اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

کلاهبرداری چینی‌ها با استفاده از آیفون‌های تقلبی

یک گروه چینی با مراجعه به خدمات پس از فروش آیفون و تعویض آیفون‌های تقلبی با اصلی توانستند حدود 6.1 میلیون دلار به جیب بزنند. سه برادر به نام‌های Zhiwei Loop Liao، Zhimin Liao  و Zhiting Liao که در راس این گروه قرار دارند توسط وزارت دادگستری آمریکا به کلاهبرداری و پولشویی متهم شدند. مقامات آمریکایی با بازرسی از مکان زندگی و چندین شرکت مرتبط حدود 50 هزار دلار پول و نود دستگاه آیفون تقلبی را کشف کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز، این گروه پیش از این توانسته بود حدود 10 هزار دستگاه آیفون و آیپد را وارد خاک آمریکا کنند. سپس با وارد کردن آسیب به این دستگاه‌ها و مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش اپل و با استفاده از گارانتی، آنها را با گوشی‌های اصل تعویض می‌کردند. سپس گوشی‌های اصل را در چین می‌فروختند.

یک دادستان آمریکایی در این زمینه می‌گوید : خسارات مالی این افراد بسیار فراتر از این مبالغ بوده است اما دلیل پیگرد قانونی این افراد کلاهبرداری از افراد بی‌گناه و تضعیف بازار عنوان شده است. پیش از این نیز بارها افراد اقدام به کلاهبرداری از اپل کرده اند و آیفون‌های تقلبی را با اصل تعویض کرده‌اند. با اینکه اپل برای شناسایی آیفون‌های اصلی از شماره سریال و شماره اختصاصی IMEI استفاده می‌کند ، اما کلاهبرداران با سرقت آیفون‌هایی که هنوز گارانتی آنها برقرار است شماره سریال‌های آنها را جعل می‌کنند. بدین ترتیب شناسایی دستگاه‌های اصلی با تقلبی بسیار دشوار خواهد بود.

منبع:

https://tech-news.ir/chinese-scams-using-counterfeit-iphones.html

اپلیکیشن ضد بدخوابی در سفر از راه رسید

 اپلیکیشن یادشده که تایم شیفتر نام دارد برنامه ریزی خواب افراد را بر مبنای ساعت داخلی بدن ممکن می کند و می تواند به اشخاصی که مرتب به سفر می روند کمک کند تا خواب خود را بعد از ساعت ها سفر با هواپیما تنظیم کنند.

به گفته دکتر استیو لاکلی که هم اکنون به عنوان متخصص علوم اعصاب در دانشکده پزشکی هاروارد مشغول فعالیت است، الگوریتم مورد استفاده در برنامه تایم شیفتر با بررسی تجارب به دست آمده بعد از یک دهه بررسی برنامه های هواپیماهای فعال در خطوط پروازی بین المللی تدوین شده است.

کاربران این اپلیکیشن با وارد کردن برنامه پروازی خود توصیه هایی را در مورد زمان مناسب برای به رختخواب رفتن پس از رسیدن به مقصد، نحوه خوابیدن و صرف وقت در زمان سفر و غیره دریافت می کنند. همچنین این برنامه توصیه هایی در مورد مصرف قهوه و برخی نوشیدنی ها نیز ارائه می کند.

به عنوان مثال، اگر فردی با مشکل جدی خواب مواجه باشد، ممکن است از طریق این برنامه توصیه ای به منظور عدم مصرف کافئین ظرف شش ساعت بعدی دریافت کند. از جمله دیگر توصیه های این برنامه می توان به قرار گرفتن یا نگرفتن در معرض نور، زمان مناسب برای برخاستن از خواب و غیره اشاره کرد.

هزینه استفاده سالانه از این برنامه ۲۵ دلار است و همچنین می توان با پرداخت ۱۰ دلار به ازای هر سفر طولانی توصیه هایی دریافت کرد.

 


منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews406832.html

«۱۰۰ استارتاپ» ۱۱ میلیارد تومان سرمایه به اکوسیستم استارتاپی تزریق کرد

صد استارتاپ برای مقابله با بحران جذب سرمایه در مرحله پیش بذری و بذری توسط چندین نهاد بزرگ حاکمیتی و غیرحاکمیتی به وجود آمده و حالا که چند ماهی از فعالیت رسمی‌شان می‌گذرد اعلام کرده که ۱۱ میلیارد تومان از ۲۰ میلیارد تومان هدف سالانه سرمایه‌گذاری خود را وارد اکوسیستم استارتاپی کرده است.

روابط عمومی «۱۰۰ استارتاپ» به دیجیاتو می‌گوید که آنها تا امروز توانسته‌اند با ۱۱ سرمایه‌گذار به توافق برسند و ۶ سرمایه‌گذار را به صورت قطعی به ۱۰۰ استارتاپ جذب کنند که آنها ۱۱ میلیارد تومان از ۲۰ میلیارد تومان هدف سالانه ۱۰۰ استارتاپ را تامین کرده‌اند.

صد استارتاپ

«محمد یاراحمدی» می‌گوید که در این مدت چند ماهه فعالیت ۱۰۰ استارتاپ، ۱۲۰ درخواست معتبر برای سرمایه‌پذیری در پلتفرم ۱۰۰ استارتاپ ثبت شده است که از این میان ۲۲ درخواست توسط دبیرخانه، شایسته‌ی ارزیابی اولیه توسط داوران غیرحضوری تشخیص داده شدند. از این ۲۲ استارتاپ، ۱۷ استارتاپ از ارزیابی اولیه با موفقیت گذشتند و در حال انتخاب راهبر ارشد یا آمادگی برای جلسات داوری حضوری هستند: «با این روند امیدواریم در ماه آذر شاهد دور اول سرمایه‌گذاری‌های ۱۰۰ استارتاپ باشیم.»

او همچنین تاکید می‌کند که آنها نه در این فاز و نه در فازهای آینده هیچ محدودیتی برای جذب و پذیرش استارتاپ‌ها نداشتند و تیم‌های فعال در حوزه‌های مختلف را حمایت کرده‌اند اما تمرکز اصلی‌شان به استارتاپ‌های محصول‌محور و فناورانه‌تر بوده است:

«محدوده سرمایه‌گذاری‌مان برای استارتاپ‌های محصول‌محور غیر خدماتی دویست میلیون‌تومان بیشتر از استارتاپ‌های خدماتی است. البته همچنان متاثر از فضای گذشته و نسل قبلی زیست‌بوم عمده تیم‌هایی که به ما مراجعه می‌کنند خدماتی هستند ولی امیدواریم در ادامه این مسیر کارآفرینان را به خلق کسب‌وکارهای محصول‌محور هدایت کنیم.»

یاراحمدی با اشاره به این موضوع که هنوز داوری نهایی استارتاپ‌های برگزیده مرحله ارزیابی به طور کامل انجام نشده و مشخص نیست که تیم‌های نهایی چه تیم‌هایی خواهند بود، به دیجیاتو می‌گوید که سقف سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌ها در مجموعه صد استارتاپ ۵۰۰ میلیون تومان است: «اگر کسب‌وکار نوپایی شایسته جذب سرمایه بیشتری باشد، با برنامه‌های جذب هم‌سرمایه‌گذار از صندوق‌های جسورانه یا شرکت‌های بزرگ، باقی این سرمایه‌ را برای استارتاپ تامین خواهیم کرد.»

صد استارتاپ

او در برابر این پرسش که اساسا نگاه صد استارتاپ به اکوسیستم استارتاپی چیست و دقیقا کسب‌وکارهای نوپا را چه چیزی برای خود تعریف می‌کنند به دیجیاتو می‌گوید:

«ما تعریف‌مان از استارتاپ، تعریف خاص کسب‌وکار با مقیاس‌پذیری خیلی‌زیاد و سریع نیست؛ خصوصا که معتقدیم بسیاری از کسب‌وکارهای محصول‌محور و فناورانه به شرکت‌های کوچک/متوسط (SME) منجر می‌شوند که خیلی مقیاس‌پذیر نیستند ولی ارزش‌های استراتژیکی برای کشور و زیست‌بوم کارآفرینی نوآورانه خلق می‌کنند. اما برنامه زمانی ما برای استارتاپ‌های سرمایه‌پذیر حداکثر ۱۲ ماهه است و موفقیت در پایان این دوره را جذب سرمایه برای مراحل بعدی سرمایه‌گذاری یا رسیدن به موقعیت خودگردانی تعریف می‌کنیم که استارتاپ قابلیت ارزش‌گذاری و تبدیل سرمایه به سهام را داشته باشد. البته هر استارتاپ متناسب با شرایط خودش در پایان این دوره قضاوت می‌شود و ممکن است فرصت برای استارتاپی تمدید شود.»

به گفته یاراحمدی ۱۰۰ استارتاپ خود را نهادی برای سرمایه‌گذاری و فعال‌سازی لایه بذری زیست‌بوم کارآفرین تعریف کرده است. آنها شرایط فعلی زیست بوم فناوری را طوری دیده‌اند که نرخ تولد استارتاپ‌های خوب به شدت کاهش داشته و دلیل این موضوع را در کاهش سرمایه‌گذاری در مرحله بذری یافته‌اند:

او در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای گسترش و رشد کار خود و سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های رد شده از مراحل بذری را در آینده دارند یا خیر به دیجیاتو می‌گوید:

«اصلی‌ترین ماموریت ما انگیزه بخشی به فضای زیست‌بوم کارآفرینی و خصوصا لایه‌ی بذری به زایایی فعال و بیشتر است. از این منظر تمایلی به فعالیت در لایه‌های بالاتر سرمایه‌گذاری نداریم؛ البته همین امروز هم تامین سرمایه پل (بین مرحله بذری و مرحله اولیه) را در برنامه خود داریم. چون سرمایه‌گذاری مراحل بالاتر سنگین‌تر است به سرعت اتفاق نمی‌افتد و اقناع سرمایه‌گذاران هم آسان نیست؛ از این حیث ممکن است بازه زمانی بین پایان سرمایه در اختیار استارتاپ تا تامین سرمایه مرحله الف وجود داشته باشد که سرمایه پل کمک می‌کند استارتاپ در این مرحله از کمبود منابع آسیب نبیند.»

البته به نظر می‌رسد صرف سرمایه‌گذاری برای فعال کردن لایه بذری و خلق استارتاپ‌های با کیفیت جدید کفایت نمی‌کند. چرا که یاراحمدی باور دارد با وجود سرمایه در استارتاپ‌های مرحله بذری، احتمالا کمی جلوتر در راهشان به این موضوع بر خواهند خورد که اساسا استارتاپ شایسته جذب سرمایه کم است: «در این شرایط ممکن است فعالیت ۱۰۰ استارتاپ به معرفی ایده‌ها از طریق رویدادهای ارائه نیاز صنایع، کمک به تیم‌سازی، رویدادهای استارتاپ ویکند، تامین‌مالی استارتاپ استودیو‌ها یا فعالیت‌‌های آموزشی نیز توسعه پیدا کن

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/12/صد-استارتاپ/

بهبود کیفیت عکاسی در آیفون‌های ۲۰۱۹ در بروزرسانی جدید IOS

 کاربران گوشی‌های آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس با بروزرسانی سیستم عامل تلفن‌های همراه خود به iOS 13.2 شگفت‌زده خواهند شد. زیرا اپل قابلیت‌های جذاب و بسیار کاربردی را برای عکاسی حرفه‌ای به پرچمداران خود اضافه در این نسخه از iOS را اضافه کرده است.

 

فناوری جدیدی که اپل به سیستم عامل iOS اضافه کرده است و موجب بیشتر شدن Deep Fusion نام دارد. این فناوری با همراهی واحد پردازش عصبی تراشه A13 Bionic به کاربرا امکان ثبت تصاویری بسیار با کیفیت را می‌دهد. تصاویر ثبت شده با این فناوری جزئیات بیشتری از هر سوژه عکاسی را نشان داده و در وضعیت مناسبی از زاویه تابش نور تنظیم می‌شوند. 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون‌های ۲۰۱۹

ارتباطی صمیمانه‌تر با سیری در iOS 13.2

این تنها ویژگی نیست که اپل تصمیم اضافه کردن آن به جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS را گرفته است. دیگر قابلیت قابل توجه iOS 13.2 افزایش چشمگیر توانایی‌های ارتباطی سیری است. سیری جدید همچون یک مشاور دلسوز در زمینه موضوع‌های مختلف زندگی با شما صحبت کرده و پس از شنیدن حرف‌های کاربر به او پاسخ می‌دهد. هرچند کارشناسان در میزان دقت و کارایی سیری به عنوان یک مشاور تردید دارند. 

 

تعداد ۵۹ ایموجی جدید نیز به سیستم عامل iOS اضافه شده است. ایموجی‌های جدید در کنار ۲۳۰ ایموجی که از گذشته وجود داشتند به کاربر این امکان را می‌دهد تا در هنگام ارسال پیام‌های مختلف با موضوعات متفاوت ایموجی مورد نظر را نیز به همراه آن فرستاد و یا تنها ایموجی خاصی را ارسال کرد. 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون‌های ۲۰۱۹

همراه با نسخه جدید iOS، سیستم عامل‌های iPadOS 13.2 و tvOS 13.2 عرضه شده‌اند. این سیستم عامل‌های امکانات بسیار بهتر و بیشتری را نسل به گذشته در اختیار کاربران تلویزیون‌ها و تبلت‌های هوشمند اپل قرار می‌دهند. تمامی نسخه‌های جدید سیستم عامل‌‌های اپل از طریق حساب کاربری صاحبان دستگاه‌های این شرکت قابل دانلود و نصب هستند. 


منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039704.html

پیام های خصوصی در توئیتر فیلتر می شوند

توئیتر تصمیم دارد به سرعت برنامه خود برای فیلترکردن پیام های خصوصی (Direct messages) را اجرایی کند. در همین راستا این شبکه اجتماعی مشغول فراهم کردن فیلترهایی برای کاربران دستگاه های اندروید، iOSو همچنین وب است.

 

از آنجا که این تست در حال اجرا است، شیوه کارکرد فیلترها نیز مشخص است. اگر مشخص شود لحن پیامی مشکوک است یا احتمالا پیام ناخواسته(Spam) باشد، در یک فولد جداگانه به نام « پیام های اضافی» قرار می گیرد.  

 

فقط اگر فرد به طور مشخص روی این فولدر کلیک کند می تواند پیام ها را ببیند. بنابراین لازم نیست کاربر توئیتر پیام های خصوصی ناراحت کننده را تحمل کند.

 

 گسترش اقدامات امنیتی توئیتر بخشی از تلاش گسترده این شرکت برای کاهش آزار و اذیت در این پلتفرم اجتماعی است. البته این اقدام  سبب نمی شود  متخلفین از قوانین توئیتر ( مانند افرادی که در پیام های خصوصی دیگران را تهدید می کنند) از فعالیت خود دست بکشند. 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037509.html