اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

پرفروش ترین فیلم های هفته ششم سال 2020 ؛ صدرنشینی پرندگان شکاری

در این نوشته ضمن آشنایی با پرفروش ترین فیلم های هفته ششم سال 2020 در ایالات متحده آمریکا مروری خواهیم داشت بر باکس آفیس و جدول فروش فیلم های در حال اکران سال جاری به همراه نمرات کسب شده، خلاصه داستان و بودجه ساخت و میزان فروش هفتگی و جهانی…

وب سایت آی ام دی بی (IMDB یا Internet Movie Database) معتبرترین و بزرگترین مرجع مرتبط با هنر سینمای جهان است که فعالیت خود را به عنوان یک گروه خبری یا UseNet از اوایل دهه 1990 میلادی آغاز کرد. این سایت در حال حاضر یکی از پربازدیدترین وب سایت های جهان بوده که اطلاعات مربوط به فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی را به مخاطبان خود عرضه می کند و از زیرمجموعه های شرکت آمازون (Amazon – یکی از ارزشمندترین برندهای سال 2019) به حساب می آید.

وب سایت Box Office Mojo نیز یکی از زیرمجموعه های آی ام دی بی بوده که با استفاده از آمار فروش سینماهای نزدیک به 80 کشور جهان، به طور منظم پرفروش ترین آثار سینمایی جهان را در بازه های مختلف زمانی منتشر می کند. یکی از این آمار جدول فروش فیلم های در حال اکران است که در بخش سینما و تلویزیون تکراتو به آن خواهیم پرداخت.

پرفروش ترین فیلم های هفته ششم سال 2020

در این هفته، فیلم های ترسناک The Rhythm Section و The Turning از فهرست فیلم های پرفروش خارج و فیلم Knives out که هفته پیش موفق به قرار گرفتن در این لیست نشده بود، بار دیگر با فروش مناسب در جمع پرفروش های هفته حاضر شد. فیلم جدید Birds of Prey نیز که بر اساس کمیک های ابرقهرمانی شرکت دی سی ساخته شده، مطابق انتظارها در صدر جدول پرفروش ترین فیلم های هفته قرار گرفت. فیلم های Bad Boys For Life و 1917 نیز مشابه به هفته های گذشته با فروش مناسب، رتبه های بالای این فهرست را به خود اختصاص دادند. بر اساس آمار منتشر شده توسط وب سایت باکس آفیس موجو در ارزیابی فیلم های 2019 و فیلم های 2020، پرفروش ترین فیلم های هفته ششم سال 2020 و میزان کلی فروش آنها تا روز 21 بهمن 98 عبارتند از:

مطالب پیشنهادی

پرفروش ترین فیلم های هفته (16 تا 22 دسامبر)/جدول فروش فیلم های در حال اکران

10 – Star Wars: Episode IX – The Rise of Skywalkler

  • تاریخ اکران: 20 دسامبر 2019
  • تعداد هفته اکران: 8 هفته
  • ژانر: اکشن علمی تخیلی
  • گروه سنی: PG-13
  • IMDBامتیاز 6.9 از 10
  • Metascoreنمره 54 از 10
  • بودجه ساخت: 200 میلیون دلار
  • میزان فروش آخر هفته: 2.2 میلیون دلار
  • فروش کلی در ایالات متحده: 510 میلیون دلار
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 62 میلیون دلار

فیلم های جنگ ستاره، یکی از پرفروش ترین فیلم های سریالی تاریخ سینمای جهان است. قسمت جدید این فیلم نیز با نام Star Wars: Episode IX – The Rise of Skywalker که در رده بهترین فیلم های 2019 نیز قرار می گیرد، مانند 8 هفته گذشته با فروشی در حدود 3.2 میلیون دلار (43 میلیارد تومان) در تعطیلات، بار دیگر موفق به قرار گرفتن در جمع پرفروش ترین فیلم های سینمایی هفته ششم سال 2020 شد. این قسمت توسط جی. جی. آبرامز (J. J. Abrams) بر اساس شخصیت های جورج لوکاس بزرگ (George Lucas – کارگردان سری فیلم های ایندیانا جونز و موسس شرکت لوکاس آرتز که بهترین بازی های کامپیوتری دهه 90 را راهی بازار نمود) ساخته شده است. این فیلم علیرغم حضور در جمع نامزدهای گلدن گلوب 2020، نامزدهای بفتا 2020 و نامزدهای اسکار 2020، هنوز موفق به کسب هیچ جایزه ای نشده است.

هنرپیشگان

  • کری فیشر (Carrie Fisher) در نقش لیا
  • مارک همیل (Mark Hamill) در نقش لوک اسکای واکر
  • آدام درایور (Adam Driver) در نقش کایلو
  • دیزی ریدلی (Daisy Ridley) در نقش ری
  • جان بویگا (John Boyega) در نقش فین

خلاصه داستان

افراد باقیمانده از گروه مقاومت، با موج جدیدی از حملات و دشمنان قدرتمند روبرو شده اند…

بودجه ساخت و میزان فروش

بودجه ساخت فیلم Star Wars: Episode IX – The Rise of Skywalker مانند بیشتر فیلم های ابرقهرمانی بسیار بالا و در حدود 200 میلیون دلار (2700 میلیارد تومان با دلار 13.500 تومانی در زمان نگارش مطلب) اعلام شده است. اما فروش 510 میلیون دلاری (6900 میلیارد تومانی) در 8 هفته اکران در آمریکا و فروش جهانی 1 میلیارد و 61 میلیون دلاری (14350 میلیارد تومانی) در اکران جهانی، به طور قطع این قسمت را نیز در رده پرفروش ترین فیلم های 2019 قرار خواهد داد.

منبع:

https://techrato.com/2020/02/10/best-selling-movies-2020-week-6/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد