اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

راهنمای کامل تحقیق کلمات کلیدی برای سئو

عبارت کلیدی

عبارت‌های کلیدی ، واژه ها کلیدی هستند که دربرگیرنده ترکیب چندین واژه می‌شوند. ما گرایش داریم در همه موارد از واژه‌ “کلمات کلیدی” استفاده کنیم، ولی هدف تنها کلمات تک واژه‌ای نیست بلکه عبارات کلیدی را هم در بر می‌گیرند.


برای نمونه “سئوی وردپرس” و یا ” پلاگین آنالیز گوگل”هر کدام یک واژه کلیدی است. واژه ها کلیدی معمولا دربرگیرنده چندین کلمه است. فلذا زمانی که از کلمات کلیدی صحبت می‌کنیم، به معنای عبارت کلیدی است.

کلمات کلیدی طولانی تر خاص‌تر هستند و کمتر متداولند، زیرا تمرکز آنها بر روی قسمتی از بازار است. رتبه گرفتن از این عبارت‌های طولانی زیاد راحت است.


کلمات کلیدی متمرکز، واژه ها یا عبارتی هستندکه می‌خواهید صفحات سایتتان از آن روش پیدا شوند. شما باید واژه کلیدی متمرکزتان را در پلاگین یوست سئو در تقدیر جعبه متا قرار دهید.


قصد از جستجو قصد یا search intent در مورد کشف کردن چیزی ست که یک جستجوگر واقعا می‌خواهد. این موارد تنها کلمات کلیدی نیستند، بلکه اهداف جستجوگر را که می‌خواهد خرید یا اطلاعات کسب کند تعیین می‌کند.


پیشنهاد وب رمز: بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت در سال ۲۰۱۹


چرا تحقیقات واژه ها کلیدی اهمیت دارد؟

تحقیقات واژه ها کلیدی مناسب اهمیت بسیاری دارد زیرا متوجه می‌شوید مخاطبان شما چه عبارت‌های را جستجو می‌کنند. در افزونه یوست، ما بطور مداوم با مشتریانی روبرو می‌شویم که برای توصیف محصولاتشان از مجموعه‌ای از واژه ها استفاده می‌کنند، در حالی که مخاطبانشان از مجموعه کاملا متفاوت از واژه ها بهره‌گیری می‌کنند. به انگیزه این عدم انسجام ، اکثر مشتریان بالقوه نمی‌توانند سایت شما را پیدا کنند.


گاهی اوقات یک دپارتمان بازاریابی تصمیم می‌گیرد، نام خاصی را برای محصولاتش گزینش کند. این یک تصمیم بازاریابی‌ هوشمندانه است. وانگهی این روشی است که می‌تواند محصولات شما را در ذهن ملت ثبت کنند. به عنوان مثال، در تعطیلات خانه کرایه نمی‌کنید، ولی علاقمند به کرایه کلبه‌هایی هستید که با اسم “vacation cottages” یا کلبه‌های تعطیلات نام گذاری شد‌ه‌ا‌ند. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که افراد خیلی کمی عبارت “vacation cottages”  را جستو می‌کنند. اگر متن‌تان را برای این عبارت بهینه کنید، بطور حتم در موتورهای جستجو برای این عبارت رتبه بالای خواهید گرفت در حالی که با این عبارت ترافیک زیادی را برپایی نخواهیدکرد و مشتریان بالقوه‌ی بسیاری را از دست می‌دهید.


کارکردن برروی کلماتی که افراد، آنها را بسیار جستجو نمی‌کنند به معنای بهینه سازی نخواهد بود. تحقیقات کلمات کلیدی درست، به شما این اطمینان را می‌دهد که کلمات کلیدی مشابه با آنچه مخاطبانتان جستجو می‌کنند را بیابید و این مایه می‌شود بهینه سازی سایت باارزش شود. علاوه براین با نگاه کردن به جستجوی منظور یا search intent، شما متوجه سوالات مشتریان منظور خویش می‌شوید. این سوالات باید در قالب محتوای با کیفیت استجابت داده شوند.


چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید؟

تحقیق واژه ها کلیدی - تحقیقات واژه ها کلیدی


چهار گام برای تحقیقات واژه ها کلیدی هستی دارد.


گام اول، ماموریت کسب و کارتان را بنویسید.

گام دوم، یک لیست از کلماتی که می‌خواهید شما را با آنها پیدا کنند تهیه کنید.

گام سوم،  قصد جستجو یا search intent مخاطبانتان را پیدا کنید.

گام چهارم، برای هرکدام از این کلمات کلیدی لندینگ پیج بسازید.(گام چهارم زمان زیادی از شما خواهد گرفت. در این گام باید دقت، زمان و منابع زیادی را صرف کنید الی نتیجه مطلوبی را اخذ کنید.)

در پیوستگی قدم به قدم پروسه تحقیقات واژه ها کلیدی روشنگری دیتا خواهد شد،

یک راهبری عملی شناسایی خواهد شد که به راحتی بتوانید پژوهش واژه ها کلیدی خویش را آغاز کنید.


قدم اول: ماموریت شما چیست؟

پیش از آغاز هرکاری، درباره ماموریت خودتان فکر کنید. در مورد سوالاتی، همچون: چه کسی هستید؟ وب سایت شما چیست؟ چه چیزی شما را جدا می‌کند؟ چه وعده‌هایی در وب سایتتان پژوهنده می‌کنید؟


بسیاری از کسان نمی‌توانند به این سوالات پاسخ دهند. باید این را متوجه شوید که چه چیزی شما را از بقیه متمایز می‌کند. پس ماموریت خود را برروی یک کاغذ، کامپیوتر یا لب تاپ بنویسید. شما باید برای این کار هر مقدار که لازم است وقت صرف کنید و آن را به انجام برسانید.


هنگامی که شما قادر به پاسخ دادن به این سوالات بطور دقیق شدید، آغاز و مهم‌تر‌ین گام در راهبرد کلمات کلیدی‌تان را برداشته‌اید.


مواردی که باید در نظر گرفت: رقابتی در بازار شما چگونه است؟


بازارشما تعیین می‌کند که آیا ماموریت شما به اندازه کافی خلاقیت برای فروش محصولات به ملت را دارد.


برخی بازارها زیاد پر چشم وهمچشمی هستند، با یک جستجو در موتور جستجوی گوگل متوجه رقابت بسیار آن می‌شوید.


این شرکت‌ها برای بازاریابی و سئو بودجه‌های بسیاری در نظر گرفته‌اند. چشم وهمچشمی در این بازارها زیاد سخت است، بنابراین رتبه بندی در این بازار نیز دشوار خواهد بود.


بطور نمونه شما بلیت سفر دریایی به هاوایی را می‌فروشید. در اینجا امکانات عالی برای کودکان رهنمود می‌کنید و در کناره آن هم سفرهای دریایی برای والدین مجرد یا جوان را هم رهنمود می‌دهید. پیشنهادات سفرهای دریایی اعجاب انگیز برای والدین جوان می‌تواند شما را از بقیه رقبا متمایز کند. به تعقیب چیزی باشید که شما را از بقیه رقبا متمایز کند.


اگر شما در یک بازار رقابتی قرار گرفته ا‌ید، احتمالا بهتر است از تقسیم کوچکتری آغاز کنید. هنگامی که شما بخش کوچکی از این بازار را توسط گرفتید و بعد از مدتی کسب و کارتان درسفرهای دریایی به یک برند تبدیل شد، می‌توانید بلیت‌های سفرهای دریایی خود را به مخاطبان بیشتری بفروشید.


قدم دوم: برپایی یک فهرست از واژه ها کلیدی

در گام دوم، در تحقیقات کلمات کلیدی یک لیست از واژه ها کلیدی ایجاد کنید. با ماموریت که در گام نخست گزینش کرده‌اید، سعی کنید به مشتریان خفته خویش برسید. این کسان به تعقیب چه چیزی هستند؟ چه نوع از عبارت‌های کلیدی را برای پیدا کردن خدمات و محصولات شما می‌توانند جستجو کنند؟


اگر ماموریت شما روشن باشد، شما یک تصویر پدیدار از گوشه‌ا‌ی از بازار خویش و نقاط فروش منحصر به فرد(مواردی که کسب و کارتان را از دیگران جدا می‌کند) خواهید داشت.


مطمئن شوید که عبارات کلیدی شما با فعالیت‌های سایت شما کاملا مطابقت دارد. اگرسایت شما در مورد سئوی سایت باشد و شما بخواهید بایک عبارت پرجستجو مانند خرید لپ تاپ مخاطبان را به سایت خودتان بکشانید، مطمئنا مخاطبان با کلیک کردن برروی لینک سایت شما و بعد از وارد شدن به سایت سریعا از تارنما شما خارج می‌گردند. این پیشه می‌تواند زیاد خطرناک باشد. همچنین بانس ریت سایت شما را به شدت بالا خواهد برد. بانس ریت بالا به گوگل این را می‌فهماند که سایت‌هایی که به این کسان نشانه داد‌ه‌ا‌ید مرتبط با عبارت کلیدی شان نبوده است و در نهایت منجر به رتبه بندی ذیل برای عبارت کلیدی خرید لپ تاپ می‌گردد. زیرا تارنما شما درباره سئوی سایت است نه در باره خرید لپ تاپ.


ابزار‌های که می‌توانید استفاده کنید.

ایجاد یک لیست از عبارات کلیدی بسیار مشکل است. الی چند سال پیش فقط از راه گوگل آنالیتیکس می‌توانستید چک کنید که افراد چه عبارت‌هایی را برای پیدا کردن وب‌سایت شما جستجو می‌کننداما کم و بیش هیچ ایده‌ای در مورد اینکه مخاطبانتان از چه عبارت‌های کلیدی در موتورهای جستجو بهره‌گیری می‌کنند به شما نمی‌داد . خوشبختانه، امروزه ابزارهای دیگری هستی دارد الی تحقیقات کلمات کلیدی شما را راحت‌تر کند. شما می‌توانید از چندین افزار پیدا کردن کلمات کلیدی سایر بهره‌گیری کنید.


قدم سوم: پیدا کردن هدف جستجو یا search intent

قدم چهارم:ساخت صفحات فرود

تحقیق کلمات کلیدی - ساخت صفحات فرود


گام بعدی برپایی یک راهبرد بلند مدت برای ایجاد صفحات بسیار کاربردی است. در گذشته، فقط یک کلمه کلیدی برای یک صفحه در نظر گرفته می‌شد و موتورهای جستجو براساس همان کلمه کلیدی آن صفحه را به کاربران پرتو می‌دادند. ولی امروزه، موتورهای جستجو زیاد هوشمند شده‌اند و طبق هدف جستجو یا search intent بهترین پاسخ را به پرسش‌های کاربران می‌دهند. اگر صفحه‌ای به سوالات کاربران به بهترین شکل استجابت بدهد در موتورهای جستجو رتبه بالایی خواهد گرفت. موتورهای جستجو در ضمن متوجه تفاوت‌های ریز بین کلمات کلیدی می‌شوند پس شما سایر نیاز به برپایی صفحات جدید برای این تفاوت‌های ظریف نخواهید داشت.


– برپایی یک نمای کلی

توصیه می‌کنیم در ابتدای پیشه ساختار صفحات سایتتان را در یک اکسل یا Google Docs ایجاد کنید. یک جدول برپایی کنید و لیستی از واژه ها کلیدی خودتان را هم اضافه کنید. با استفاده از یک جدول، روابط بین صفحات مربوطه را برپایی کنید. عبارت‌های جستجو را در ستون اول قرار دهید و ستون‌های سایر را برای سطوح مختلف از ساختار سایت وابستگی دهید.


– ساختن صفحات سایت یا صفحات فرود

حالا نوبت ساختن صفحات سایت یا لندینگ پیج برای عبارات کلیدی است. ولی لازم نیست صفحات را بی درنگ برپایی کنید این یک پروسه بسیار طولانی است. هرچه عبارات کلیدی شما دقیق‌تر‌ باشد، تعلق اکثریت به صفحه فرود باره نظر شما خواهد داشت.


مهم‌ترین کلمات کلیدی شما به مقالات اصلی یا پای بست، درونمایه منجر می‌گردند. این واژه ها کلیدی بی گمان همان کلماتی هستند که می‌خواهید روی آن‌ها رتبه کسب کنید. . برای اتمام اینکار، یک محتوای عالی در مورد کلمات کلیدی که معتبر و همه جانبه هستند را مشابه ارشاد جامع بنویسید و سایر مقالات را به این محتوای بنیادین لینک دهید.


پس از سپریدن پژوهش کلمات کلیدی برای سئو، باید یک مرورکلی از عبارت‌های که کاربران استفاده می‌کنند، اتمام دهید. عبارت‌هایی که می‌خواهید صفحه‌ای از سایت شما با آن در موتورهای جستجو دیده شود، پیدا کنید. این مرورکلی باید به نگارش مطالب در سایت کمک کند.


– استراتژی عبارات طولانی

هیچ وب سایتی نباید فقط بریک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی برای افزایش ترافیک تکیه کند. شما باید برای آغاز از ماموریتی که برای کسب و کارتان تعیین کرد‌ه‌ا‌ید، بهره‌گیری کنید و سپس سه مرحله را در اتمام تحقیقات عبارات کلیدی پسندیده اتمام دهید و به یک تدبیر بنیادی برای راهبرد واژه ها کلیدی برسید. در این دسته بصورت کامل در مورد راهبرد واژه ها کلیدی طولانی روشنگری خواهیم داد.


تعداد واژه ها کلیدی چقدر باشد؟

ما نمی‌توانیم شمار دقیقی از کلمات کلیدی که باید داشته باشید را به شما بگوییم، ولی می‌توانیم به شما بگوییم که به تعداد زیادی واژه کلیدی بیچارگی دارید. به گمان کردن بسیار بالای 1000 عبارت کلیدی احتیاج دارید.


حتی اگر شما کسب و کار کوچکی دارید، احتمالا چند صد واژه کلیدی دربایستن خواهید داشت. ولی احتیاج به برپایی صفحات مجزا برای هر یک از آن‌ها ننیست. از مزیت‌های داشتن یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس این است که شما می‌توانید محتوای خویش را بصورت زمانبندی شده اضافه کنید. در مورد واژه ها کلیدی که می‌خواهید سریع‌تر از راه آن‌ها رتبه بگیرید و در ضمن عبارتهایی که در حال‌حاضر مهم نیستند، فکر کنید. اولویت‌های عبارت‌های کلیدی خود را توسط بیاورید و یک برنامه برای تولید محتوای خویش برپایی کنید.


استراتژی عبارت‌های کلیدی Ad hoc

تحقیق کلمات کلیدی - استراتژی عبارت‌های کلیدی Ad hoc


بصورت ایده‌آل، شما می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی اصلی خود را اتمام دهید و برای آن‌ها یک جدول ایجاد کنید و صفحات فرود برای هریک را مشخص کنید. در اینصورت ساختار سایت شما بی‌عیب خواهد شد. هر روز محتوا برای بلاگ خود ایجاد کنید و از این روش رتبه سایت خودتان را در موتورهای جستجو افزایش دهید.


البته، دائم تحقیقات واژه ها کلیدی شما به این میزان مفصل نخواهد بود. برخی از پست‌ها یا مقالات به عنوان بخشی از یک استراتژی عالی نوشته نشد‌ه‌ا‌ند. زیرا ممکن است موضوع باره عقیده شما مربوط به یک خبر بوده و یا موضوع جالبی ذهن شما را به خویش در مانع کرده باشد.


اگر مطلبی که نوشته‌اید مطابق با راهبرد شما نباشد، به این معنا نیست که برای افزایش رتبه آن سعی نکنید.


شما هنوز می‌توانید از عبارات کلیدی با ترند بالا که در استراتژی شما هستی دارد کاربرد کنید. از ابزارهایی مشابه گوگل ترند برای گزینش کلمات کلیدی بهره‌گیری کنید. برای برپایی مقالاتی مطابق با استراتژی خویش سررسید صرف کنید و به آن‌ها اندیشه کنید. اگر محتوای باارزش بنویسید، مطمئنا در موتورهای جستجو رتبه گرفتن خواهید کرد.


اهمیت استراتژی واژه ها کلیدی طولانی

تمرکز برروی کلمات کلیدی طولانی باید دسته مهمی از استراتژی پژوهش برای واژه ها کلیدی طولانی باشد. واژه ها کلیدی طولانی عبارتنداز واژه ها کلیدی یا عبارات کلیدی که خاص‌تر (و معمولا طولانی‌تر‌) از کلمات کلیدی متداول هستند. معمولا کلمات کلیدی اصلی را “head” می‌نامند.


کلمات کلیدی طولانی شدامد کمتر اما نرخ تبدیل به مشتری بالاتری دارند، زیرا برروی یک فرآورده یا موضوع خاص تمرکز دارند.


اگر علاقمندید بدانید چرا برای بهینه سازی سایتتان باید تمرکزتان را برروی واژه ها کلیدی طولانی بگذارید، مقاله پیوسته با اهمیت واژه ها کلیدی طولانی رابخوانید.


رقابت چیست؟

برای انتخاب واژه ها کلیدی ویژه که متشکل از چند کلمه کلیدی هستند باید چشم وهمچشمی آن عبارت‌های اصلی را هم در نظربگیرید. اگر رقابت در گوشه‌ای از بازار که آن را برگزیدن کرده‌اید بسیار بسیار است، باید به این نکته هم پروا کنید که رتبه دریافت برروی این عبارت‌های رقابتی بسیار سخت‌تر‌از بقیه است. اگر رقبای کمتری دارید، حتی می‌توانید با واژه ها کلیدی اصلی در سررسید کمی از موتورهای جستجو رتبه‌ دریافت کنید. بنابراین شما باید رقبای خودتان را تعیین کنید؟ چگونه باید جستجو کنید؟ 2 گونه استراتژی هستی دارد:


گوگل کردن و آنالیز رقبا

تلاش کنید، ارزیابی کنید و دوباره امتحان کنید.(سعی و خطا)

گوگل کردن و آنالیز رقبای شما

کلمات کلیدی که توسط آورده‌اید را در گوگل جستجو کنید. برای آغاز از عبارت‌های اصلی و آنهایی که عمومی‌تر هستند، استفاد کنید. صفحه نتایج موتورهای جستجو را (SERP) رسیدگی کنید. این صفحات تمام وب‌سایت‌های که تصمیم به چشم وهمچشمی با آنها از طریق بهینه سازی محتواهای خویش با استفاده از آن واژه ها کلیدی را دارید نشان می‌دهد.


برای بررسی اینکه آیا شما توانایی چشم وهمچشمی با رقبا را دارید یا خیر، باید تمام موارد پایین را موشکافی کنید:


آیا سایت‌های آنها حرفه‌ای است؟ آیا سایت‌ها شرکتی هستند؟ از خودتان بپرسد که آیا شما توانایی رقابت بااین شرکت‌ها را دارید یا خیر. آیا سایت شما در بین سایت‌هایی که از نتایج جستجو توسط آمده است وجود دارد یا خیر؟


آیا نتایج موتورهای جستجو برندهای شناخته شده را اثر می‌دهد؟ رقابت با رقبای شناخته شده زیاد سخت‌تر می‌باشذ. اگر برندها از راه تبلیغات تلویزیونی یا رادیو شناخته شده‌اند، بخت شما در این چشم وهمچشمی زیاد کم خواهد بود.


در مورد محتوای این صفحه چه چیزی میدانید؟ آیا محتوای این سایت‌ها خوب نوشته شده است یا بهینه سازی شده است؟ چه مدت مقالات در سایت‌ها وجود دارد؟ اگر رقبای شما دارای محتوای ناتوان باشند، احتمالا شانس بیشتری برای رتبه گرفتن خواهید داشت!


آیا تبلیغات در گوگل را انجام داده‌اند؟ خرج هرکلیک در گوگل به چه اندکی هست؟ رتبه اخذ بصورت ارگانیک برای عبارت‌هایی که خرج تبلیغات موتورهای جستجوی آن‌ها بالاست سخت می‌باشد.


یک سوال ساده

یک سوال برای همه بوجود می‌آید: چگونه وب‌سایت من در موتورهای جستجو بالاتر از وب سایت‌های دیگر در نتایج موتورهای جستجو (SERPs) قرار بگیرد. آیا بودجه‌ی بازاریابیتان برابر با دیگر هزینه‌هاست، اگر چنین چیزی است روی عبارت اصلی تمرکز کنید. اگر اینچنین نیست تمرکز خودتان را برروی عبارت‌های کلیدی طولانی بگذارید.


در گام بعدی پس از تحلیل و آنالیز، واژه ها کلیدی مانند با کلمه کلیدی اصلی ولی کمی طولانی‌تر را پیدا کنید. عبارت‌های ویژه و طولانی جستجو شده توسط مخاطبان شدامد کمتری دارند، اما رتبه گرفتن در این شرایط بسیار ساده‌تر خواهد بود. هنگامی که شما بروی واژه ها کلیدی طولانی رتبه گرفتن کنید، رتبه گرفتن از کلمات کلیدی اصلی راحت‌تر‌ خواهد شد.


تلاش کنید، ارزیابی کنید، امتحان کنید.

هنگامی که یک آنالیز کامل را انجام داید، شانس شما برای رتبه اخذ از عبارت ویژه بسیار بالاتر می‌رود. گام بعدی نوشتن یک نوشتار شگفت انگیز و بهینه سازی آن است. و در پایان در جاهایی آن را منتشر کنید که بک لینک‌های عالی دریافت کنید. کمی صبر کنید و رتبه بندی خودتان را آنالیز کنید. آیا مقاله شما رتبه دریافت می‌کند؟ آیا در نتایج اولین صفحات گوگل پیمان می‌گیرد یا در صفحه 2 یا 3 مخفی شده است؟


اگر شما نمی‌توانید برای صفحه نخست رتبه‌ دریافت کنید، سعی کنید نوشتار ی دیگری بنویسید و روی واژه کلیدی دیگری تمرکز کنید، حتی آن کلمه می‌تواند یک عبارت طولانی باشد. پس از نوشتن مجدد ارزیابی کنید، این روند را پیوسته بدهید تا در جایگاه نخست گوگل قراربگیرید!


کلمات کلیدی مرتبط و مترادف

افزونه پریموم یوست به شما این امکان را می‌دهد که واژه ها کلیدی مرتبط و مترادف را پیدا کنید. همچنین ابزارهای زیادی برای پیدا کردن این عبارت‌ها وجود دارد. همچنین ما نباید فقط تمرکزمان را برروی یک عبارت کلیدی بگذاریم، بلکه باید از مترادف‌های واژه ها نیز کاربرد کنیم.

کلمات کلیدی چیست

کلمات کلیدی انحصاری یا ترکیبی ؟

برای هدفمان باید از واژه کلیدی معین یا ترکیبی بهره‌گیری کنیم؟ این سوژه به کلمه کلیدی که جستجو می‌شود پیوستگی دارد. همانطور که می‌دانید گوگل در باره پیدا کردن قصد جستجو (search intent) پیشرفته‌تر‌ شده است و به راحتی می‌تواند بفهمد افراد در گوگل به دنبال چه چیزی هستند. بطور مثال، اگر شما کلمه کتاب را جستجو می‌کنید، نتیجه‌ای غیر از آنچه شما به دنبالش هستید را نشانه می‌دهد. ظاهرا گوگل فکر می‌کند که شما پیگیری کتاب سرگذشت یا کتاب علمی خاصی هستید، و یا فکر می‌کند شما به دنبال خرید کتاب هستید. پس اطمینان حاصل کنید کاربران دقیقا شما را با چه چیزی پیدا می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد