اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

سونی "پلی‌استیشن ۵" را با همکاری سامسونگ می‌سازد

 درایو حالت‌جامد یا اس‌اس‌دی(SSD) که به دیسک حالت‌جامد یا دیسک الکترونیکی نیز شناخته می‌شود(گرچه دارای هیچ‌گونه «دیسک» یا «موتور چرخان» نیست) یک ابزار حافظه است که از تراشه برای ذخیره‌سازی دائم داده‌ها استفاده می‌کند.

 

چندی پیش شرکت سونی اعلام کرده بود قصد دارد در تعطیلات کریسمس ۲۰۲۰ کنسول "پلی استیشن ۵"(PS۵) را عرضه کند.

 

قطعا کریسمس ۲۰۲۰ برای طرفداران پلی‌استیشن تعطیلاتی منحصر به فرد خواهد بود چرا که کنسول محبوب آنها پس از شش سال عرضه خواهد شد. به گفته این شرکت از جمله پیشرفت‌های پلی استیشن ۵ می‌توان به سخت افزار سریع‌تر، گرافیک بهتر و تغییر در نحوه عملکرد لرزش در کنترلرها اشاره کرد. بنابر گزارش‌ها پلی استیشن ۵ دارای یک هارد دیسک است که باعث کاهش زمان بارگذاری می‌شود.

 

اکنون"دنیل احمد"(Daniel Ahmad) تحلیلگر ارشد سایت "Niko Partners" گزارش داده است که پلی استیشن ۵ احتمالا از SSD شرکت سامسونگ برای بارگذاری سریع‌تر بازی‌ها بهره می‌برد.

 

دنیل احمد همچنین گزارش داد سامسونگ در آخرین کنفرانسی که برگزار کرده بود اعلام کرد در حال حاضر مشغول کار بر روی SSD از نوع NVMe است که این‌ها می‌تواند حاکی از آن باشد که از آنها در کنسول پلی استیشین ۵ استفاده خواهد شد.

 

در حالی که سامسونگ به صراحت از پلی استیشن ۵ نام نبرد، اسلاید مورد استفاده در هنگام ارائه تصویری از کنترلر DualShock  پلی استیشین را نشان می‌داد و این به آن معنا است که NVMe SSD می‌تواند برای PS۵ طراحی شود.

 

طبق گفته سامسونگ، SSD جدید "عصر جدیدی در کنسول‌های بازی" ارائه خواهد داد.

 

این شایعه اندکی پس از آن منتشر شد که "جیم رایان"(Jim Ryan) ، رئیس شرکت Interactive Entertainment سونی، نام و تاریخ عرضه PlayStation ۵ را تأیید کرد.

 

وی در یک وبلاگ نوشت: امروز با افتخار می‌خواهم اعلام کنم که نسل بعدی پلی استیشن ۵ ما تعطیلات ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

 

PS۵ از فناوری رهگیری پرتو نیز پشتیبانی می‌کند. "رهگیری پرتو"(ray-tracing) یک فناوری دیجیتالی است که امکان پرتو واقعی‌تر از روشنایی را در محیط‌های سه بعدی مجازی موجود در بازی‌های ویدیویی مدرن فراهم می‌کند.

 

رایان در یک پست وبلاگی گفت که کنترلر جدید پلی استیشن ۵ به واقعی‌تر کردن بازی و جذاب‌تر کردن کنسول جدید کمک می‌کند. در کنترلر PlayStation ۵ دو دکمه وجود دارد. این دکمه‌ها مجهز به فناوری لمسی یا بساوشی هستند که لمس کردن را بهتر و سریع‌تر می‌کند. با فناوری لمسی(haptic) هنگام عبور از مزارع و یا چیدن گل و یا برخورد ماشین به دیوار حس واقعی به کاربر القا می‌شود.


منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11041365.html

کوچک ترین ویدئو پروژکتور فوق دقیق دنیا از راه رسید

یک شرکت تجاری ویدئو پروژکتور جدیدی عرضه کرده که قادر به پخش تصاویر با دقت 1080 پیکسل بوده و به دلیل ابعاد کوچکش کوچک ترین ویدئو پروژکتور دنیا نام گرفته است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,کوچک ترین ویدئو پروژکتور

 

این دستگاه که سی آر آر کیو نام دارد، از گوشی های هوشمند کوچک تر است و قادر به پخش تصاویر ۲۴۰ اینچی با دقت ۱۰۸۰ پیکسل است که تا به حال سابقه نداشته است.

 

دستگاه یادشده از طریق بلوتوث یا وای – فای به گوشی یا دیگر منبع پخش فیلم متصل می شود و کاربران می توانند بدون مشکل فیلم ها و ویدئوهای خود را بدین شکل مشاهده کنند. پخش صدای استریو از طریق بلندگوهای های – فای دیگر مزیت استفاده از این سیستم است.

 

عمر باتری این دستگاه دو ساعت بوده و در عرض تنها ۱۵ دقیقه شارژ می شود. از این دستگاه ویدئو پروژکتور می توان در قالب شبکه های لن هم استفاده کرد. قیمت محصول یادشده ۲۹۹ دلار اعلام شده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040827.html

رشد ۶۵ درصدی بازار گجت پوشیدنی در سه ماهه سوم ۲۰۱۹؛ شیائومی بالاتر از اپل

هفته گذشته، شرکت IDC اعلام کرد که اپل در صدر بازار گجت پوشیدنی قرار دارد. از نظر این شرکت، جایگاه نخست این کمپانی مدیون فروش بخش گجت‌های شنیدنی بود. اما شرکت دیگری به نام Canalys فصل سوم سال ۲۰۱۹ را بررسی کرده و اعلام می‌کند که این بار شیائومی در جایگاه نخست ایستاده است. البته فراموش نکنید که این کمپانی تنها گجت پوشیدنی مثل دستبند‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و پایشگرهای سلامتی را بررسی می‌کند.

بر اساس گزارشی که شرکت Canalys منتشر کرده، شیائومی با فروشی ۱۲.۲ میلیون گجت پوشیدنی و رشد سالانه ۷۴.۴ درصد، در جایگاه نخست این بازار قرار گرفته و ۲۷ درصد از سهم بازار را نیز به خود اختصاص داده است. این کمپانی موفقیت شیائومی را در فروش قدرتمند محصولات در بازارهای بومی و همچنین رشد برند در سطح جهانی می‌داند.

تعقیب کننده کمپانی محبوب چینی، اپل است که با ۱۵ درصد از سهم بازار، رتبه دوم عرضه گجت پوشیدنی را به خود اختصاص داده. جالب است بدانید که ۶۰ درصد فروش این کمپانی در این ۳ ماه، مربوط به اپل واچ سری ۵ است. اما هواوی به عنوان دیگر کمپانی چینی این لیست، با ۱۳ درصد سهم بازار و فروش ۵.۹ میلیون دستگاه، رتبه سوم را به خود اختصاص داده. همچنین لازم به ذکر است که این کمپانی، رشد ۲۴۳ درصدی سالانه را تجربه کرده که بیشتر آن را مدیون فروش محصولاتش در چین بوده است.

گجت پوشیدنی

فیت بیت با ۸ درصد، تنها سازنده گجت پوشیدنی بوده که نسبت به دیگر رقبا، رشد چندانی نداشته است. سامسونگ هم با ۶ درصد از سهم بازار، رتبه پنجم را کسب کرده که بیشتر آن را مدیون فروش گلکسی فیت ارزان قیمت در بازارهای آسیایی است.

اما در آمریکا، اپل نسبت به گذشته تقاضا برای اپل واچ سری ۵ را بهتر پیش‌بینی کرده و ۳.۵ برابر بیشتر از این سری اپل واچ را نسبت به سری ۴ به بازار عرضه کرد. همچنین ارزان‌تر شدن اپل واچ سری ۳ نیز کمک شایانی به افزایش فروش محصولات این کمپانی کرده است.

اما در بازار آسیا به جز چین، سامسونگ و فیت بیت توانستند به بازار پایشگرهای سلامتی ارزان‌قیمت وارد شوند و با قیمت‌گذاری‌های هوشمندانه، کمی سلطه شیائومی را از بین ببرند. با این حال کمپانی چینی، با ورود به بازار اروپا و خاورمیانه توانست به شکل محسوسی، فروش محصولات خود را افزایش دهد.

گجت پوشیدنی

در آخر هم در بازار چین، شاهد ۶۰ درصد افزایش درخواست برای گجت پوشیدنی هستیم که شیائومی در صدر آن قرار دارد. اما هواوی نیز با رشد سالانه ۲۹۰ درصدی، به شدت بازار این کمپانی را تهدید می‌کند. Canalys می‌گوید رشد فروش هواوی بیشتر مدیون باندل کردن دستبندهای پوشیدنی ارزان‌قیمت در کنار گوشی‌های هوشمند این کمپانی بوده است.

با این حال هواوی باید به نحوی رقابت شدید را در حفظ رشد ساعت هوشمند خود تحمل کند، زیرا اپل واچ سری ۵ به شدت در بازار چین فروش داشته و سری GT کمپانی چینی را تهدید می‌کند.


منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/گزارش-فصل-سوم-بازار-گجت-پوشیدنی/

مبارزه با دیپ‌فیک به توئیتر رسید

ماه پیش توئیتر اعلام کرد که در حال کار روی روش‌هایی است که به مدیریت بهتر "دیپ‌فیک"(deepfake) کمک می‌کنند.

 

حال این شرکت پیش‌نویس دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده که مربوط به چگونگی رسیدگی به مشکلات دیپ‌فیک است و از مردم می‌خواهد سیاست‌های مربوط به آنچه را که "رسانه‌های مصنوعی و دستکاری شده" می‌خواند بررسی و تنظیم کنند.

 

توئیتر می‌گوید این دستورالعمل، رسانه‌های جعلی و ساختگی از قبیل عکس، صوت و یا ویدئو را که به طور قابل توجهی تغییر کرده باشند و قصد گمراه کردن مردم را داشته باشند و یا معنای اصلی آن را تغییر داده باشند مشخص خواهد کرد.

 

چنین دستکاری‌هایی معمولا عمیق و یا نیمه عمیق خوانده می‌شوند.

 

دیپ فیک یا جعل عمیق، ترکیبی از کلمه‌های " یادگیری عمیق" و "جعلی"، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان به وسیله هوش مصنوعی است تا با استفاده از آن تصاویری جعلی از یک انسان ساخته شود. با پیشرفت روز افزون دنیای فناوری امروزه انتشار اخبار و چهره‌های جعلی افزایش یافته است.

 

با توجه به این دستورالعمل‌ها توئیتر چنین اقداماتی را انجام خواهد داد:

 

یک پیام هشدار در کنار توئیت‌هایی درج خواهد کرد که دارای رسانه‌های جعلی و دستکاری شده هستند.

 

پیش از اشتراک و یا لایک توئیت‌هایی با محتوای جعلی توسط کاربران، به آن‌ها هشدار خواهد داد.

 

به مقاله‌های خبری یک لینک اضافه خواهد کرد بنابراین مردم می‌توانند اطلاعات بیشتری راجع به جعلی بودن یک رسانه از منابع مختلف پیدا کنند.

 

اگر توئیتر تصمیم بگیرد که یک توئیت حاوی محتوای جعل‌ عمیق یا نیمه عمیق است و می‌تواند امنیت جسمی فردی را تهدید کند و یا منجر به بروز آسیب جدی دیگر شود، آن توئیت را حذف خواهد کرد.

 

البته این دستورالعمل‌ها به طور رسمی تنظیم نشده است.

 

توئیتر پس از بررسی بازخوردهای این دستورالعمل، حداقل ۳۰ روز قبل از آغاز به کار این دستورالعمل‌ها، نسخه رسمی آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

 

محتوای دیپ‌فیک نه‌تنها می‌تواند به مردم آسیب بزند، بلکه می‌تواند در فعالیت‌های گمراه‌سازی هم استفاده شود.

 

توئیتر یکی از چندین شرکت بزرگ فناوری است که راه‌های مقابله با دیپ‌فیک را بررسی می‌کند.

 

پیش از این آمازون هم اعلام کرد که به فیسبوک ملحق شده تا در برابر تکنیک "جعل عمیق" ویدئوها مبارزه کند.

 

شرکت‌ مایکروسافت و دانشگاه ام‌.آی‌.تی هم اقداماتی را برای مبارزه با جعل عمیق پیش گرفته‌اند


منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040633.html

هزار و یک سوال با جواب در بازی DEVIL MAY CRY 5

روایت تاریخچه‌ سری Devil May Cry نخستین موضوعی است که گیمر‌ها در آغاز بازی Devil May Cry 5 با آن برخورد می‌کنند و داستان آن بگونه‌ای است که گویی داستان Devil May Cry 5 سال‌ها پیش و حین ساخت نسخه اول این بازی نوشته شده است. طرفداران سری محبوب Devil May Cry سال‌ها بود که انتظار ساخت نسخه‌ای جدید که ارتباط مستقیمی با داستان اصلی داشته باشد را می‌کشیدند و این انتظار تنها مختص آن‌ها نبود و به طور کلی افرادی که به سبک HnS علاقه دارند، مدت‌هاست که از داشتن عنوانی برجسته در این سبک محرومند و در سال‌های اخیر، به ندرت شاهد عرضه یک اثر با کیفیت در این سبک بودیم. چند ماه پیش کمپانی «کپکام»، با معرفی بازی Devil May Cry 5 و بازگشت مجدد شخصیت‌های اصلی، طرفداران سری را به آرزوی خود رسانید. باید دید آیا این سری دوباره می‌تواند خود را به عنوان یکی از سرآمدان سبک HnS معرفی کند یا خیر.

نخستین نکته‌ای که پس از ورود اولیه به محیط بازی خودنمایی می‌کند، گزینه‌ روایت تاریخچه سری Devil May Cry است. این موضوع از دو جهت بسیار قابل‌توجه است؛ در وهله اول کپکام با تعبیه این بخش سعی بر ارایه تجربه‌ای جذاب Devil May Cry 5 برای تمامی گیمر‌ها چه آن دسته‌ای که موفق به تجربه نسخه‌های پیشین نشده‌اند، دارد تا پیش از ورود به بازی با شخصیت‌ها و گذشته هر یک آشنا شوند.

 

اخبار,اخبارتکنولوزی هزار و یک سوال با جواب در بازی Devil May Cry 5


اما نکته قابل تامل دیگر که با دیدن این بخش به ذهن خطور می‌کند، داستان کاملا وابسته Devil May Cry 5 به نسخه‌های پیشین خود است تا کپکام بدین ترتیب یادآوری مختصری از اتفاقات رخ‌داده پیشین این بازی ارایه دهد و به محض ورود به بازی، سناریو دوم قوت می‌گیرد و درکنار حضور شخصیت‌های قدیمی، سرنخ‌های زیادی از اتفاقات گذشته مشاهده می‌شود.


داستان بازی Devil May Cry 5
نویسنده‌های Devil May Cry 5 در حدی استادانه سناریو‌ی بازی را نوشته‌اند که در نیمه ابتدایی آن هزاران سؤال در ذهن گیمر‌ها ایجاد خواهد شد و در بخش پایانی، نه تنها به تمامی این سوالات پاسخ داده می‌شود، بلکه تمام نکات مبهم موجود از نسخه‌های پیشین بازی نیز جواب خود را دریافت می‌کنند. این موضوع به‌حدی خوب و کامل انجام می‌گیرد که گویی داستان Devil May Cry 5 سال‌ها پیش و حین ساخت نسخه اول این بازی نوشته شده است. اما جدا از کیفیت و روند داستان Devil May Cry 5، موردی که این بازی را در این بخش ممتاز می‌کند، روایت فوق‌العاده داستان است.

درست در نقطه ای که اکنون روایت به‌صورت غیرخطی و درکنار فلش‌بک‌های متعدد انجام می‌شود. روایت جداگانه داستان از نگاه شخصیت‌های مختلف باعث می‌شود تا هیچ‌گاه از روند پیشرفت بازی خسته نشوید و همواره با شوق و علاقه زیاد نظاره‌گر اتفاقات در حال رخ دادن باشید. ایتسونو با این ترفند پیچ و خم‌های داستانی رو تا جای ممکن افزایش داده تا در بخش‌های پایانی بازی و حین مواجهه با پاسخ نکات مبهم موجود، هیجان فوق‌العاده‌ای به گیمر‌های تزریق شود که یا کاملا مات و مبهوت به نمایشگر خیره خواهند ماند، یا از شدت هیجان از جای خود بلند شده و فریاد خواهند زد.

در ابتدا بازی را با نیرو آغاز می‌کنیم و سبک کلی مبارزات او همان چیزی است که در نسخه قبل دیده بودیم. هر چند با تغییرات مناسبی که در توانایی‌هایش ایجاد شده و پس از کمی پیشروی و ارتقا مهارت‌ها، سیستم مبارزه نیرو فرم کلی خود را یافته و با یکی از هیجان‌انگیزترین سیستم مبارزات در میان عناوین HnS روبرو خواهید شد. «نیرو»  شخصیت جدید داستان است که توانایی خاصی در خلق دست‌های مکانیکی دارد که این دست‌ها، دلیل عمده لذت بردن از مبارزه با نیرو است. چندین نمونه مختلف از این دست‌های مکانیکی را در ابتدا به همراه خواهید داشت و به مرور نیز نیکو تعداد بیشتر و متنوع‌تری از آن‌ها را برای شما خواهد ساخت.

 

اخبار,اخبارتکنولوزی هزار و یک سوال با جواب در بازی Devil May Cry 5


تفاوت بین قابلیت‌های دست‌های مکانیکی بسیار زیاد است، یکی از آن‌ها به دشمنان شوک الکتریکی وارد کرده و دیگری با ضربات شلاق به جان آن‌ها می‌افتد. یا اینکه به کمک یکی از دست‌ها، موشکی شلیک شده که می‌توانید بر روی آن سوار شده و به سمت دشمنان حمله کنید. ترکیب قابلیت‌های دست مکانیکی با کمبو‌های متنوعی که نیرو انجام می‌دهد و نیز امکان کشیدن دشمنان به سمت خود، مبارزات را به امری جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. جهت بالانس شدن سیستم مبارزات نیرو، محدویت‌هایی برای استفاده از دست مکانیکی در نظر گرفته شده و در صورت بلاک کردن ضربه شما و یا استفاده از قدرت ویژه، دست از بین رفته و باید با جستجو در محیط، به دنبال جایگزین آن بگردید.

دانته نیز که این بار از همیشه جوان‌تر بود، مانند همیشه شخصیتی بسیار خوش تیپ و جذاب است و یک پروتاگونیست فوق العاده قدرتمند و با ابهت و البته یکی از محبوب‌ترین‌ها در دنیای بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود. بعد از این نسخه نوبت به بازی چهارم رسید که در نسل هفتم برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی عرضه گردید و برای اولین بار ما را با شخصیت Nero آشنا کرد و بازی بسیار خوبی هم بود.

 سپس کپکام به سراغ یک تغییر اساسی در سری رفت و بازی ریبوت این سری با نام DMC: Devil May Cry را به استودیو نینجا تئوری واگذار کرد و آن‌ها هم یک بازی بی نظیر و معرکه ساختند که یکی از برترین هک اند اسلش‌ها تا به امروز است و البته به خاطر تغییرات ظاهری دانته برخی با آن مخالف بودند، اما هرگز کسی نمی‌تواند کتمان کند که این بازی که به صورت بین نسلی برای نسل هفتم و هشتم عرضه شد یک هک اند اسلش بی نظیر و قدرتمند است.

 

اخبار,اخبارتکنولوزی هزار و یک سوال با جواب در بازی Devil May Cry 5


هیدئاکی ایتسونو به نحوی تکه‌های پازل را در Devil May Cry 5 به‌هم چسبانده است که حین بازی مدام با خود خواهید گفت، این دقیقا همان چیزی است که بیش از ۱۱ سال منتظر آن بودیم. مبارزات فوق‌العاده، تنوع عالی دشمن‌ها، باس‌فایت‌های متعدد، موسیقی جذاب و صدالبته داستانی بی‌نظیر که باعث می‌شود میخکوب پای بازی بنشینید و از تک تک لحظات آن لذت ببرید.


منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews407009.html