اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

وردپرس چیست؟

با محبوبیت بسیار بالا توانسته میزبان سایت های بسیاری باشد. اما وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ چطور روی هاست نصب می شود و اصلا آن را چگونه جاسازی کنیم؟ اگر با حجم عظیمی از سوالات درباره وردپرس روبرو شده اید اصلا نگران نباشید. در این آموزش از پایگاه فرهنگ میزبان فا قصد دارم لغایت به معرفی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بپردازیم، البته احتمالاً در آغاز که عنوان نوشتار را مشاهده کنید چیز اخیر ای برای شما نباشد، ولی عموما این سوال که وردپرس چیست؟ چه خاصیت هایی دارد؟ چه سایت‌هایی با وردپرس می نا تاسیس کرد؟ کدام افزونه وردپرس کاربردی تر است و آیا سایت را سنگین می کند؟ و از این دست سوالات همواره برای کاربران پیش می آید.

در این نوشتار هدف داریم موضوعات پایین را مورد بحث و بررسی پیمان دهیم:

    وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟
    تاریخچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس
    آموزش کامل نصب وردپرس روی هاست
    تعلیم نصب وردپرس روی لوکال هاست
    طراحی نما و قالب وردپرس
    ایجاد بخش‌های گوناگون در وردپرس با استفاده از افزونه‌ها
    توابع وردپرس چیست؟
    وردپرس و روابط خوب آن با موتورهای جستجو
    امنیت وردپرس
    پشتیبانی وردپرس و فراوانی آن در وب پارسی
    واقعا باید به وردپرس اطمینان کنم؟!

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر در انجمن های گوناگون عضو شده باشید گاها با موضوعاتی روبرو می شوید از قبیل اینکه آیا با وردپرس می طاقت یک سایت با موضوعات (فروشگاهی، خبری، شرکتی، موزیک و…) تاسیس کرد؟ عموم کاربران که اخیرا برآنند الی وارد دنیای بزرگ وردپرس شوند همواره چنین سوالاتی را از سایرین می پرسند لغایت بتوانند یک سیستم مدیریت محتوای پسندیده برای سایت خود انتخاب کنند.

قبل از اینکه بدانید وردپرس چیست بهتر است درکی از مفهوم سیستم مدیریت محتوا و انواع CMS ها به دست آورید. بر همین اساس توصیه می کنیم مقاله انواع سیستم های مدیریت محتوا و بهترین CMS را مطالعه نمایید.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

✔  وردپرس به زبان ساده: اگر بخواهیم به زبان ساده به شناسایی وردپرس بپردازیم، وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با به کارگیری آن قادر خواهید بود تا به تاسیس انواع گوناگونی از وبسایت و تارنگار بپردازید. با اطمینان بر پای بست، تجربیات شخصی و نمونه های  نگریستن شده به جرأت می توانم این اطمینان را به شما بدهم به انگیزه نرمش فوقانی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد با به کارگیری آن توانا خواهید بود الی اقدام به تاسیس هر نوع وبسایت با وردپرس کنید.

اگر بخواهیم با یک زبان حرفه ای تر اقدام به شناسایی وردپرس کنیم و پاسخ این سوال را که وردپرس چیست؟ را بدهیم می تاب گفت، وردپرس عبارت است از یک سایت ساز متن مفتوح و رایگان تحت وب که در تقسیم CMS ها (Content Management System) قرار دارد. همانطور که اشاره شد وردپرس به صورت رایگان و متن باز می باشد که می نا آن را جزء دسته نرم افزارهای دنیای آزاد  قرار داد.  به معنی این است که اگر دستی در برنامه نویسی و کدنویسی داشته باشید قادر خواهید بود الی هر نوع شخصی سازی بر روی وردپرس سپریدن دیتا و سایت مد نظر خود را با استفاده از آن  طراحی و پیاده سازی کنید.

✔ وردپرس چیست به زبان پیشه ای: وردپرس با به کارگیری زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و بدست Mysql نیز پشتیبانی می شود، همچنین نسخه ای برای پست گرس کیو ال نیز موجود می باشد این سیستم کاملاً مجانی و متن باز است.
تاریخچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس

مت مولنوگ پایه‌گذار وردپرس است که در 27 مِی سال 2003 آن را به صورت رسمی عرضه کرد، نرم‌افزار کدبازی که در نخست به طور گسترده از جانب تارنگار نویسان برای نوشتن تارنگار مورد استفاده قرار می گرفت اما حال که با گذشت چند سنه از انتشار آن و بروزرسانی های مختلفی که در آن ایجاد شده و از طرفی همان انعطاف پذیری که در بالا به آن اشاره شد قادر خواهید بود لغایت علاوه بر تارنگار با به کارگیری افزونه ها و طراحی های اختصاصی در پوسته های وردپرس هر گونه وبسایتی را با آن راه اندازی کنید.
آموزش کامل نصب وردپرس روی هاست

برای راه اندازی وردپرس کافی است لغایت واپسین نسخه از این سیستم مدیریت محتوای دوست داشتنی را دانلود کرده و سپس با تعبیه هاست مناسب اقدام به نصب و راه اندازی آن کنید، که در مقالات آموزشی میزبان فا به تمام شیوه های نصب وردپرس پرداخته ایم و به شرح ذیل می باشند. شما بر بنیاد احتیاج خویش می بایست روش پسندیده را انتخاب کنید.

روش های نصب وردپرس روی هاست

    تعلیم نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل
    تعلیم نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین
    آموزش نصب وردپرس روی ادان دامین سی پنل
    تعلیم نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین
    تعلیم نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
    آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین
    تعلیم نصب وردپرس روی ساب دامین سی پنل
    نصب وردپرس روی ساب دامین دایرکت ادمین

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

وردپرس به قدری با سیستم های گوناگون تعامل دارد که حتی می توانید آن را روی سیستم خانگی خودتان نیز نصب و تاسیس کنید! برای این کار باید برنامه ای روی سیستم نصب نمایید لغایت سیستم کامپیوتری شما به میزبان تبدیل شود و پس می توانید بدون بیچارگی به هاست و دامنه، وردپرس را نصب و سایت خود را طراحی کنید و در پسین این اطلاعات را به یک هاست راستین منتقل کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد