اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

بازاریابی تلفنی چیست و چگونه در آن موفق شویم؟

فکر کنم بدانم به چه فکر می‌کنید، من هم مثل شما از اینکه کسی در یک روز شلوغ کاری با تلفن همراهم تماس بگیرد و درباره موضوعی که علاقه‌ای به آن ندارم گفتگو کند، چندان خوشم نمی‌آید. فقط شما نیستید که این حس را دارید. بازاریابی تلفنی طی سال‌های بازپسین در ایران بخاطر روش اجرای اشتباه، خرده گیران بسیاری پیدا کرده و به عنوان یک طریق بازاریابی مزاحم شناخته می‌شود.


با این حال فراموش نکنید اگر اصول بازاریابی تلفنی را به راستی اتمام دهید، می‌تواند در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی، زیاد سودآور، مختصر خرج و دَم دست باشد. برای اینکه بازاریابی تلفنی موفقی داشته باشید، توصیه می‌کنم در ادامه همراه من باشید الی با هم ترفند و تکنیک‌های آن را آموزش ببنیم.


بازاریابی تلفنی (Telemarketing) چیست؟

به‌طور کلی بازاریابی تلفنی (که به آن تبلیغات تلفنی یا فروش تلفنی هم گفته می‌شود) یک طریق بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده با مشتریان احتمالی خود با استفاده از تماس تلفنی ارتباط برقرار می‌کند و پس از ارائه توضیحاتی در ارتباط با محصولات یا خدماتی که دارد، از مشتری تقاضای خرید می‌کند. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فروش تلفنی دستخوش تغییراتی شده و فروشندگان می‌توانند با به کارگیری تماس تلفنی، پیوستگی صورت به صورت با مشتریان خویش برپا کنند.


بازاریابی تلفنی یا فروش تلفنی چیست؟


چه کسانی از بازاریابی تلفنی بهره‌گیری می‌کنند؟

اگر شما یک خانم فروشنده سبزی‌های محلی باشید که در خانه خود اقدام به بسته بندی و فروش محصولات می‌کند، یا اینکه مدیرعامل یک کمپانی بازاریابی دیجیتال بزرگ باشید، می‌توانید از بازاریابی تلفنی استفاده کنید.


البته رایج‌ترین گونه تبلیغات تلفنی که شاید برای شما هم رویداد افتاده، این است که از طرف یک شرکت به منزل شما تماس گرفته باشند الی محصولات و خدمات‌شان را به شما شناسایی کنند. اما این شیوه می‌تواند برای کمپین‌های سیاسی و اجتماعی، نظرسنجی، پروسه جذب بیننده هدفمند و حفظ ارتباط با مشتریان اسبق و دلگرمی آن‌ها به خرید نیز مورد کاربرد قرار گیرد.


همچنین شرکت‌هایی که مایل به جمع‌آوری اطلاعات خاص هستند نیز می‌توانند از بازاریابی تلفنی استفاده کنند. به راستی بعضی اوقات بازاریابان به پیگیری فروش یک کالا از طریق تلفن نیستند و در ابتدا سعی دارند لغایت اطلاعاتی درباره بیننده کسب کنند. بعد از آن می‌توانند به‌ سهولت تصمیم بگیرند که آیا این افراد قابلیت تبدیل به مخاطب هدفمند را دارند یا خیر؟ برای مثال شرکتی که در مقوله برگزاری کنفرانس‌های پزشکی و آموزشی تکاپو می‌کند می‌تواند از طریق تماس با پزشکان از میزان علاقه آن‌ها به شرکت در این جلسات مستحضر شود الی در زمان‌برگزاری با سرعت اکثریت از علاقه‌مندان دعوت به عمل آورد.


آیا به کارگیری بازاریابی تلفنی به نفع ماست؟

شاید جالب باشد بدانید طبق پسینیان آمار، ضریب نفوذ تلفن به اتفاق در ایران ۱۰۴ درصد است. یعنی حدود ۸۳ میلیون سیم کارت در مملکت فعال هست. این آمار در مورد تلفن مقاوم به ۳۰ میلیون عدد می‌رسد. بنابراین اولین و مهم‌ترین ویژگی‌ای که صاحب هر کسب و کاری را به به کارگیری بازاریابی تلفنی ترغیب می‌کند، دسترسی ساده به افراد است.


همچنین به جرأت می‌توان گفت که حتی با هستی روش‌های بازاریابی نوین و جدید، تبلیغات تلفنی یگانه از موثرترین روش‌های برقراری پیوستگی با مشتریان است. در فروش تلفنی برخلاف روش‌هایی مشابه بازاریابی پیامکی یا بازاریابی ایمیلی، می‌توانید به‌طور مستقیم با مشتری تماس بگیرید، با لحنی گرم و صمیمانه در باره سلایق‌شان سوال بپرسید، از نیازهای‌شان با خبر شوید و به نظرات و انتقادات آن‌ها پذیرش دهید. چقدر عالی!


اما مسئله زیاد حیاتی که باید رعایت کنید و در صورت عدم رعایت آن شدنی است کمپین بازاریابی تلفنی شما با شکست روبرو شود، این است که سعی کنید تبلیغات تلفنی شما منجر به برپایی مزاحمت برای مخاطبان‌تان نشود. زیرا تماس تلفنی به شکل کاملاً تصادفی چندان خوشایند ملت عادی نیست.شما خودتان از اینکه ناگهانی با شما تماس بگیرند و در مورد موضوعی که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید بخواهند با شما صحبت کنند چه حسی دارید؟ آن هم در ترافیک یا یک روز شلوغ کاری. چقدر بد! احتمالاً حتی متعلق به شرکت بیزار هم بشوید.



در بازاریابی تلفنی، مزاحم بیننده خویش نشوید


انواع روش‌های فروش تلفنی

قواعد بازاریابی تلفنی بسته به منطقه جغرافیایی کاملاً متغیر است. برای نمونه در کشوری مشابه آمریکا صنایع زیادی وجود دارند که به شدت به فروش تلفنی وابسته هستند که از دسته آن‌ها می‌توان به کسب و کارهای اینترنتی، شرکت‌های فعال در مقوله امنیت منزل و ادارات، خدمات تفریحی و مسافرتی و سازمان‌های خیریه اشاره کرد. این در حالی است که در ایران کسب و کارهای فوق چندان در تبلیغات تلفنی پرکار نیستند و در عوض کلاس‌های کنکور و خدمات بیمه بهره‌گیری اکثریت از تبلیغات تلفنی می‌کنند.


انواع روش‌های بازاریابی تلفنی: کسب و کارهای B2B و B2C


به‌طور کلی بازاریابی تلفنی دربرگیرنده دو تقسیم عمده یعنی گستره B2B و B2C می‌شود. لازم است بدانید کسب و کارهایی که محصولات یا خدمات خود را به‌طور سر راست به مشتریان بفروشد به‌عنوان B2C شناخته می‌شود. و به داد و ستدها بازرگانی بین دو شرکت اصطلاحاً B2B گفته می‌شود.


اما برگردیم به جستار اصلی خودمان! برخلاف افراد معمولی، کسب و کارها نسبت به فروش تلفنی پذیرش مثبت‌تری از خویش پرتو می‌دهند و هنگامی که فرآورده یا خدماتی مرتبط با کارشان به آنها رهنمود شود، در صورت پسندیده بودن شرایط به خرید آن گرایش اکثریت دارند. تبلیغات تلفنی در پهنه B2B در چهره کامیابی می‌تواند موجب برپایی یک ارتباط دو سویه شود به گونه‌ای کسب و کارها برای ثبت سفارش‌های بعدی خویش با شما تماس گیرند.


همچنین در کسب و کارهای جدید بازاریابی تلفنی به قصد ارائه توصیه یا پیمان ملاقات کاربرد می‌شود. هر چند این شغل در ابتدای مسیر کمی سخت به عقیده می‌رسد و جلب اعتماد کسب و کارهای بزرگ برای شرکت‌های نوپا دشوار است.


چگونه از تبلیغات تلفنی برای ارتباط با مشتریان کاربرد کنیم؟ (B2C)

در بازاریابی تلفنی B2C قبل از هر تماس، ضروری است مخاطبان باره نظر خویش را معرفی کنید. عدم اتمام این کار تنها به تلف شدن سررسید منجر خواهد شد. بعد بهتر است علاوه بر تعبیه یک لیست تماس پیوسته با سوداگری خود، یک پرسونا از مشتری‌های خویش ایجاد کنید و مایحتاج و تصورات آنها محیط سوداگری خود را الی حدودی گمان بزنید. در واقع هر چه اغلب در مورد مشتری‌های خویش بدانید، شانس بیشتری برای فروش محصولات خویش به دست می‌آورید.


اگرچه ایجاد تماس‌های کور و بی‌هدف در فروش تلفنی B2C راهی مختصر خرج و در گاهی کارساز است اما گمان کردن اینکه در همان ابتدای مکالمه بیننده کنترل اعصاب خویش را از دست دهد نیز هستی دارد. از جانب سایر جنس صدای شما، وجود لحنی دوستانه و در همان سان مودبانه در آن و توجه به صحبت‌های مخاطب نیز می‌تواند در تحریک مخاطب و ایجاد یک مکالمه دو طرفه موثر باشد و نرخ تبدیل تماس‌ها افزایش دهد.


چگونه از بازاریابی تلفنی برای ارتباط با دیگر کسب و کارها کاربرد کنیم؟ (B2B)

برخلاف دامنه B2C که فضای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و مخاطبان پراکنده‌ای دارد، در بازاریابی B2B یا بازاریابی صنعتی، بازار منظور متمرکزتر و کسب اطلاعات از شرکت‌ها کمی آسان‌تر است و حتی می‌توان بدون تماس تلفنی از طریق فضای مجازی نیز درباره کسب و کارهای گوناگون اطلاعات زیادی به دست آورد. با این حال فروش محصولات و متقاعد کردن کسب و کارها با استفاده از بازاریابی تلفنی به‌مراتب دشوارتر از برپایی وابستگی با مشتریان در منزل است. چراکه شرکت‌ها هنگام خرید محصولات و خدمات به معیارهای مختلفی پروا می‌کنند و شما را با رقبای‌تان سنجش می‌نمایند.


بازاریابی تلفنی در کسب و کارهای b2b


در واقع فرآیند خرید در دسته B2C تا حدی عاطفی است که اسم تجاری و گرایش و علاقه مشتریان در آن کارایی زیادی دارد. از جانب دیگر سرمایه‌گذاری در B2B کاملاً بخردانه و بر اساس ارزش کنونی کسب و کار است. در ضمن در بازاریابی B2B چرخه فروش اغلب است و بردباری تکرار آن و حتی برپایی یک پیمان نامه بلند مدت میان دو کمپانی نیز وجود دارد.


بنا بر یک پژوهش چهره گرفته از 200 مدیر بازرگانی در انگلستان مشخص شد که تنها 4 درصد از آن‌ها بازاریابی تلفنی را کاری بیهوده و بی‌نتیجه می‌دانند و در روبرو حدود 90 درصد مدیران معتقد بودند که فروش تلفنی در گستره B2B برای کسب و کار آن‌ها زیاد مؤثر بوده است.

بنابراین روشن است که در هنگام به کارگیری بازاریابی تلفنی برای پیوستگی با سایر کسب و کارها هستی استراتژی ریزبین احد ملزومات رسیدن به کامیابی است. برای نمونه انگاشت کنید که قرار است برای رئیس خویش یک ایمیل ارسال کنید. طبیعی است که در این مواقع به پیگیری بهترین واژه ها و عبارت رسمی هستید و از عبارت دو پهلو، مزاح و مطالب غیر مستند استفاده نمی‌کنید. در فروش تلفنی حوزه B2B نیز قواعدی همانند هستی دارد و شما باید علاوه بر لحن رسمی و محترمانه نسبت به نیازهای شرکت‌های روبرو اخطار کامل داشته باشید و دلایل بخردانه برای پابرجا کردن برتری خویش نسبت به رقبا را ارائه دهید.


برای شروع تبلیغات تلفنی چه کنیم؟

خب ساده‌ترین حالت این است که تلفن خود را بردارید و به مخاطبان خویش احد پس از دیگری تماس بگیرید. لزوماً به محیط‌ خاصی هم نیازی ندارید چون می‌توانید با خرج کمی حتی از منزل خود با مخاطبان خود تماس بگیرید. ولی مسئله به همینجا ختم نمی‌شود. بازاریابی تلفنی فراتر از تماس‌های پشت راز هم، بی‌هدف و بی‌نتیجه است. برخی مواقع لازم است شما چندبار با یک عدد تماس بگیرید و در نخستین تماس تنها به نیازهای او گوش دهید و کمی در باره سلایق او اطلاعات کسب نمایید.


1. ایجاد یا خرید یک فهرست تماس از مخاطبان

قبل از آنکه هرگونه تماسی بگیرید لیستی از عدد می‌خواهید و چه بهتر اگر این لیست شماره هدفمند باشد و دست کم لغایت حدودی با ویژگی‌های صاحبان شماره‌ها آشنایی داشته باشید. شا می‌توانید به بازبینی موعد فهرست تلفن خویش را بسازید یا اینکه داده‌های آن را از جاهای دیگر خریداری نمایید که این شیوه رایج‌تر است.


بزرگترین برتری داشتن یک لیست تماس هدفمند که کمینه بدانیم مخاطبان آن به محصولات یا خدمات ما کمی علاقمند هستند این است که پس از تماس، با برخورد سرد آن ها روبرو نمی‌شویم! اصلا حس احسان ندارد وقتی با فردی تماس می‌گیریم با برخورد سرد و خشک آن روبرو شویم. در بازاریابی تلفنی به این حالت اصطلاحاً تماس سرد (cold calling) می‌گویند.


برای ایجاد یک فروش تلفنی خوب از مخاطبان خویش اطلاعات کافی به دست بیاوریدتماس سرد زمانی رخداد می‌افتتد که مخاطبان از تماس تلفنی شما استقبال نکوداشتن نکنند. گرد از مهم‌ترین انگیزه ها عدم پیشباز گرم مخاطبان می‌تواند این باشد که بیننده قبل از این خریدی از کمپانی شما نداشته است یا اصلاً تمایلی به خرید و گرفتن فرآورده یا خدمات شما را ندارد. بنابراین برای به دست کم رساندن تماس سرد، صرفه جویی در وقت و خرج و در ضمن ممانعت از آسیب‌های روحی پس از آن، بهتر است لیستی هدفمند از مشتریان داشته باشیم.


2. کسب شناخت کافی از محصولات و خدمات خود

مهم‌ترین مسئله‌ای که کران قبل از آغاز بازاریابی تلفنی خویش بایستی رعایت کنید این است که شناخت کاملی از فرآورده یا خدمات خود در بازار داشته باشید. من به شخصه دیده‌ام برخی مواقع یک حامی با مشتری تماس می‌گیرد، ولی هنوز محصول خود را نمی‌شناسد و حتی مشتری را به اشتباه راهبری می‌کند. بنابراین رهنمود من به شما این است که اگر خودتان منظور تماس با مشتریان را دارید و یا تیم بازاریابی دارید که پیمان است با مشتریان شما تماس بگیرند، شناخت کافی از محصولات و خدمات خویش پیدا کنید.


این مسئله نه تنها به تیم بازاریابی شما برای پاسخگویی بهتر به مشتریان کمک می‌کند، بلکه بخت شما را برای تبدیل مخاطب به مشتری افزایش خواهد داد. به خاطر داشته باشید که ارائه خدمات نامطلوب به مشتری می‌تواند خیلی زود سوداگری شما را با شکست روبرو کند.


3. تحقیق و رسیدگی بازار محصولات و خدمات

همچنین تحقیق بازار نیز یکتا از مهم ترین کارهایی است که قبل از آغاز کمپین بازاریابی تلفنی خود باید انجام دهید. با استفاده از تحقیقات بازار شما می‌توانید اطلاعات مفیدی مثل سلایق، مایحتاج و حتی پیشینه خریدشان را کسب نمایید.


اصول و تکنیک‌های بازاریابی تلفنی موفق

از جمله فنون فروش تلفنی کامیاب می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:


1. با لحن ذکر پسندیده بتوانید مخاطبان خویش را متقاعد کنید

لحن مکالمه با مخاطبان در بازاریابی تلفنی برای متقاعد کردن مشتریان اهمیت بسیاری زیادی دارد. پس پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله خوب همکارم خانم رضوی با عنوان: تعلیم تصادف با مشتری یا چگونه با مشتری گفتگو کنیم؟ را مطالعه بفرمایید.




2. از واژه ها مثبت و انرژی دسته استفاده کنید

یکی از فنونی که هر بازاریاب تلفنی موفق در حین مکالمه باید از آن بهره‌گیری کند، بکارگیری واژه ها مثبت و عبارات زیبا و انرژی‌بخش، به شکلی سلیس و با سرعتی ثابت است. لحن صدای یک بازاریاب نباید تغییر کند و با شنیدن استجابت منفی حق قطع کردن تلفن بر روی مشتری را ندارد. در مجموع می‌توان گفت که حس مثبتی که مخاطبان از این مکالمه با شما گرفتن می‌کنند در ذهن آنها باقی خواهد ماند که حتی می‌تواند منجر به شناسایی شرکت و محصولات شما به سایرین شود.


3. از پرحرفی و طرح سوالات طولانی بپرهیزید

بهترین رویکرد در تماس‌های بازاریابی این است که به‌جای پرحرفی، سؤالاتی کوتاهی و واضح از بیننده بپرسید و به جواب‌ها دقت کنید. چرا که بخش زیادی از نیازهای مخاطبان در پاسخ به همین سؤالات بالقوه است. برای نمونه اگر شما فروشنده جوهر پرینتر باشید می‌پرسید «آیا شما به جوهر پرینتر دربایستن دارید؟». در این حالت گمان کردن دارد که با استجابت «خیر» مواجه شوید؛ فلذا بهتر است بپرسید که آیا اصلاً در خانه یا محل کار خویش پرینتر دارند و اگر پاسخ مثبت بود در پیوستگی بپرسید که چه کسی جوهر آن را عوض می‌کند و خرج جایگزینی آن چقدر است؟


4. نکاتی که مشتری به شما می‌گوید را یادداشت کنید

در یک بازاریابی تلفنی موفق تنها شما راوی نیستید. بعد در حین مکالمه با مشتریان یک کاغذ و قلم در کنار خویش داشته باشید و نکاتی که در درازا صحبت با شما ذکر می‌کنند را یادداشت نمایید لغایت آن‌ها را فراموش نکنید. این شغل مایه می‌شود تا مخاطب انگاشت کند که شما به حرف‌های او دقت می‌کنید و برای صحبت‌هایش ارزش قائل هستید.


5. کوشش کنید قبل از اعلام بها مزایای فرآورده را به مشتریان خویش روشنگری بدهید، البته کم و مفید!

با هستی اینکه مشتریان همش به پیگیری قیمت یک فرآورده هستند اما اعلام زود هنگام آن می‌تواند به آخر تند مکالمه منجر شود. در واقعیت شما باید پیش از اعلام قیمت نخست مزایایی فرآورده خویش را با توجه به نیازهای بیننده شرح دهید. برای مثال هنگامی‌که برای دعوت به ثبت نام کلاس‌های کنکور به بیننده تماس می‌گیرید باید پیش درآمد از اینکه او هدف ادامه تحصیل در مقطع مورد نظر شما را دارد مطمئن شوید و سپس به ذکر ویژگی‌های کلاس‌ها نظیر اساتید، تعداد جلسات، شمار کنکورهای آزمایشی، مشاوره تحصیلی و ارائه نمودارهای رشد بپردازید.


6. تا جایی که ممکن است پاسخگوی سوالات مشتریان هم باشید

در بازاریابی تلفنی شما و کارکنان‌تان باید برای پاسخگویی به تماس‌های مشتریان نیز آماده باشید و با داشتن اطلاعات کاملی درباره فرآورده یا خدمات خود، برای پرسش‌های احتمالی مخاطبان پاسخ‌هایی را آماده کرده باشید. به یاد داشته باشید که عباراتی نظیر «نمی‌دانم»، «اجازه دهید سوال کنم» و حتی تعلل و گنگی در پاسخگویی می‌تواند از عوامل شکست بازاریابی تلفنی باشند.


فنون و تکنیک‌های فروش تلفنی. پاسخگوی سوالات مشتریان هم باشید


در رابطه نمونه‌های همانند محصولات خود در بازار اطلاعات کاملی به دست آورید لغایت توان پاسخگویی به سؤالات مختلف مشتریان را داشته باشید. در یک کمپین فروش تلفنی موفق، عملکرد شما دائماً باید اصلاح شود. به راستی شما در تماس با مشتریان انبوه به سؤالات و نقاط ضعفی برمی‌خورید که هیچ پاسخی برای آن‌ها ندارید. برآیند اینکه می‌بایست به‌طور همیشه اطلاعات خود را در این رابطه افزایش دهید.

آموزش بازاریابی و فروش تلفنی

کمپین بازاریابی تلفنی خویش را ارزیابی کنید

افزون بر موارد فوق، تیم بازاریابی باید ارزیابی کند که کمپین اهداف خویش را به دست آورده است یا خیر. این ارزیابی می‌تواند با روش‌هایی نظیر ضبط تماس‌های تلفنی، درصد تماس‌های موفق در هر روز یا محاسبه نرخ تبدیل تماس‌ها و تعیین مناطق جغرافیایی که کمپین تبلیغات تلفنی در آنها موفق‌تر عمل کرده است، چهره گیرد.

گرانترین خانه های جهان در سال 2020 ؛ برای یک خانه چقدر پول می‌دهید؟

خانه جزء اصلی هر زندگی استواری است، اما گاهی اوقات ابهت مالکش را هم نشان می‌دهد. در این مطلب با گرانترین خانه های جهان در سال 2020 آشنا می‌شوید.

زمان خوبی برای فروش یک ابرخانه میلیاردی نیست. اقتصاد جهان هم اکنون ثبات ندارد و به همین دلیل اصلا نمی‌توانید آینده سرمایه خود را پیش بینی کنید. با این حال اگر از افراد ثروتمندی هستید که به دنبال فرصت‌های طلایی برای خرید خانه های بزرگ و لوکس می گردند، این مقاله را بخوانید. در این مطلب می‌خواهیم گرانترین خانه های جهان در سال 2020 را به شما معرفی کنیم. با تکراتو همراه باشید.

گرانترین خانه های جهان در سال 2020

پینکل، برج وول ورث، نیویورک، 79 میلیون دلار

پینکل، برج وول ورث، نیویورک، 79 میلیون دلار

این ساختمان عملا تاج شکوهمند برج وول ورث منهتن است. پینکل پنج طبقه در ارتفاع 213 متری از سطح زمین در یک آسمان خراش سبز با معماری نئوگوتیک قرار گرفته است، 902 متر مربع مساحت دارد و یک نمای 360 درجه از کل شهر را برای مالکش به ارمغان می‌آورد. پینکل یک آسانسور اختصاصی هم دارد و با این آسانسور شما را به طبقه پنجمش یا طبقه استخر زیرزمینی برج وول ورث و سایر طبقات این ابرساختمان زیبا می‌برد. درباره این مجموعه همچنین بد نیست بدانید که 33 طبقه بالای آن توسط شرکت آلکمی پروپتیس به طبقات مسکونی تبدیل شد و خود پینکل هم به عنوان یکی از گرانترین خانه های جهان در سال 2020 برای اولین بار در سال 2017 وارد بازار خرید و فروش مسکن گردید.

هاک وود پارک، هامپ شایر، انگلستان، 85 میلیون دلار

مطالب پیشنهادی

هاک وود پارک، هامپ شایر، انگلستان، 85 میلیون دلار

با خروج ساختمان داون تاون ابی از بازار املاک، بهترین گزینه برای بعضی از شما احتمالا هاک وود پارک با قیمت تخمینی 85 میلیون دلار است. این قصر زیبای 24 خوابه با 20 سرویس بهداشتی 80 کیلومتر از مرکز لندن فاصله دارد، در سال 1960 میلادی ساخته شده و توسط حومه 105 هکتاری سرسبز هامپ شایر احاطه شده است. احتمال فروش این بنای خارق العاده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، و در حال حاضر تنها می‌دانیم که مالک میلیونرش اخیرا آن را به طور اساسی بازسازی کرده است. و البته اصلا هم در این رویای شیرین نباشید که بخواهید دور این بنا قدم بزنید، زیرا خریدارن احتمالی آن ابتدا باید استطاعت مالی خود را برای خرید این ملک ثابت کنند و سپس برای بازدید از آن یک توافقنامه امنیتی را امضاء نمایند.

آپر ایست ساید، پلاک 12 شرقی خیابان 69، نیویورک، 88 میلیون

آپر ایست ساید، پلاک 12 شرقی خیابان 69، نیویورک، 88 میلیون

این بنای 18 خوابه 1858 متر مربعی بعد از لو پنت هاوس 98 میلیون دلاری دومین بنای مسکونی گران قیمت نیویورک محسوب می‌شود و توسط مالک میلیاردرش (وینسنت وایولا، صاحب فلوریدا پنترز) برای فروش گذاشته شده است. آپر ایست ساید به عنوان یکی از گرانترین خانه های جهان در سال 2020 برای اولین بار در سال 1883 برای یک تاجر ابریشم خریداری شد و سپس در سال 1913 میلادی توسط یک سرمایه دار بزرگ صنعت معدن زغال سنگ به نام جیمز الزوورث خریداری گردید و توسط دستان توانای ویلیام بازورث بازسازی شد. وسعت این عمارت از معنی کلمه بزرگ وسیعتر است، به این نحو که پنج طبقه را شامل می‌شود و یک زیرزمین 315 متر مربعی، یک تراس سقفی 246 متر مربعی و دو حمام 3 متر مربعی را در اختیار مالکش می‌گذارد.

یک استخر شنای آب شور، تئاتر مجهز به 12 صندلی، کتابخانه دوطبقه، اتاق ناهار خوری رسمی با ظرفیت 40 نفر و گنبدی با ارتفاع 8.5 متر از ویژگی‌هایی هستند که این ملک را به یکی از گرانترین خانه های جهان در سال 2020 تبدیل کرد‌ه‌اند. قیمت این بنا چند وقت پیش به 114 میلیون دلار هم رسید.

پامپکین کی، کی لارگو، فلوریدا، 95 میلیون دلار

پامپکین کی، کی لارگو، فلوریدا، 95 میلیون دلار

چه عاملی این توانایی را دارد که باعث شود به داشتن یک جزیره در فلوریدا کی علاقه نداشته باشید؟ در چنین مکانی می‌توانید در تمام طول روز ماهی بگیرید، در هنگام شب در صندلی پارچه‌ای محبوبتان تاب بخوید و با دوستانتان خوش و بش کنید. شما می‌توانید با پرداخت 95 میلیون دلار ناقابل مالکیت کلید پامپکین کی را از آن خود کنید، جزیره‌ای با وسعت 10.52 هکتار در آب‌های درخشان و نیلگون خلیج کارد ساوند. انزوا و خلوت این جزیره دوست داشتنی است، ولی گاهی اوقات باید یک همنشین هم داشته باشید؛ برای پیدا کردن همنشین خود می‌توانید از مسیر قایق سواری سه دقیقه‌ای پامپکین کی به باشگاه اوشن ریف کی لارگو بروید، اگرچه که کی لارگو امکانات دیگری را هم در اختیار شما می‌گذارد. پامپکین کی به عنوان یکی گرانترین خانه های جهان در سال 2020 یک ساختمان سه خوابه اصلی، دو کلبه سرایداری، یک آپارتمان مهمان و یک زمین تنیس را در خود جای داده و به یک تفرجگاه ساحلی با عمق آب 5.5 متر هم مجهز است.

بلو آیلند، اکزوما کیز، باهاماس، 95 میلیون دلار

بلو آیلند، اکزوما کیز، باهاماس، 95 میلیون دلار

بله در این منطقه سواحل بسیار زیبایی با آب‌های شفاف و درختان نخل رقصان هم وجود دارد. ولی نگین انگشتری این بهشت منطقه بلو آیلند 283.3 هکتاری اکزوما کیز است که یک خیابان آسفالت شده 1737 متری هم دارد. شما به راحتی می‌توانید با هواپیمای خود در این باند فرود بیایید یا شتاب 0 تا 100 کیلومتر لامبورگینی آوانتادور خود را در آن بسنجید. این بهشت زمینی به یک عمارت 7 خوابه، خانه مهمان و استخر مجهز است و یک سکوی فرود هلیکوپتر، رمپ و لنگرگاه قایق و 4.83 کیلومتر ساحل دست نخورده را هم در اختیارتان می‌گذارد. بلو آیلند در سال 2017 میلادی 125 میلیون دلار قیمت خورد، اما شما هم اکنون می‌توانید آن را با قیمت 95 میلیون دلار بخرید.

لو پنت هاوس، خیابان مدیسون، نیویورک، 98 میلیون دلار

لو پنت هاوس، خیابان مدیسون، نیویورک، 98 میلیون دلار

درباره این ملک نیازی به مطرح کردن هیچ ادعایی نیست زیرا عنوان فرانسویش آن را به خوبی توصیف می‌کند. لو پنت هاوس با مساحت 1838 متر مربعیش یک آپارتمان پنج طبقه در قلب منهتن است و پنت هاوس برج 33 طبقه مدیسون کندو 172 هم محسوب می‌شود. این خانه لوکس در فضای خارجی 1387 متر مربعی خود یک استخر دارد، به 11 اتاق خواب و 14 سرویس بهداشتی مجهز است و نمای بسیار محشری از منطقه منهتن را هم به شما نشان می‌دهد.

ال رنچو تایگواس، سانتا باربارا، کالیفرنیا، 110 میلیون دلار

ال رنچو تایگواس، سانتا باربارا، کالیفرنیا، 110 میلیون دلار

با پرداخت 110 میلیون دلار این مزرعه 1416 هکتاری زیبا را در 40 کیلومتری سانتا باربارا به همراه دو ساختمان مسکونی 929 متر مربعیش با نمایی فوق العاده از جزایر چنل و کوهستان سانتا ینز، یک دامداری فعال با 120 راس گاو، 30 ساختمان متفرقه برای کارهای مختلف و باغی با درختان آووکادو، پرتقال و خرمالو خریداری می‌کنید. این اولین بار است که این مزرعه شگفت انگیز پس از 40 سال توسط مالک میلیاردرش منصور عجه برای فروش گذاشته شده است.

اولوود استیت، هولمبی هیلز، کالیفرنیا، 115 میلیون دلار

اولوود استیت، هولمبی هیلز، کالیفرنیا، 115 میلیون دلار

این ملک بنایی است که تونی کورتیز، یکی از ستارگان فیلم Some Like It Hot، نام خانه را روی آن گذاشت. قبل از تونی کورتیز، جوزف ام. شنک (مدیر استودیو فیلمبرداری فاکس قرن بیستم)، مالک این خانه بود. و حال این ملک 4 هکتاری که در کارلو وود درایو جنوبی هولمبی هیلز قرار دارد، با قیمت 115 میلیون دلار در معرض فروش گذاشته شده است. اگر فکر می‌کنید که این مبلغ گران است، باید تجدید نظر کنید زیرا قیمت این ملک در سال 2017 میلادی 180 میلیون دلار بود. اولوود استیت در سال 1936 میلادی با طراحی رنسانسی ایتالیایی، 9 اتاق خواب، 10 حمام و مساحت 1133 متر مربع ساخته شد. این بنا به عنوان یکی از گرانترین خانه های جهان در سال 2020 یک زمین تنیس، یک استخر با سایز استخرهای المپیک و مکان استراحت و چهار گاراژ دارد، و علاوه بر این فضای وسیعی را نیز برای توسعه و ساخت و ساز مجدد در اختیار شما می‌گذارد.

گرین گیبلز، وودساید، کالیفرنیا، 120 میلیون دلار

گرین گیبلز، وودساید، کالیفرنیا، 120 میلیون دلار

یک مثل قدیمی است که می‌گوید “اگر مجبور شوی قیمت چیزی را بپرسی، نمی‌توانی آن را بخری”؛ این ضرب المثل درباره گرین گیبلز 30 هکتاری که در 48 کیلومتری جنوب سان فرانسیسکو واقع شده است، صدق می‌کند. این عمارت آنقدر خاص و وسیع است که خانواده فلایشکر که هنوز هم مالک آن است، از قیمت گذاشتن برایش پرهیز می‌کند. تنها چیزی که همه درباره قیمت گرین گیبلز می‌دانند این است که این ملک قیمت 117 میلیون دلاری قبلی وودساید را که در سال 2012 برای یک ملک 3.6 هکتاری تعیین شد، می‌شکند. مورتیمور فلایشکر بیش از یک قرن پیش بخشی از زمین وودساید را خرید و این عمارت را در آن بنا کرد. این مجتمع در حال حاضر هفت خانه متفاوت با مجموعا 32 خواب، یک استخر رومی و چند باغ را در خود دارد.

پالازات، سینت پیتر، باربادوس، 125 میلیون دلار

پالازات، سینت پیتر، باربادوس، 125 میلیون دلار

همیشه گزینه‌ای برای انتخاب کردن وجود دارد. شما می‌توانید این ملک ساحلی 69678 متر مربعی را با شش طبقه، 20 خواب، پنج استخر و مابقی امکاناتش به طور یکجا نگه دارید، یا آن را به چهار عمارت کوچک هر کدام با پنج خواب، شش حمام و 1115 متر مربع فضا تقسیم نمایید. پالازات به عنوان یکی از گرانترین خانه های جهان در سال 2020 با قیمت 120 میلیون دلار توسط شخصی به نام بیرون بیرهامن (سازنده تفرجگاه سینت پیتر بی و و بندر فردیناند مارینا) ساخته شد. پالازات در مدت زمانی بیش از 4 سال ساخته شد و زمانی که در سال 2015 تکمیل شد، نه تنها گرانترین خانه باربادوس بلکه گرانترین خانه کارائیب لقب گرفت. این ملک در ساحل سینت پیتر روی یک زمین 8094 متری بنا شده است و به واسطه ویژگی‌هایی مانند یک ورزشگاه 233 متر مربعی مجهز به اتاق بخار، آکواریوم 114 متر مکعبی و پارکینگی با ظرفیت 18 خودرو به یکی از گرانترین خانه های جهان در سال 2020 تبدیل شده است.

ویلا لشوگت، موناکو، 125 میلیون دلار

ویلا لشوگت، موناکو، 125 میلیون دلار

از تراس سقفی این بنای خارق العاده می‌توانید کرجی‌های بادی پهلو گرفته در بندر مشهور پورت هرکول موناکو را ببینید، یا در ماه مه نظاره گر نمای میلیون یورویی رقابت خودروهای مسابقه‌ای در خیابان‌های مجلل گرند پری موناکو باشید. ویلا لشوگت در سال‌های 1860 ساخته شد و زمانی خانه فرانسوا بلنک کازینو ساز بود، شخصی که مونت کارلو خفته را به زمین بازی مشهور و گرانقیمت امروزی جهان تبدیل کرد. این ویلای صورتی رنگ 762 متر مربعی شش طبقه یک ناهار خوری وسیع، تراس خصوصی بزرگ، انبار شراب، استخر 22 متری، سونا، آپارتمان مهمان، پارکینگی با ظرفیت دو خودرو، دو آسانسور و شش خواب دارد.

پلازو دی آمور، بورلی هیلز، کالیفرنیا، 129 میلیون دلار

پلازو دی آمور، بورلی هیلز، کالیفرنیا، 129 میلیون دلار

وقتی که می‌توانید درست وسط بورلی هیلز خودتان انگور کشت کنید، چرا باید در ناپا ولی تاکستان بخرید؟ این همان ایده‌ای بود که جف گرین در سال 2008 میلادی در هنگام خرید این قصر عشق زیبا با قیمت 38 میلیون دلار مد نظر قرار داد؛ او پس از خرید این ملک هزینه زیادی را نیز صرف بازسازی آن و کاشت درخت انگور در اطرافش کرد. پلازو دی آمور به عنوان یکی از گرانترین خانه های جهان در سال 2020 علاوه بر یک خانه اصلی 3252 متر مربعی و اتاق ناهار خوری مجهز به 200 صندلی، یک مجتمع تفریحی دو طبقه 1394 متر مربعی مجهز به سالن بولینگ، تئاتر 50 نفری، سالن رقص دارای سکوی دی جی، سکوی رقص چرخان و پارکینگ 150 خودرویی را در خود دارد. گرین ابتدا این ملک وسیع را در سال 2014 با قیمت 195 میلیون دلار برای فروش گذاشت، اما هم اکنون قیمت آن به 129 میلیون دلار کاهش یافته است.

عمارت لندن پترا اکلستون، 130 میلیون دلار

عمارت لندن پترا اکلستون، 130 میلیون دلار

خبر فروش اسلون هاوس، عمارت تاریخی واقع در لندن پترا اکلستون، به قیمت 130 میلیون دلار مثل بمب در جهان و بازار خرید و فروش املاک صدا کرد. اما آنچه که بیشتر خبر فروش این ملک را برجسته کرده، سرقت از خانه مجلل تامارا (خواهر پترا) و ربودن 67 میلیون دلار از جواهرات وی بوده است. اسلون هاوس 14 اتاق خواب دارد و علی رغم قیمت نجومی 130 میلیون دلاریش باز هم یک پیشنهاد خرید عالی محسوب می‌شود. طبق اطلاعات موجود پترا 36 ساله برای خرید این عمارت مبلغ 85 میلیون دلار را به لرد بمفورد پرداخته و سپس مبلغ 33 میلیون دلار را برای بازسازی آن و مجهز کردنش به یکی از بزرگترین استخرهای شنای زیرزمینی خصوصی لندن هزینه کرده است. پترا عمارت 5203 متر مربعی واقع در لوس آنجلسش را هم چند سال پیش در ازای مبلغ 120 میلیون دلار به آرون اسپلینگ، سازنده فقید تلویزیون، فروخت.

جمنای، مانالاپان، فلوریدا، 137.5 میلیون دلار

جمنای، مانالاپان، فلوریدا، 137.5 میلیون دلار

در سال 1985 میلادی ویلیام زیف یک زمین ساحلی نخل دار 60.7 هکتاری را در ازای مبلغ 5 میلیون دلار خرید و چند خانه و یک استخر در آن ساخت، و سپس در سال 2016 آن را با مبلغ 195 میلیون دلار در معرض فروش گذاشت. جمنای در آن سال فروش نرفت، اما شما هم اکنون می‌توانید آن را با مبلغ 137.5 میلیون دلار خریداری کنید. جمنای به یک خانه اصلی با مساحت 5779 متر مربع و 12 اتاق خواب وسیع مجهز است و یک خانه مهمان هفت خوابه به نام منگو هاوس، دو کلبه ساحلی چهار خوابه و یک خانه مهمان هفت استودیویی را هم در اختیارتان می‌گذارد.

90 جول پاند درایو، ساوتمپتون، نیویورک، 145 میلیون دلار

ویلا فرنزا، پارک بورلی، کالیفرنیا، 165 میلیون دلار

در سال 2017 مبلغ 175 میلیون دلار برای خرید این عمارت ساحلی 70 هکتاری واقع در جول پاند درایو پیشنهاد شد؛ ولی هم اکنون علی رغم این که 30 میلیون دلار از قیمتش افت کرده است، هنوز هم مشتریان جدی زیادی ندارد. این عمارت که زمانی متعلق به هنری فورد دوم بوده، در سال 2008 بازسازی شده است و علاوه بر ساحل 402 متری باشکوهش، بزرگترین نمای اقیانوسی همپتون را به همراه یک اقامتگاه اصلی 1858 متر مربعی، اتاق ناهار خوری 14.63 متری و 12 اتاق خواب در اختیارتان می‌گذارد. یک زمین تنیس، استخر، استراحتگاه کنار استخر و دو زمین چمن گلف از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این ملک را به یکی از گرانترین خانه های جهان در سال 2020  تبدیل کرده‌اند. از سال 2002 تاکنون این عمارت در تملک برندا ارل قرار دارد.

ویلا فرنزا، پارک بورلی، کالیفرنیا، 165 میلیون دلار

کازا انکانتادا، بل ایر، کالیفرنیا، 225 میلیون دلار

 

ویلا فرنزا علاوه بر این که یکی از گرانترین خانه های جهان در سال 2020 است، سومین عمارت گران کالیفرنیا هم محسوب می شود. این عمارت متعلق به استیون اودوار – هزی، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی ایر لیز است. ویلا فرنزا یک اقامتگاه اصلی 1858 متر مربعی را در خود دارد و آن را به همراه یک خانه مهمان 464 متر مربعی، یک استخر مجهز به استراحتگاه، زمین تنیس، پارکینگ 30 خودرویی و دو خانه دیگر در یک فضای مجموعا 2601 متری در اختیارتان می گذارد.

کازا انکانتادا، بل ایر، کالیفرنیا، 225 میلیون دلار

کازا انکانتادا، بل ایر، کالیفرنیا، 225 میلیون دلار

 

کازا انکانتادا 3.44 هکتاری 60 خوابه زمانی که برای اولین بار در معرض فروش گذاشته شد، گرانترین خانه موجود در ایالات متحده لقب گرفت. این عمارت که در سال‌های 1930 میلادی ساخته شده زمانی متعلق به هتل دار معروف کونارد هیلتون بوده است، اما هم اکنون در تملک گری وینیک (صاحب شرکت گلوبال کراسینگ، فعال در زمینه نصب کابل نوری در کف اقیانوس) قرار دارد. طبق اطلاعات موجود وینیک در سال 2000 میلادی این ملک را به مبلغ 94 میلیون دلار خریده و مبلغی را هم به یک تیم 250 نفره بابت پروسه بازسازی این عمارت که دو سال طول کشیده، پرداخته است. کازا انکانتادا در لیست گرانترین خانه های جهان در سال 2020 در مقام ششم قرار دارد.

مسا ویستا رنچ، پامپا، تگزاس، 250 میلیون دلار

مسا ویستا رنچ، پامپا، تگزاس، 250 میلیون دلار

اگر فکر می‌کنید که فوت تی. بون پیکنز، سرمایه دار بزرگ نفت، در 91 سالگی باعث شده که وارثانش قیمت ملک محبوبش را کاهش دهند، اشتباه می‌کنید. این عمارت هنوز هم 250 میلیون دلار قیمت دارد و 50 سال از سن بون پیکنز را صرف خود کرده است تا به وسعت 26304 هکتاریش برسد. چندین کیلومتر از رودخانه خروشان کانادا، چهار خانه، یک اقامتگاه اصلی 3065 متر مربعی، یک فرودگاه شخصی با باند 1828 متری و ترمینال اختصاصی، تئاتر 30 نفری، زمین گلف و زمین تنیس از امکاناتی هستند که این ملک را به یکی از گرانترین خانه های جهان در سال 2020 تبدیل کرده‌اند.

گیت ویز کنیونز، گیت وی، کلرادو، 279 میلیون دلار

گیت ویز کنیونز، گیت وی، کلرادو، 279 میلیون دلار

جان هندریکس، موسس کانال دیسکاوری، هنوز هم منتظر است که یک خریدار مناسب و واقعی برای این ملکش پیدا شود. گیت ویز کنیونز رنچ رویای برآورده شده هندریکس در زمینه ساختن یک عمارت بزرگ در شهر کوچک گیت وی کلرادو است. این میلیاردر معروف اولین قطعه زمینش را در این منطقه در دهه 90 میلادی خرید و از آن زمان تاکنون به سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک در این منطقه ادامه داده است. گیت ویز کنیونز 72 خوابه یک خانه اصلی 2044 متر مربعی به نام وست کریک رنچ رزیدنس، یک موزه خودرو کلاسیک با 55 خودروی کلاسیک هندریکس، یک باند فرود چمنی، یک آشیانه هواپیما و دو باند هلکوپتر را در خود دارد.

قصر حبابی پیر کاردین، فرانسه، 390 میلیون دلار

قصر حبابی پیر کاردین، فرانسه، 390 میلیون دلار

قصر حبابی پیر کاردین، شخصیت معروف دنیای مد، تصور شما را از خانه و معماری با چالش مواجه می‌کند. این ملک در سال 1972 توسط آنتی لوواگ طراحی شد و 14 سال طول کشید تا ساخته شود. کاردین 97 ساله این عمارت را در سال 1992 خرید، در یک پروسه 5 ساله بازسازی کد و در سال 2017 در معرض فروش گذاشت. قصر حبابی کاردین 1208 متر مربع فضای داخلی، 10 اتاق خواب، چند استخر شنا و یک آمفی تئاتر 500 نفره دارد.

24 میدل گپ رود، هنگ کنگ، 447 میلیون دلار

24 میدل گپ رود، هنگ کنگ، 447 میلیون دلار

این ملک 1349 متر مربعی چهار خوابه سال گذشته برای فروش ارائه شد، اما به دلیل قیمت گرانش هنوز مشتری پیدا نکرده است. 24 میدل گپ رود در سال 1991 میلادی ساخته شده است و تنها 10 دقیقه رانندگی با منطقه تجاری هنگ کنگ فاصله دارد.

د وان، بل ایر، کالیفرنیا، 500 میلیون دلار

د وان، بل ایر، کالیفرنیا، 500 میلیون دلار

پروسه ساخت آیتم شماره یک لیست گرانترین خانه های جهان در سال 2020 بالاخره در حال کامل شدن است. این ملک منحصربفرد 500 میلیون دلاری 20 اتاق خواب و یک نمای 360 درجه از اطرافش را در فضایی به مساحت 9290 متر مربع در اختیار مالکش می‌گذارد. د وان، آفریده نیل نیامی فیلم ساز و تاجر ملک و پائول مک کلین معمار، در یک بازه زمانی هفت ساله ساخته شده است و یک مستر سوئیت 511 متر مربعی، 30 حمام، یک گالری دارای 30 خودرو، پنج استخر شنا، یک سینمای 36 نفری، یک سالن بولینگ 6 لاینی و یک کلوپ شبانه را در اختیار شما می‌گذارد.

منبع:

پرفروش ترین فیلم های هفته ششم سال 2020 ؛ صدرنشینی پرندگان شکاری

در این نوشته ضمن آشنایی با پرفروش ترین فیلم های هفته ششم سال 2020 در ایالات متحده آمریکا مروری خواهیم داشت بر باکس آفیس و جدول فروش فیلم های در حال اکران سال جاری به همراه نمرات کسب شده، خلاصه داستان و بودجه ساخت و میزان فروش هفتگی و جهانی…

وب سایت آی ام دی بی (IMDB یا Internet Movie Database) معتبرترین و بزرگترین مرجع مرتبط با هنر سینمای جهان است که فعالیت خود را به عنوان یک گروه خبری یا UseNet از اوایل دهه 1990 میلادی آغاز کرد. این سایت در حال حاضر یکی از پربازدیدترین وب سایت های جهان بوده که اطلاعات مربوط به فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی را به مخاطبان خود عرضه می کند و از زیرمجموعه های شرکت آمازون (Amazon – یکی از ارزشمندترین برندهای سال 2019) به حساب می آید.

وب سایت Box Office Mojo نیز یکی از زیرمجموعه های آی ام دی بی بوده که با استفاده از آمار فروش سینماهای نزدیک به 80 کشور جهان، به طور منظم پرفروش ترین آثار سینمایی جهان را در بازه های مختلف زمانی منتشر می کند. یکی از این آمار جدول فروش فیلم های در حال اکران است که در بخش سینما و تلویزیون تکراتو به آن خواهیم پرداخت.

پرفروش ترین فیلم های هفته ششم سال 2020

در این هفته، فیلم های ترسناک The Rhythm Section و The Turning از فهرست فیلم های پرفروش خارج و فیلم Knives out که هفته پیش موفق به قرار گرفتن در این لیست نشده بود، بار دیگر با فروش مناسب در جمع پرفروش های هفته حاضر شد. فیلم جدید Birds of Prey نیز که بر اساس کمیک های ابرقهرمانی شرکت دی سی ساخته شده، مطابق انتظارها در صدر جدول پرفروش ترین فیلم های هفته قرار گرفت. فیلم های Bad Boys For Life و 1917 نیز مشابه به هفته های گذشته با فروش مناسب، رتبه های بالای این فهرست را به خود اختصاص دادند. بر اساس آمار منتشر شده توسط وب سایت باکس آفیس موجو در ارزیابی فیلم های 2019 و فیلم های 2020، پرفروش ترین فیلم های هفته ششم سال 2020 و میزان کلی فروش آنها تا روز 21 بهمن 98 عبارتند از:

مطالب پیشنهادی

پرفروش ترین فیلم های هفته (16 تا 22 دسامبر)/جدول فروش فیلم های در حال اکران

10 – Star Wars: Episode IX – The Rise of Skywalkler

  • تاریخ اکران: 20 دسامبر 2019
  • تعداد هفته اکران: 8 هفته
  • ژانر: اکشن علمی تخیلی
  • گروه سنی: PG-13
  • IMDBامتیاز 6.9 از 10
  • Metascoreنمره 54 از 10
  • بودجه ساخت: 200 میلیون دلار
  • میزان فروش آخر هفته: 2.2 میلیون دلار
  • فروش کلی در ایالات متحده: 510 میلیون دلار
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 62 میلیون دلار

فیلم های جنگ ستاره، یکی از پرفروش ترین فیلم های سریالی تاریخ سینمای جهان است. قسمت جدید این فیلم نیز با نام Star Wars: Episode IX – The Rise of Skywalker که در رده بهترین فیلم های 2019 نیز قرار می گیرد، مانند 8 هفته گذشته با فروشی در حدود 3.2 میلیون دلار (43 میلیارد تومان) در تعطیلات، بار دیگر موفق به قرار گرفتن در جمع پرفروش ترین فیلم های سینمایی هفته ششم سال 2020 شد. این قسمت توسط جی. جی. آبرامز (J. J. Abrams) بر اساس شخصیت های جورج لوکاس بزرگ (George Lucas – کارگردان سری فیلم های ایندیانا جونز و موسس شرکت لوکاس آرتز که بهترین بازی های کامپیوتری دهه 90 را راهی بازار نمود) ساخته شده است. این فیلم علیرغم حضور در جمع نامزدهای گلدن گلوب 2020، نامزدهای بفتا 2020 و نامزدهای اسکار 2020، هنوز موفق به کسب هیچ جایزه ای نشده است.

هنرپیشگان

  • کری فیشر (Carrie Fisher) در نقش لیا
  • مارک همیل (Mark Hamill) در نقش لوک اسکای واکر
  • آدام درایور (Adam Driver) در نقش کایلو
  • دیزی ریدلی (Daisy Ridley) در نقش ری
  • جان بویگا (John Boyega) در نقش فین

خلاصه داستان

افراد باقیمانده از گروه مقاومت، با موج جدیدی از حملات و دشمنان قدرتمند روبرو شده اند…

بودجه ساخت و میزان فروش

بودجه ساخت فیلم Star Wars: Episode IX – The Rise of Skywalker مانند بیشتر فیلم های ابرقهرمانی بسیار بالا و در حدود 200 میلیون دلار (2700 میلیارد تومان با دلار 13.500 تومانی در زمان نگارش مطلب) اعلام شده است. اما فروش 510 میلیون دلاری (6900 میلیارد تومانی) در 8 هفته اکران در آمریکا و فروش جهانی 1 میلیارد و 61 میلیون دلاری (14350 میلیارد تومانی) در اکران جهانی، به طور قطع این قسمت را نیز در رده پرفروش ترین فیلم های 2019 قرار خواهد داد.

منبع:

https://techrato.com/2020/02/10/best-selling-movies-2020-week-6/

راهنمای کامل تحقیق کلمات کلیدی برای سئو

عبارت کلیدی

عبارت‌های کلیدی ، واژه ها کلیدی هستند که دربرگیرنده ترکیب چندین واژه می‌شوند. ما گرایش داریم در همه موارد از واژه‌ “کلمات کلیدی” استفاده کنیم، ولی هدف تنها کلمات تک واژه‌ای نیست بلکه عبارات کلیدی را هم در بر می‌گیرند.


برای نمونه “سئوی وردپرس” و یا ” پلاگین آنالیز گوگل”هر کدام یک واژه کلیدی است. واژه ها کلیدی معمولا دربرگیرنده چندین کلمه است. فلذا زمانی که از کلمات کلیدی صحبت می‌کنیم، به معنای عبارت کلیدی است.

کلمات کلیدی طولانی تر خاص‌تر هستند و کمتر متداولند، زیرا تمرکز آنها بر روی قسمتی از بازار است. رتبه گرفتن از این عبارت‌های طولانی زیاد راحت است.


کلمات کلیدی متمرکز، واژه ها یا عبارتی هستندکه می‌خواهید صفحات سایتتان از آن روش پیدا شوند. شما باید واژه کلیدی متمرکزتان را در پلاگین یوست سئو در تقدیر جعبه متا قرار دهید.


قصد از جستجو قصد یا search intent در مورد کشف کردن چیزی ست که یک جستجوگر واقعا می‌خواهد. این موارد تنها کلمات کلیدی نیستند، بلکه اهداف جستجوگر را که می‌خواهد خرید یا اطلاعات کسب کند تعیین می‌کند.


پیشنهاد وب رمز: بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت در سال ۲۰۱۹


چرا تحقیقات واژه ها کلیدی اهمیت دارد؟

تحقیقات واژه ها کلیدی مناسب اهمیت بسیاری دارد زیرا متوجه می‌شوید مخاطبان شما چه عبارت‌های را جستجو می‌کنند. در افزونه یوست، ما بطور مداوم با مشتریانی روبرو می‌شویم که برای توصیف محصولاتشان از مجموعه‌ای از واژه ها استفاده می‌کنند، در حالی که مخاطبانشان از مجموعه کاملا متفاوت از واژه ها بهره‌گیری می‌کنند. به انگیزه این عدم انسجام ، اکثر مشتریان بالقوه نمی‌توانند سایت شما را پیدا کنند.


گاهی اوقات یک دپارتمان بازاریابی تصمیم می‌گیرد، نام خاصی را برای محصولاتش گزینش کند. این یک تصمیم بازاریابی‌ هوشمندانه است. وانگهی این روشی است که می‌تواند محصولات شما را در ذهن ملت ثبت کنند. به عنوان مثال، در تعطیلات خانه کرایه نمی‌کنید، ولی علاقمند به کرایه کلبه‌هایی هستید که با اسم “vacation cottages” یا کلبه‌های تعطیلات نام گذاری شد‌ه‌ا‌ند. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که افراد خیلی کمی عبارت “vacation cottages”  را جستو می‌کنند. اگر متن‌تان را برای این عبارت بهینه کنید، بطور حتم در موتورهای جستجو برای این عبارت رتبه بالای خواهید گرفت در حالی که با این عبارت ترافیک زیادی را برپایی نخواهیدکرد و مشتریان بالقوه‌ی بسیاری را از دست می‌دهید.


کارکردن برروی کلماتی که افراد، آنها را بسیار جستجو نمی‌کنند به معنای بهینه سازی نخواهد بود. تحقیقات کلمات کلیدی درست، به شما این اطمینان را می‌دهد که کلمات کلیدی مشابه با آنچه مخاطبانتان جستجو می‌کنند را بیابید و این مایه می‌شود بهینه سازی سایت باارزش شود. علاوه براین با نگاه کردن به جستجوی منظور یا search intent، شما متوجه سوالات مشتریان منظور خویش می‌شوید. این سوالات باید در قالب محتوای با کیفیت استجابت داده شوند.


چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید؟

تحقیق واژه ها کلیدی - تحقیقات واژه ها کلیدی


چهار گام برای تحقیقات واژه ها کلیدی هستی دارد.


گام اول، ماموریت کسب و کارتان را بنویسید.

گام دوم، یک لیست از کلماتی که می‌خواهید شما را با آنها پیدا کنند تهیه کنید.

گام سوم،  قصد جستجو یا search intent مخاطبانتان را پیدا کنید.

گام چهارم، برای هرکدام از این کلمات کلیدی لندینگ پیج بسازید.(گام چهارم زمان زیادی از شما خواهد گرفت. در این گام باید دقت، زمان و منابع زیادی را صرف کنید الی نتیجه مطلوبی را اخذ کنید.)

در پیوستگی قدم به قدم پروسه تحقیقات واژه ها کلیدی روشنگری دیتا خواهد شد،

یک راهبری عملی شناسایی خواهد شد که به راحتی بتوانید پژوهش واژه ها کلیدی خویش را آغاز کنید.


قدم اول: ماموریت شما چیست؟

پیش از آغاز هرکاری، درباره ماموریت خودتان فکر کنید. در مورد سوالاتی، همچون: چه کسی هستید؟ وب سایت شما چیست؟ چه چیزی شما را جدا می‌کند؟ چه وعده‌هایی در وب سایتتان پژوهنده می‌کنید؟


بسیاری از کسان نمی‌توانند به این سوالات پاسخ دهند. باید این را متوجه شوید که چه چیزی شما را از بقیه متمایز می‌کند. پس ماموریت خود را برروی یک کاغذ، کامپیوتر یا لب تاپ بنویسید. شما باید برای این کار هر مقدار که لازم است وقت صرف کنید و آن را به انجام برسانید.


هنگامی که شما قادر به پاسخ دادن به این سوالات بطور دقیق شدید، آغاز و مهم‌تر‌ین گام در راهبرد کلمات کلیدی‌تان را برداشته‌اید.


مواردی که باید در نظر گرفت: رقابتی در بازار شما چگونه است؟


بازارشما تعیین می‌کند که آیا ماموریت شما به اندازه کافی خلاقیت برای فروش محصولات به ملت را دارد.


برخی بازارها زیاد پر چشم وهمچشمی هستند، با یک جستجو در موتور جستجوی گوگل متوجه رقابت بسیار آن می‌شوید.


این شرکت‌ها برای بازاریابی و سئو بودجه‌های بسیاری در نظر گرفته‌اند. چشم وهمچشمی در این بازارها زیاد سخت است، بنابراین رتبه بندی در این بازار نیز دشوار خواهد بود.


بطور نمونه شما بلیت سفر دریایی به هاوایی را می‌فروشید. در اینجا امکانات عالی برای کودکان رهنمود می‌کنید و در کناره آن هم سفرهای دریایی برای والدین مجرد یا جوان را هم رهنمود می‌دهید. پیشنهادات سفرهای دریایی اعجاب انگیز برای والدین جوان می‌تواند شما را از بقیه رقبا متمایز کند. به تعقیب چیزی باشید که شما را از بقیه رقبا متمایز کند.


اگر شما در یک بازار رقابتی قرار گرفته ا‌ید، احتمالا بهتر است از تقسیم کوچکتری آغاز کنید. هنگامی که شما بخش کوچکی از این بازار را توسط گرفتید و بعد از مدتی کسب و کارتان درسفرهای دریایی به یک برند تبدیل شد، می‌توانید بلیت‌های سفرهای دریایی خود را به مخاطبان بیشتری بفروشید.


قدم دوم: برپایی یک فهرست از واژه ها کلیدی

در گام دوم، در تحقیقات کلمات کلیدی یک لیست از واژه ها کلیدی ایجاد کنید. با ماموریت که در گام نخست گزینش کرده‌اید، سعی کنید به مشتریان خفته خویش برسید. این کسان به تعقیب چه چیزی هستند؟ چه نوع از عبارت‌های کلیدی را برای پیدا کردن خدمات و محصولات شما می‌توانند جستجو کنند؟


اگر ماموریت شما روشن باشد، شما یک تصویر پدیدار از گوشه‌ا‌ی از بازار خویش و نقاط فروش منحصر به فرد(مواردی که کسب و کارتان را از دیگران جدا می‌کند) خواهید داشت.


مطمئن شوید که عبارات کلیدی شما با فعالیت‌های سایت شما کاملا مطابقت دارد. اگرسایت شما در مورد سئوی سایت باشد و شما بخواهید بایک عبارت پرجستجو مانند خرید لپ تاپ مخاطبان را به سایت خودتان بکشانید، مطمئنا مخاطبان با کلیک کردن برروی لینک سایت شما و بعد از وارد شدن به سایت سریعا از تارنما شما خارج می‌گردند. این پیشه می‌تواند زیاد خطرناک باشد. همچنین بانس ریت سایت شما را به شدت بالا خواهد برد. بانس ریت بالا به گوگل این را می‌فهماند که سایت‌هایی که به این کسان نشانه داد‌ه‌ا‌ید مرتبط با عبارت کلیدی شان نبوده است و در نهایت منجر به رتبه بندی ذیل برای عبارت کلیدی خرید لپ تاپ می‌گردد. زیرا تارنما شما درباره سئوی سایت است نه در باره خرید لپ تاپ.


ابزار‌های که می‌توانید استفاده کنید.

ایجاد یک لیست از عبارات کلیدی بسیار مشکل است. الی چند سال پیش فقط از راه گوگل آنالیتیکس می‌توانستید چک کنید که افراد چه عبارت‌هایی را برای پیدا کردن وب‌سایت شما جستجو می‌کننداما کم و بیش هیچ ایده‌ای در مورد اینکه مخاطبانتان از چه عبارت‌های کلیدی در موتورهای جستجو بهره‌گیری می‌کنند به شما نمی‌داد . خوشبختانه، امروزه ابزارهای دیگری هستی دارد الی تحقیقات کلمات کلیدی شما را راحت‌تر کند. شما می‌توانید از چندین افزار پیدا کردن کلمات کلیدی سایر بهره‌گیری کنید.


قدم سوم: پیدا کردن هدف جستجو یا search intent

قدم چهارم:ساخت صفحات فرود

تحقیق کلمات کلیدی - ساخت صفحات فرود


گام بعدی برپایی یک راهبرد بلند مدت برای ایجاد صفحات بسیار کاربردی است. در گذشته، فقط یک کلمه کلیدی برای یک صفحه در نظر گرفته می‌شد و موتورهای جستجو براساس همان کلمه کلیدی آن صفحه را به کاربران پرتو می‌دادند. ولی امروزه، موتورهای جستجو زیاد هوشمند شده‌اند و طبق هدف جستجو یا search intent بهترین پاسخ را به پرسش‌های کاربران می‌دهند. اگر صفحه‌ای به سوالات کاربران به بهترین شکل استجابت بدهد در موتورهای جستجو رتبه بالایی خواهد گرفت. موتورهای جستجو در ضمن متوجه تفاوت‌های ریز بین کلمات کلیدی می‌شوند پس شما سایر نیاز به برپایی صفحات جدید برای این تفاوت‌های ظریف نخواهید داشت.


– برپایی یک نمای کلی

توصیه می‌کنیم در ابتدای پیشه ساختار صفحات سایتتان را در یک اکسل یا Google Docs ایجاد کنید. یک جدول برپایی کنید و لیستی از واژه ها کلیدی خودتان را هم اضافه کنید. با استفاده از یک جدول، روابط بین صفحات مربوطه را برپایی کنید. عبارت‌های جستجو را در ستون اول قرار دهید و ستون‌های سایر را برای سطوح مختلف از ساختار سایت وابستگی دهید.


– ساختن صفحات سایت یا صفحات فرود

حالا نوبت ساختن صفحات سایت یا لندینگ پیج برای عبارات کلیدی است. ولی لازم نیست صفحات را بی درنگ برپایی کنید این یک پروسه بسیار طولانی است. هرچه عبارات کلیدی شما دقیق‌تر‌ باشد، تعلق اکثریت به صفحه فرود باره نظر شما خواهد داشت.


مهم‌ترین کلمات کلیدی شما به مقالات اصلی یا پای بست، درونمایه منجر می‌گردند. این واژه ها کلیدی بی گمان همان کلماتی هستند که می‌خواهید روی آن‌ها رتبه کسب کنید. . برای اتمام اینکار، یک محتوای عالی در مورد کلمات کلیدی که معتبر و همه جانبه هستند را مشابه ارشاد جامع بنویسید و سایر مقالات را به این محتوای بنیادین لینک دهید.


پس از سپریدن پژوهش کلمات کلیدی برای سئو، باید یک مرورکلی از عبارت‌های که کاربران استفاده می‌کنند، اتمام دهید. عبارت‌هایی که می‌خواهید صفحه‌ای از سایت شما با آن در موتورهای جستجو دیده شود، پیدا کنید. این مرورکلی باید به نگارش مطالب در سایت کمک کند.


– استراتژی عبارات طولانی

هیچ وب سایتی نباید فقط بریک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی برای افزایش ترافیک تکیه کند. شما باید برای آغاز از ماموریتی که برای کسب و کارتان تعیین کرد‌ه‌ا‌ید، بهره‌گیری کنید و سپس سه مرحله را در اتمام تحقیقات عبارات کلیدی پسندیده اتمام دهید و به یک تدبیر بنیادی برای راهبرد واژه ها کلیدی برسید. در این دسته بصورت کامل در مورد راهبرد واژه ها کلیدی طولانی روشنگری خواهیم داد.


تعداد واژه ها کلیدی چقدر باشد؟

ما نمی‌توانیم شمار دقیقی از کلمات کلیدی که باید داشته باشید را به شما بگوییم، ولی می‌توانیم به شما بگوییم که به تعداد زیادی واژه کلیدی بیچارگی دارید. به گمان کردن بسیار بالای 1000 عبارت کلیدی احتیاج دارید.


حتی اگر شما کسب و کار کوچکی دارید، احتمالا چند صد واژه کلیدی دربایستن خواهید داشت. ولی احتیاج به برپایی صفحات مجزا برای هر یک از آن‌ها ننیست. از مزیت‌های داشتن یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس این است که شما می‌توانید محتوای خویش را بصورت زمانبندی شده اضافه کنید. در مورد واژه ها کلیدی که می‌خواهید سریع‌تر از راه آن‌ها رتبه بگیرید و در ضمن عبارتهایی که در حال‌حاضر مهم نیستند، فکر کنید. اولویت‌های عبارت‌های کلیدی خود را توسط بیاورید و یک برنامه برای تولید محتوای خویش برپایی کنید.


استراتژی عبارت‌های کلیدی Ad hoc

تحقیق کلمات کلیدی - استراتژی عبارت‌های کلیدی Ad hoc


بصورت ایده‌آل، شما می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی اصلی خود را اتمام دهید و برای آن‌ها یک جدول ایجاد کنید و صفحات فرود برای هریک را مشخص کنید. در اینصورت ساختار سایت شما بی‌عیب خواهد شد. هر روز محتوا برای بلاگ خود ایجاد کنید و از این روش رتبه سایت خودتان را در موتورهای جستجو افزایش دهید.


البته، دائم تحقیقات واژه ها کلیدی شما به این میزان مفصل نخواهد بود. برخی از پست‌ها یا مقالات به عنوان بخشی از یک استراتژی عالی نوشته نشد‌ه‌ا‌ند. زیرا ممکن است موضوع باره عقیده شما مربوط به یک خبر بوده و یا موضوع جالبی ذهن شما را به خویش در مانع کرده باشد.


اگر مطلبی که نوشته‌اید مطابق با راهبرد شما نباشد، به این معنا نیست که برای افزایش رتبه آن سعی نکنید.


شما هنوز می‌توانید از عبارات کلیدی با ترند بالا که در استراتژی شما هستی دارد کاربرد کنید. از ابزارهایی مشابه گوگل ترند برای گزینش کلمات کلیدی بهره‌گیری کنید. برای برپایی مقالاتی مطابق با استراتژی خویش سررسید صرف کنید و به آن‌ها اندیشه کنید. اگر محتوای باارزش بنویسید، مطمئنا در موتورهای جستجو رتبه گرفتن خواهید کرد.


اهمیت استراتژی واژه ها کلیدی طولانی

تمرکز برروی کلمات کلیدی طولانی باید دسته مهمی از استراتژی پژوهش برای واژه ها کلیدی طولانی باشد. واژه ها کلیدی طولانی عبارتنداز واژه ها کلیدی یا عبارات کلیدی که خاص‌تر (و معمولا طولانی‌تر‌) از کلمات کلیدی متداول هستند. معمولا کلمات کلیدی اصلی را “head” می‌نامند.


کلمات کلیدی طولانی شدامد کمتر اما نرخ تبدیل به مشتری بالاتری دارند، زیرا برروی یک فرآورده یا موضوع خاص تمرکز دارند.


اگر علاقمندید بدانید چرا برای بهینه سازی سایتتان باید تمرکزتان را برروی واژه ها کلیدی طولانی بگذارید، مقاله پیوسته با اهمیت واژه ها کلیدی طولانی رابخوانید.


رقابت چیست؟

برای انتخاب واژه ها کلیدی ویژه که متشکل از چند کلمه کلیدی هستند باید چشم وهمچشمی آن عبارت‌های اصلی را هم در نظربگیرید. اگر رقابت در گوشه‌ای از بازار که آن را برگزیدن کرده‌اید بسیار بسیار است، باید به این نکته هم پروا کنید که رتبه دریافت برروی این عبارت‌های رقابتی بسیار سخت‌تر‌از بقیه است. اگر رقبای کمتری دارید، حتی می‌توانید با واژه ها کلیدی اصلی در سررسید کمی از موتورهای جستجو رتبه‌ دریافت کنید. بنابراین شما باید رقبای خودتان را تعیین کنید؟ چگونه باید جستجو کنید؟ 2 گونه استراتژی هستی دارد:


گوگل کردن و آنالیز رقبا

تلاش کنید، ارزیابی کنید و دوباره امتحان کنید.(سعی و خطا)

گوگل کردن و آنالیز رقبای شما

کلمات کلیدی که توسط آورده‌اید را در گوگل جستجو کنید. برای آغاز از عبارت‌های اصلی و آنهایی که عمومی‌تر هستند، استفاد کنید. صفحه نتایج موتورهای جستجو را (SERP) رسیدگی کنید. این صفحات تمام وب‌سایت‌های که تصمیم به چشم وهمچشمی با آنها از طریق بهینه سازی محتواهای خویش با استفاده از آن واژه ها کلیدی را دارید نشان می‌دهد.


برای بررسی اینکه آیا شما توانایی چشم وهمچشمی با رقبا را دارید یا خیر، باید تمام موارد پایین را موشکافی کنید:


آیا سایت‌های آنها حرفه‌ای است؟ آیا سایت‌ها شرکتی هستند؟ از خودتان بپرسد که آیا شما توانایی رقابت بااین شرکت‌ها را دارید یا خیر. آیا سایت شما در بین سایت‌هایی که از نتایج جستجو توسط آمده است وجود دارد یا خیر؟


آیا نتایج موتورهای جستجو برندهای شناخته شده را اثر می‌دهد؟ رقابت با رقبای شناخته شده زیاد سخت‌تر می‌باشذ. اگر برندها از راه تبلیغات تلویزیونی یا رادیو شناخته شده‌اند، بخت شما در این چشم وهمچشمی زیاد کم خواهد بود.


در مورد محتوای این صفحه چه چیزی میدانید؟ آیا محتوای این سایت‌ها خوب نوشته شده است یا بهینه سازی شده است؟ چه مدت مقالات در سایت‌ها وجود دارد؟ اگر رقبای شما دارای محتوای ناتوان باشند، احتمالا شانس بیشتری برای رتبه گرفتن خواهید داشت!


آیا تبلیغات در گوگل را انجام داده‌اند؟ خرج هرکلیک در گوگل به چه اندکی هست؟ رتبه اخذ بصورت ارگانیک برای عبارت‌هایی که خرج تبلیغات موتورهای جستجوی آن‌ها بالاست سخت می‌باشد.


یک سوال ساده

یک سوال برای همه بوجود می‌آید: چگونه وب‌سایت من در موتورهای جستجو بالاتر از وب سایت‌های دیگر در نتایج موتورهای جستجو (SERPs) قرار بگیرد. آیا بودجه‌ی بازاریابیتان برابر با دیگر هزینه‌هاست، اگر چنین چیزی است روی عبارت اصلی تمرکز کنید. اگر اینچنین نیست تمرکز خودتان را برروی عبارت‌های کلیدی طولانی بگذارید.


در گام بعدی پس از تحلیل و آنالیز، واژه ها کلیدی مانند با کلمه کلیدی اصلی ولی کمی طولانی‌تر را پیدا کنید. عبارت‌های ویژه و طولانی جستجو شده توسط مخاطبان شدامد کمتری دارند، اما رتبه گرفتن در این شرایط بسیار ساده‌تر خواهد بود. هنگامی که شما بروی واژه ها کلیدی طولانی رتبه گرفتن کنید، رتبه گرفتن از کلمات کلیدی اصلی راحت‌تر‌ خواهد شد.


تلاش کنید، ارزیابی کنید، امتحان کنید.

هنگامی که یک آنالیز کامل را انجام داید، شانس شما برای رتبه اخذ از عبارت ویژه بسیار بالاتر می‌رود. گام بعدی نوشتن یک نوشتار شگفت انگیز و بهینه سازی آن است. و در پایان در جاهایی آن را منتشر کنید که بک لینک‌های عالی دریافت کنید. کمی صبر کنید و رتبه بندی خودتان را آنالیز کنید. آیا مقاله شما رتبه دریافت می‌کند؟ آیا در نتایج اولین صفحات گوگل پیمان می‌گیرد یا در صفحه 2 یا 3 مخفی شده است؟


اگر شما نمی‌توانید برای صفحه نخست رتبه‌ دریافت کنید، سعی کنید نوشتار ی دیگری بنویسید و روی واژه کلیدی دیگری تمرکز کنید، حتی آن کلمه می‌تواند یک عبارت طولانی باشد. پس از نوشتن مجدد ارزیابی کنید، این روند را پیوسته بدهید تا در جایگاه نخست گوگل قراربگیرید!


کلمات کلیدی مرتبط و مترادف

افزونه پریموم یوست به شما این امکان را می‌دهد که واژه ها کلیدی مرتبط و مترادف را پیدا کنید. همچنین ابزارهای زیادی برای پیدا کردن این عبارت‌ها وجود دارد. همچنین ما نباید فقط تمرکزمان را برروی یک عبارت کلیدی بگذاریم، بلکه باید از مترادف‌های واژه ها نیز کاربرد کنیم.

کلمات کلیدی چیست

کلمات کلیدی انحصاری یا ترکیبی ؟

برای هدفمان باید از واژه کلیدی معین یا ترکیبی بهره‌گیری کنیم؟ این سوژه به کلمه کلیدی که جستجو می‌شود پیوستگی دارد. همانطور که می‌دانید گوگل در باره پیدا کردن قصد جستجو (search intent) پیشرفته‌تر‌ شده است و به راحتی می‌تواند بفهمد افراد در گوگل به دنبال چه چیزی هستند. بطور مثال، اگر شما کلمه کتاب را جستجو می‌کنید، نتیجه‌ای غیر از آنچه شما به دنبالش هستید را نشانه می‌دهد. ظاهرا گوگل فکر می‌کند که شما پیگیری کتاب سرگذشت یا کتاب علمی خاصی هستید، و یا فکر می‌کند شما به دنبال خرید کتاب هستید. پس اطمینان حاصل کنید کاربران دقیقا شما را با چه چیزی پیدا می‌کنند.

شش راهکار جهت افزایش امنیت آیفون و آیپد در سال 2020

امنیت همیشه با راحتی در حال جنگ است. هرچقدر که تمهیدات امنیتی وسایل خود را ساده‌تر و سریع‌تر تنظیم کنیم، به همان اندازه نیز سایرین راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانند به آن‌ها نفوذ کنند. هرچقدر کار را برای خودمان سخت‌تر کنیم، نفوذ سایرین را نیز سخت‌تر کرده‌ایم. یکی از بهترین مزیت‌های آیفون و آیپد، ایجاد تعادلی بهتر بین راحتی و ایمنی است. Touch ID و Face ID نه‌تنها گذرواژه‌هایی قوی را برای ما به ارمغان می‌آورند، بلکه دسترسی زیستی (بیومتریک) را نیز فراهم کرده‌اند. iCloud Keychain به کاربران امکان می‌دهد تا گذرواژه‌های منحصربه‌فردی را تعیین کنند، بدون اینکه لازم باشد همگی آن‌ها را به خاطر بسپاریم. تأیید هویت دو مرحله‌ای نیز از حساب‌های ما محافظت می‌کند، البته از طریقی که هنوز استفاده از آن آسان است. این‌ها را گفتیم و حال قصد داریم تا در زیر به گزینه‌های دیگری نیز در آیفون و آیپد اشاره کنیم که باعث می‌شوند تا این دستگاه‌ها امن‌تر شده و حریم خصوصی بهتری را فراهم آورند.

قدرتمند عمل کنید

اگر شما از یک آیفون و یا آیپد جدید استفاده می‌کنید، می‌توانید یکی از حسگرهای تشخیص هویت Touch ID و یا Face ID را مورداستفاده قرار دهید. این قابلیت‌ها به شما امکان می‌دهند تا با استفاده از ویژگی‌های زیستی خود، قفل دستگاه‌های خود را باز کرده و همچنین بتوانید از Apple Pay استفاده کرده و خریدهای iTunes ،App Store و سایر اپلیکیشن‌های دیگر را نیز تأیید کنید. به دلیل استفاده از این ویژگی راحتی‌محور جدید، این‌ بار به‌جای گذرواژه‌های 4 رقمی باید از رمز عبورهای 6 رقمی استفاده کنید.

شما می‌توانید از این گزینه نیز بهره ببرید. اگر هنوز از گذرواژه 6 رقمی استفاده نکرده‌اید، می‌توانید که به  Settings > [Touch ID or Face ID] & Passcode مراجعه کرده و کد عبور خود را تغییر دهید. در این حالت شما قادر خواهید بود تا یک رمز عبور 6 رقمی را وارد کنید. به این دلیل که مجبور نیستید همیشه از این گذرواژه استفاده کنید، می‌توانید رمز عبوری قوی‌تر، طولانی‌تر و پیچیده‌تر را مورداستفاده قرار دهید. البته هر از چند گاهی واردکردن این گذرواژه ملال‌آور خواهد بود، اما این مسئله به میزان استفاده از این نوع کلمه عبور نیز بستگی دارد. معمولا هنگامی‌که دستگاه را راه‌اندازی مجدد می‌کنید، Touch ID یا  Face ID از کار می‌افتد و یا اینکه به مدت 48 ساعت از دستگاه خود استفاده نکنید ،مجبور خواهید بود که از گذرواژه سنتی استفاده کنید. اگر واقعا به امنیت خود حساس هستید و همچنین حاضرید که راحتی را نیز کنار بگذارید، می‌توانید Touch ID یا Face ID را غیرفعال کرده و کلمه عبوری قوی و پیچیده را به‌کار گیرید.

اگر دستگاه شما از Touch ID یا Face ID پشتیبانی نمی‌کند، همچنان مجبور هستید که از گذرواژه‌های سنتی استفاده کنید. این روش نه‌تنها آیفون و یا آیپد شما را از جاسوسی‌های عادی و یا دستبردهای اطرافیانتان محافظت می‌کند، بلکه از دسترسی سارقان به اطلاعاتتان نیز جلوگیری به عمل آورده و می‌تواند داده‌های شما را به‌صورت امن پاک کند.

امنیت

مراقب حریم خصوصی خود باشید

اگر صفحه قفل شما دسترسی‌ها و اطلاعات شخصی شما را فاش کند، آنگاه حسگرهای زیستی یا گذرواژه‌های 6 رقمی چه فایده‌ای خواهند داشت؟

  • Control Center به شما این امکان را می‌دهد که با بازگشایی قفل دستگاه خود، چراغ قوه آن را نیز روشن کنید. این بخش همچنین به یک سارق اجازه می‌دهد تا جهت جلوگیری از ردیابی شدن، حالت پرواز را فعال سازد.
  • Notification Center به شما این اجازه را می‌دهد که به پیام‌ها و به‌روزرسانی‌های خود نگاهی بیندازید، اما چنین قابلیتی را نیز برای جاسوسان فراهم می‌کند.
  • دستیار صوتی Siri به شما اجازه سؤال پرسیدن و دستور دادن را می‌دهد، اما می‌تواند برخی از اطلاعات شما را نیز در اختیار سایرین قرار دهد.

Touch ID و Face ID بسیار راحت بوده و در عرض یک الی دو ثانیه عمل بازگشایی را انجام می‌دهند. بنابراین اگر حداقل کمی درباره حریم خصوصی و امنیت خود نگران هستید، می‌توانید که notification center ،control center و حتی دستیار صوتی Siri را نیز از صفحه قفل خود کنار بگذارید. اگر می‌خواهید که نیمه این اقدامات امنیتی را انجام دهید، آنگاه می‌توانید که control center و همچنین پیش‌نمایش‌ پیام‌های خود را نیز غیرفعال کنید (هرچند که هنوز هم سایرین می‌توانند نام شخص پیام‌دهنده را مشاهده کنند).

امنیت

مراقب امنیت خود باشید

عمق دفاع به معنای امنیت بهتر است. عمق دفاع به معنای افزایش لایه‌های دفاعی تا حد امکان است. یک گذرواژه چیزی است که شما آن را می‌دانید. Touch ID ،Face ID، اثرانگشت و صورت شما نیز چیزهایی هستند که شما از آن‌ها برخوردار هستید. متأسفانه، ازآنجایی‌که اپل به شما اجازه نمی‌دهد که به‌صورت همزمان از گذرواژه و تشخیص هویت زیستی جهت امنیت بیشتر استفاده کنید، هرکدام از این ویژگی‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند عمق سپر امنیتی شما را افزایش دهند. استفاده از تشخیص هویت دو مرحله‌ای فقط راحتی را افزایش می‌دهد.

در رمزگشایی دو مرحله‌ای، شما باید هم رمز عبور و هم شناسه موردنظر را وارد کنید (یعنی چیزی را که می‌دانید و چیزی را که دارید). این شناسه از طریق پیام‌ کوتاه و یا اپلیکیشن‌هایی نظیر: Google Authenticator ،Authy ،1Password و … به آیفون، آیپد، اپل واچ و سایر دستگاه‌های شما ارسال می‌شود. از این طریق اگر کسی رمز عبور شما را به دست آورد، اما دستگاه‌ و شناسه فعلی (که مرتبا تغییر داده می‌شود) را در اختیار نداشت، همچنان نمی‌تواند به دستگاه شما نفوذ کند.

تمامی سرویس‌ها این ویژگی امنیتی را ارائه نمی‌دهند و بسیاری دیگر نیز آن را به شیوه‌ای متفاوت انجام می‌دهند، اما برای هر چیزی که اطلاعات شخصی شما را در بر دارد، همانند: ایمیل، پیام‌ها، حافظه‌های آنلاین و …، بهتر است که این گزینه را فعال کنید.

البته باید در نظر داشت که اپل در میانه گذار از سیستم قدیمی به سوی سیستم امنیتی دو عاملی است، اما هرکسی می‌تواند کماکان به یکی از این سیستم‌ها دسترسی داشته باشد.

دستگاه خود را پاک‌سازی کنید

هر چیزی که در دستگاه‌های هوشمند شما قرار دارد، به خودتان مربوط است و اگر نمی‌خواهید که دیگران نیز به این اطلاعات دسترسی داشته باشند، باید مطمئن شوید که کوکی‌ها، تاریخچه وب و سایر اطلاعاتی که به مرورگرتان مربوط می‌شوند، در سطح اینترنت ذخیره و ردیابی نشده‌اند. مرورگر Safari پیشگام مرورگرهای امن بود، اما اکنون تقریبا تمامی مرورگرها امنیت بالایی را ارائه می‌دهند؛ این اپلیکیشن‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا اطلاعات واردشده را حذف کنید. جهت انجام این کار در دستگاه‌های آیفون و آیپد باید به بخش Settings > Safari مراجعه کنید. برای گوگل نیز فارغ از نوع دستگاه، باید به activity controls مراجعه کنید.

اگر در کافی‌شاپ، هتل و یا سایر مکان‌های عمومی هستید و به شبکه آن‌ها اطمینان ندارید، ممکن است که بخواهید فعالیت‌های وب‌گردی خود را از طریق یک  VPN پیگیری کنید.

امنیت

سرسخت باشید

اگر یک اپلیکیشن از شما موقعیت مکانی را درخواست می‌کند، این موضوع به این معنا نیست که شما حتما باید چنین اجازه‌ای را صادر کنید. دریافت موقعیت مکانی شما نه‌تنها اطلاعات شخصی شما را فاش می‌کند، بلکه فشار بیشتری را نیز بر روی پردازنده و باتری دستگاه‌های شما اعمال خواهد کرد. پس مطمئن شوید که به مسیر Settings > Privacy > Location می‌روید و هر چیزی را که از آن استفاده نمی‌کنید، غیرفعال می‌کنید. شما می‌توانید این گزینه‌ها را هنگامی‌که به آن‌ها نیاز داشتید، فعال کنید.

به همین ترتیب، اگر سایر اپلیکیشن‌ها به حساب توییتر (مطمئن شوید که از گزینه Share > Request Desktop Site on iOS استفاده می‌کنید)، فیسبوک و سایر حساب‌های شما دسترسی دارند، به‌صورت دوره‌ای این دسترسی‌ها را بررسی کنید.

امنیت

هوشمندانه عمل کنید

امنیت در نبردی دائمی با راحتی به سر می‌برد. خوشبختانه در رابطه با حرکت به سوی راحتی، سرویس‌های مدیریت گذرواژه نیز گنجانده شده‌اند. این سرویس‌ها تمامی رمز عبورهای قوی و منحصربه‌فرد شما را جمع‌آوری کرده و تنها با یک گذرواژه کلی، اثرانگشت و یا چهره (از طریق Touch ID یا Face ID) دسترسی به ‌آن‌ها را فراهم می‌آورند. به لطف افزونه‌ها، شما می‌توانید مستقیما از طریق مرورگر Safari و سایر اپلیکیشن‌ها، گذرواژه‌های خود را وارد کنید.

iCloud Keychain نیز در نظر گرفته شده، اما اگر می‌خواهید که امنیت بیشتری داشته باشید، آنگاه می‌توانید از اپلیکیشن‌های 1Password ،Lastpass ،DataVault و یا سایر بازرسان، هشداردهندگان، تیم‌ها، پشتیبانی از شناسه و … نیز استفاده کنید.

امنیت

موارد بالا راهنمایی‌های ما بودند. اگر شما نیز نظری در این رابطه دارید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:

https://itresan.com/289418/%d8%b4%d8%b4-%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d9%87%d8%aa-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d9%88-%d8%a2%db%8c%d9%be%d8%af/