردگیری جنبش چشم و تصویربرداری از مغز هستی دارد حسگرهایی هم وجود دارد که بر روی صورت نصب میشوند و تمام حرکت های چهره را اندازه گیری میکنند. در این موارد انواع آشکارکردن هیجانات و احساسات کدگذاری میشوند و سپس واکنش همکاری کنندگان طبق این کد گذاری ها تشخیص داده میشوند. مثلا برای تبسم زدن ماهیچه های خاصی درصورت به جنبش درخواهند آمد این موارد به چهره کدگذاری شده پرتو دهنده لبخند هستند که در چهره تکرار الگو بازاریابان توانا به شناسایی مجدد آن در رفتار مخاطبانشان خواهند بود وبه این چهره میتوانند واکنش کسان را نسبت به محرک های باره نظرشان بسنجند.


 


بازاریابی حسی؛ به کارگیری حواس پنجگانه

المان های عصبی زیادی هستند که میتوانند مخاطبان را در مسیر مد نظر بازاریابان قرار دهند، که با یافتن آنها میتوان کار و جنبش های بازاریابی را اثربخش تر کرد، بهترین مثال در این باره استفاده از بازاریابی حسی است.


بازاریابی حسی به نوعی از بازاریابی اطلاق می شود که حواس پنجگانه (بویایی،چشایی، لامسه، بینایی وشنوایی) را شامل میشود. قصد بازاریابی حسی تاثیرگذاری بر مخاطبان از طریق محرک های حسی است. به همین سهولت که استشام بویی خاص میتواند افراد را ترغیب به خرید کند که مثال ی آشکار آن در بازاریابی رستورانی به چشم می خورد. المان های حسی اغلب منجر به برپایی تجربه ای دلپذیر در کسان میشوند که اگر به راستی چیده شده باشند منجر به اقدام عمل در کسان خواهند شد. تمام حواس پنجگانه به عنوان جنباننده های حسی عمل میکنند و کافی است دریابید این محرک به چه شیوه میتوانند توجه مشتریان را به خود جلب کنند.


حقه های مغز، متدهای روانشناسی

بیشتر شیوه هایی که در بالا به آنها اشاره شد برای اکثر بازاریابان چیره دست در دسترس نیست، اما با این حال حقه های روانشناسانه ای هستی دارند که میتوانند تا حدی مخاطبان و مشتریان تشویق به خرید کنند.


تکنیک های روانشناسانه الی کران زیادی شناخته شناخته شده هستند، احتمالاً سرشناس ترین آنها حقه ی عددی باشد که در بها گذاری ها باره استفاده قرار میگیرد مثل درج بها 29.000 تومان یا حتی 399.000 و مواردی از این قبیل که از عقیده روانشناسانه با ذهن بیننده بازی میکنند و آنها در گذرگاه مورد نظر بازاریابان هدایت میکنند. همچنین پیمان دادن و یا عدم پیمان دادن برچسب های قیمت بر روی محصولات هم میتواند در خصوص محصولات مختلف و مشتریان مختلف نتایج مختلفی را به همراه داشته باشد، چراکه تحقیقات اثر می دهد هر دوی این تدبیر نتیجه تقسیم بوده اند، بنابراین بهترین کار ازیابی پرسنا برند و شناخت مشتریان است.


مواردی که از طریق فرهنگ رفتار مصرف کننده و دانش روانشناسی به دست می آیند میتوانند به طرز شگفت آوری بر روی رفتار مصرف کنندگان تاثیرگذار باشند. به عنوان نمونه روانشناسی رنگ ها استعمال بسیار گسترده ای در بازاریابی دارد و در موارد مختلفی مورد استفاده پیمان می گیرد. حتی عادات عمومی افراد همانند نگاه کردن به سمت راست فروشگاه در زمان ورود و مواردی از این دست میتوانند شما را در طراحی و چیدمان فروشگاه هدایت کند.

تکنیک های ویژه بازاریابی عصبی 

بازاریابی عصبی در حال حاضر به تعقیب رهسپار برای به کاربردن اطلاعات حاصل شده از تاثیرگذاری تبلیغات در مرحله ی خلق تبلیغ و ایجاد ایده های خلاقانه ی تبلیغ است. در حال آماده از اصول و ادب موجود در دامنه ی نورومارکتینگ به عنوان مشاوره ای برای درمان فعالیت های بازاریابی و انجام آنها به شیوه ای که اثرگذاری اکثریت داشته باشد بهره‌گیری می شود. احتمالاً در حال آماده کمپانی های کمی در تحقیقات بازار یا ساخت تبلیغات و کمپین های خویش از آن کاربرد کنند، ولی با توجه به استعمال آن و اطلاعاتی که در برگزیدن بازاریابان قرار می دهد،پیش بینی می شود این روند در سنه های نیاکان با پیشرفت چشم گیری رو به رو خواهد شد و به کارگیری بازاریابی عصبی به یکتا از ضرورت های کمپانی های پرکار در تجارت بدل خواهد شد.

خبرگوناگون نیمی از اسمارتفون‌های 5G ساخته شده در دنیا را چینی‌ها خریده‌اند!

براساس جدیدترین گزارش آمار موسسه Counterpoint Research، بیش از 48 درصد از اسمارتفون‌های 5G در بازار چین به فروش رسیده‌اند. شرکت هواوی و زیرمجوعه آن، یعنی آنر نیز سهم 74 درصدی از فروش تلفن‌های 5G در چین را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت سامسونگ هم موفق شد بیش از 40 درصد فروش اسمارتفون‌های 5G در جهان را از آن خود کند.

علاوه‌بر این، میزان فروش کلی تلفن‌های هوشمند در مقایسه با سال 2018 حدود 7 درصد کاهش یافته است. شرکت‌ هواوی و برند آنر به عنوان دو بازیگر اصلی در رشد آمار فروش تلفن‌های هوشمند در چین ایفای نقش کردند. این دو شرکت چینی در سال 2019 افزایش 28 درصدی را در بخش فروش تلفن‌هایشان تجربه کردند. سهم شرکت‌های اپل و شیائومی با 26 و 22 درصد در این بازار کاهش شدیدی داشته است. شرکت اوپو با 12 درصد و ویوو با 6 درصد در رتبه‌های بعدی لیست پرفروش‌ترین‌های چین قرار گرفته‌اند.

هم‌چنین، موسسه Counterpoint پیش‌بینی کرده است که شیوع ویروس کرونا در ماه‌های آتی تاثیرات شدیدتری را برروی بازار تلفن‌های هوشمند چین خواهد گذاشت، زیرا اختلال در زنجیره تامین و کمبود نیروی انسانی می‌تواند افت 20 درصدی فروش تلفن همراه در سه‌ماهه نخست 2020 را به دنبال داشته باشد. شرکت‌هایی مثل موتورولا و لنوو که کارخانه‌های اصلی آنان در شهر ووهان چین قرار دارد، از جمله شرکت‌هایی هستند که به طور ملموس‌تر تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا را تجربه خواهند کرد.

منبع:

https://itresan.com/291670/%d9%86%db%8c%d9%85%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%81%d9%88%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-5g-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%86/