اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

کلاهبرداری چینی‌ها با استفاده از آیفون‌های تقلبی

یک گروه چینی با مراجعه به خدمات پس از فروش آیفون و تعویض آیفون‌های تقلبی با اصلی توانستند حدود 6.1 میلیون دلار به جیب بزنند. سه برادر به نام‌های Zhiwei Loop Liao، Zhimin Liao  و Zhiting Liao که در راس این گروه قرار دارند توسط وزارت دادگستری آمریکا به کلاهبرداری و پولشویی متهم شدند. مقامات آمریکایی با بازرسی از مکان زندگی و چندین شرکت مرتبط حدود 50 هزار دلار پول و نود دستگاه آیفون تقلبی را کشف کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز، این گروه پیش از این توانسته بود حدود 10 هزار دستگاه آیفون و آیپد را وارد خاک آمریکا کنند. سپس با وارد کردن آسیب به این دستگاه‌ها و مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش اپل و با استفاده از گارانتی، آنها را با گوشی‌های اصل تعویض می‌کردند. سپس گوشی‌های اصل را در چین می‌فروختند.

یک دادستان آمریکایی در این زمینه می‌گوید : خسارات مالی این افراد بسیار فراتر از این مبالغ بوده است اما دلیل پیگرد قانونی این افراد کلاهبرداری از افراد بی‌گناه و تضعیف بازار عنوان شده است. پیش از این نیز بارها افراد اقدام به کلاهبرداری از اپل کرده اند و آیفون‌های تقلبی را با اصل تعویض کرده‌اند. با اینکه اپل برای شناسایی آیفون‌های اصلی از شماره سریال و شماره اختصاصی IMEI استفاده می‌کند ، اما کلاهبرداران با سرقت آیفون‌هایی که هنوز گارانتی آنها برقرار است شماره سریال‌های آنها را جعل می‌کنند. بدین ترتیب شناسایی دستگاه‌های اصلی با تقلبی بسیار دشوار خواهد بود.

منبع:

https://tech-news.ir/chinese-scams-using-counterfeit-iphones.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد