6 آوریل 2019
بازاریابی پیامکی، به طور ناچیز همان پیامک های تبلیغاتی است که عموما در اغلب گوشی های موبایل قابل دیدن است. و این بدان معنا نیست که تولید آن کار ساده ای باشد، بازاریابی پیامکی دارای قوانینی می باشد که باید حتما آن را رعایت کرد و آسان انگاری در انجام آن نتیجه بخش نبوده و حتی باعث عملکرد نامطلوب برای کمپانی خواهد شد.
منظور از بازاریابی پیامکی
در حالت کلی یک پیام نوشتاری در مورد یک فرآورده و یا معرفی شرکت یا برند و ... در قالب یک SMS به کسان را می نا بازاریابی پیامکی تعریف نمود. در واقع بازاریابی یعنی فرآوری فرآورده و عرضه آن به مشتری است که باید حائز ایده و خلاقیت برای بازاریابی آن باشد که چندین راه برای سپریدن آن هستی دارد، اما چرا بازاریابی پیامکی را گزینش می کنیم؟ به دلیل ساده بودن این گذرگاه و در دسترس بودن اغلب آن نسبت به دیگر راه های بازاریابی می باشد.
امروزه با ترقی فناوری و بخصوص رایج شدن گوشی موبایل در بین تمام کسان جامعه، بازاریابی پیامکی بسیار پاسخگو می باشد.
مزیت به کارگیری بازاریابی پیامکی
استفاده از بازاریابی پیامکی حائز مزایای زیادی می باشد که به تفضیل در باره هر یک صحبت خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، همزمان با شیوع گسترده و همهگیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا بسیاری از شرکتهای بزرگ و شبکه های اجتماعی تلاش های بسیاری به منظور مقابله با انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و گمراه کننده داشته و سیاستهای محدودکننده جدیدی را اتخاذ و وضع کردهاند.
بر اساس گزارش وب سایت MSpoweruser، اینستاگرام که هم اکنون یکی از بزرگترین و محبوبترین و پلتفرم های شبکههای اجتماعی در جهان به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده که به منظور جلوگیری از انتشار اخبار و اطلاعات نادرست محتوای پیشنهادی مربوط به ویروس کرونا را برای کاربران خود حذف خواهد کرد.
این بدان معناست که از این پس تنها محتواهایی که مستقیما توسط سازمانهای بهداشتی رسمی در جهان مربوط به بیماری کووید ۱۹ منتشر و ارائه میشود، در دسترس کاربران اینستاگرام قرار گرفته و پوشش داده خواهد شد.
پیش از اینستاگرام شبکههای اجتماعی توییتر و فیسبوک نیز با اقداماتی مشابه تلاش کرده بودند تا فضای مجازی و پلتفرم خود را برای اطلاع رسانی رایگان در اختیار سازمان بهداشت جهانی و سایر نهادهای معتبر قرار دهند تا اطلاعات کافی و درست در اختیار کاربران خود قرار دهند.
منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/banews69147.html
در این مطلب به شما می آموزیم که چگونه از یک فایل ISO استفاده کنید بدون اینکه اولین بار آن را به دیسک بسپارید و آن را بر روی CD نصب کنید. شما می توانید ISO را در هر دو کامپیوتر ویندوز و مک نصب کنید.
تصاویر ایزو چیست؟
تصویر ISO یک فایل آرشیو از یک دیسک نوری میباشد که تمامی اطلاعات موجود بر روی دیسک را همراه با نوع فایل سیستم آن در یک فایل با پسوند ISO ذخیره مینماید.
هیچ استانداردی برای تصویر ISO وجود ندارد. اطلاعات در این نوع از تصاویر فشرده نیست و حاوی اطلاعات دیسک نوری به صورت سکتور به سکتور میباشد که در داخل یک فایل دودویی ذخیره گردیده است.
یک سی دی میتواند حاوی چندین بخش باشد که شامل اطلاعات صدا یا تصویر باشند. از آنجا که این نوع فرمت اطلاعی در مورد بخش (track) های یک دیسک ندارد و صرفاً اطلاعات را به صورت دودویی ذخیره میکند قادر به ذخیره اطلاعات دیسکهایی با بخشهای مختلف و متفاوت نمی باشد.
این بدان معناست که سی دیهای صوتی که از چندین بخش تشکیل شده اند قابل ذخیرهسازی با فرمت ISO نمی باشند.
روش 1
در ویندوز :
بر روی آرم ویندوز در گوشه پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید.
روی نماد پوشه File Explorer در سمت چپ پایین پنجره شروع کلیک کنید.
ISO را انتخاب کنید. برای انتخاب آن روی فایل ISO کلیک کنید.
روی نماد پوشه File Explorer در سمت چپ پایین پنجره شروع کلیک کنید.
روی Manage کلیک کنید. این گزینه را در قسمت بالای سمت چپ پنجره پیدا خواهید کرد. نوار ابزار زیر آن ظاهر می شود.
روی Mount کلیک کنید این در بخش "Manage" نوار ابزار است. انجام این کار، فایل ISO خود را بر روی سی دی رایانه شما نصب می کند.
روی This PC کلیک کنید. این پوشه در سمت چپ File Explorer قرار دارد، هرچند ممکن است لازم باشد که به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا آن را ببینید.
ISO نصب شده را باز کنید. نام ایزو خود را در قسمت "Devices and drives" در This PC دوبار کلیک کنید. این شبیه یک سی دی بر روی یک درایو است. مطالب ISO شما باز خواهد شد.
روش 2
در مک :
Finder را باز کنید . بر روی برنامه آبی، چهره مانند در Mac's dock خود کلیک کنید.
پیدا کردن ISO. در سمت چپ روی پوشه ای که ISO خود را در آن ذخیره کرده اید (به عنوان مثال، Downloads) کلیک کنید و سپس هر پوشه اضافی را در پنجره اصلی باز کنید تا زمانی که به فایل ISO خود برسید.
دوبار روی ISO کلیک کنید. این بلافاصله ISO را به مک خود اضافه خواهد کرد.
بر روی نام ISO کلیک کنید. در ستون سمت چپ، شما باید نام ISO خود را زیر عنوان "Devices" ببینید؛ برای باز کردن ISO روی آن کلیک کنید
شما همچنین می توانید با دو بار کلیک بر روی آیکون ISO که پس از نصب بر روی دسکتاپ Mac شما ظاهر می شود.
منبع : https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/mount-iso2-images.html
زمان مطالعه: 20 دقیقه
به عنوان کسی که کسب و کار اینترنتی دارد، در اینترنت پرکار است، محتوای اینترنتی فرآوری میکند، باید با ترفندهای درونمایه نویسی آشنا باشید. این ترفندها را میتوانید در وبسایتهای مختلف که راهنمای تولید محتوا ارائه میدهند، پیدا کنید. ولی در این مطلب ما مجموعهای از 50 ترفند تولید محتوای خلاقانه را برای شما گردآوردی کردهایم. سایر نیازی نیست جای دیگر بروید. حوصله به هزینه بدهید و این مطلب دو قسمتی را الی انتها بخوانید، ما به شما اطمینان میدهیم در پایان، مهارت نوشتن محتوای خلاقانه را کسب خواهید کرد.
1. قبل از فرآوری محتوا، بیننده خود را بشناسید
تولید محتوای خلاقانه و شناخت مخاطب
شناسایی مخاطبان باید هسته راهبرد محتوایی شما باشد. حتما درباره پرسونای مشتری شنیدهاید. شما باید کاملا بدانید محتوای خویش را برای چه کسی مینویسید. پرسونای مشتری یعنی، یک تصویر خیالی از یکتا از مشتریان با پیشزمینهای خاص بسازید. او باید اهداف شخصی، بلندپروازی و مشکلات خاص خود را در مسائل روزمره داشته باشد. وقتی چنین پرسوناهایی در ذهن خویش داشته باشید، بهتر میتوانید محتوای خلاقانه برایشان بسازید.
2. تنوع در نوشتن محتوا داشته باشید
تنوع در تولید محتوای خلاقانه
یک گونه خاص از درونمایه را مدام انتشار ندهید. تکراری بودن درونمایه برای مخاطب دافعه ایجاد میکند. تحقیقات نشانه داده، فرقی نمیکند چه گونه سایتی هستید، بیننده به تعقیب تنوع است.
علاوه بر تنوع در پیامی که منتشر میکنید، در نوع درونمایه نیز تنوع برپایی کنید؛ انواع مختلفی از درونمایه دربرگیرنده مقاله، ویدئو، پادکست و اینفوگرافی فرآوری کنید. ترکیبی از گونه ها درونمایه را به کار ببرید لغایت مخاطب را بیشتر به خویش جذب کنید. علاوه بر اینکه پیام درونمایه برای بیننده باید جذاب باشد، تنوع و نوع انتقال پیام نیز اهمیت دارد.
3. ساده بنویسید
creative content و ساده نویسی
گرچه این حقیقت را قبول داریم که مخاطبان ما کسان باهوشی هستند، ولی کوشش کنید لغایت جای شدنی متنهای شما ساده و قابل فهم باشند. هیچکس بردباری احضار متنهای سنگین را ندارد. محتوایی بنویسید که هم راحتتر خوانده شود و هم راحتتر فهمیده شود.
4. مخاطب را بخندانید
creative content و خنداندن مخاطب
کمی طنز چاشنی پیشه خود کنید، مخاطبان بیشتر همنشین خواهند داشت. آخرین محتوای خلاقانهای که با دوستان، فامیل یا همکاران خود به اشتراک گذاشتید را به خاطر میآورید؟ اغلب ما مطالبی که در فضای آنلاین دیدهایم و ما را خندانده به یاد میآوریم و معمولا این طور مطالب را سریعا به اشتراک میگذاریم.
شاید اندیشه کنید محتوای شما متناسب با طنز و مزاح نیست، ولی با شما شرط میبندم حتما محتوایی میتوانید پیدا کنید که لحظات کوتاه لبخند به لب بیاورد. همه مشاغل B2B میتوانند کمی طنز چاشنی شغل خود کنند. فقط بس است موعد نگارش محتوا کمی بذله گو طبعی خود را وارد شغل کنید. کسان مطالبی که آنها را به خنده میاندازد، اغلب به اشتراک میگذارند.
5. محتوای خلاقانه خویش را دلی بنویسید
تولید محتوای خلاقانه و برانگیختن احساسات مخاطب
چیزی که در به اشتراک قراردادن یا یا نگذاشتن یک محتوا تاثیرگذار است، این است که آیا آن مطلب ما را از لحاظ احساسی تحتتاثیر پیمان دیتا است، یا خیر. وقتی مطلبی ما را غمگین، خشمگین و خودخواه-خودپسند میکند یا دیگر احساسات را در ما برمیانگیزد، میخواهیم آن را برای دیگران ارسال نماییم الی آنها نیز این احساسات را تجربه کنند.
اما نباید مخاطبان خویش را در برانگیختن احساساتشان، فریب دهید. در تولید محتوای خلاقانه ، باید متن شما اصیل باشد. بهترین مسیر برای برانگیختن احساسات مخاطب این است که بر موضوعاتی که احساسات نیرومند نسبت به آن دارید، تمرکز کنید و به آن احساسات کانال بزنید. اگر خودتان بابت موضوعی خیلی دل آزرده شده باشید، بیننده نیز کنجکاو میشود که چرا نسبت به این سوژه چنین احساسی دارید و تمام تلاش خود را میکند تا علت را بفهمد. بعد از درک آن، آنها نیز چنین احساسات قوی پیدا خواهند کرد.
6. خواننده را در اولویت قرار دهید
توجه به مخاطب در تولید محتوای خلاقانه
محتوا را برای چه کسی مینویسید؟ چه کسی را میخواهید جذب کنید؟
گاهی در فرآوری محتوا، میخواهیم به گونهای باشد که برای وبسایت خود بهتر میدانیم. میخواهیم همه چیز به شکل ویژهای باشد لغایت بیشتر به چشم بیاید. اما باید مخاطب را در نخستینگی قرار دهید و بقیه چیزها در وهلههای بعدی اهمیت پیمان داشته باشند.
شما درونمایه را برای بیننده مینویسید، پس اگر نتوانید نظر او را جلب کنید و نیازهایش را پذیرش دهید، احتمالا او را از دست خواهید داد.
7. نوشتن لیست را در فرآوری محتوای خلاقانه فراموش نکنید
نوشتن فهرست برای creative content
در شروع، محتوای خلاقانه میتواند لیستی از موارد مهم را دربرگیرنده شود. چه بسا اندیشه کنید عناوینی مثل “10 الی از بهترین…” تکراری شده ولی این راستی ندارد. باتوجه به موجی از اطلاعات که هر روزه در برگزیدن مخاطبان شما قرار میگیرد، بیننده شدنی است به لحاظ فکری خسته شود. آنها میخواهند برای برطرف کردن کنجکاوی خود، اطلاعاتی بدست آورند، ولی میخواهند فهم و اخذ این اطلاعات نیز راحت باشد.
خواندن فهرست زیاد آسانتر از متن معمولی است. مطالب آسانتر منتقل میشود، فهمیده میشود و به خاطر میماند.
در نگارش محتوا توانایی ذهن را مدنظر قرار دهید. نباید حجمی از اطلاعات را به زور به مغز مخاطب فروکنید. درونمایه را به قطعات کوچکتر دسته کنید و به صورت یک فهرست درآورید.
8. محتوای طولانی بنویسید
نوشتن متن طولانی و تولید محتوای خلاقانه
اندازه متن اهمیت دارد و هر چه متن بلندتر و طولانیتر باشد، بهتر است. مطالعات اثر میدهند محتوای طولانی بیننده را بیشتر درگیر (engage) میکند و اشتراکگذاری آن بیشتر است.
علت آن است که بیننده به پیگیری محتوایی است که ارزشی تولید کند. مقالات 2000، 3000 کلمهای یا بیشتر، کنجکاوی بیننده را اغلب برمیانگیزانند.
9. به خواننده کمک کنید خویش را بشناسد
شناساندن مخاطب از اصول تولید محتوای خلاقانه
اگر درونمایه به بیننده بگوید چه کسی است، او را بیشتر با متن درگیر میکند.
تصور کنید شما یک دونده هستید و در یک تارنگار مقالهای با عنوان “من مانند کفشهایم هستم” به چشمتان میخورد. کنجکاو میشوید و روی آن کلیک میکنید. در مطلب میخوانید چطور یک دونده درباره خویش مشابه کفشهایش فکر میکند. پاره و پوره است اما پا را میپوشاند و به رفتن ادامه میدهد. مؤلف به مخاطب یادآور میشود ساییده و پوسیده شدن یعنی کارهای بزرگواری انجام دادهاید.
این نوشتار غوغا میکند. مخاطب آن را با دوستانش به خصوص آنها که دونده هستند، به اشتراک میگذارد. و احتمال زیادی هستی دارد که دوستانش نیز آن را با بقیه به اشتراک بگذارند.
اگر محتوای خلاقانه شما به مخاطب نشانه دهد چطور خویش را بشناسد و تعریف کند، به احسان میتوانید با بیننده ارتباط برقرار کنید.
10. محتوایی فرآوری کنید که اطلاعات مفید ارائه دهد
ارائه اطلاعات مفید در فرآوری محتوای خلاقانه
باید اطلاعات مفیدی ارائه دهید که مخاطب کاملا با آن وابستگی برپا کند و از آن استفاده کند. محتوایی فرآوری کنید که بیننده متعلق به چیزی یاد بگیرد و نه تنها آن را به اشتراک بگذارد، بلکه مدام به آن برگردد و بازدید کند.
شاید اندیشه کنید ساده است اما به راستی پیچیدهتر از آن است که به نظر میرسد. مطالب سودمند شما باید پیوسته با مخاطبی باشد که با آن در بستگی هستید. باید نخست شناسایی کنید که مطالب مفید و سودمند پهنه کاری شما چه هستند. احتمالاً برای یک سایت بازی، یک برنامه از پسینیان بازیهای منتشر شده برای مخاطبش مفید باشد، اما یک موسسه حقوقی نمیتواند در انتشار چنین پستی درباره رویدادهای حقوقی چندان موفقیتی کسب کند.
11. باید برای تولید محتوای خلاقانه علت داشته باشید
هدف از فرآوری محتوای خلاقانه
باید در متن خود انگیزه نگارش در ارتباط با آن سوژه خاص را شرح دهید. این دو هوده دارد: یگانه اینکه بیننده بهتر با مطلب بستگی برپا میکند، دوم اینکه در آنها علاقه برپایی میکند و مطلب را تعقیب میکنند.
12. محتوای کهنه را رسیدگی کنید
بررسی محتوای قدیمی در تولید محتوای خلاقانه
مقالات قدیمی شما چه وضعیتی دارند؟ آیا هنوز کنجکاوی بیننده را برمیانگیزند؟ کدامیک بیشتر کسان را درگیر خویش میکند؟ کدامیک اینطور نیستند؟ چه چیزی میتوان از آنها یاد گرفت؟
قبل از اینکه سررسید برای فرآوری محتوای جدید صرف کنید، پیش درآمد کمی در مطالب قدیمیتر عمیق شوید. همش میتوانید از مطالب باستانی چیزی یاد بگیرید، اینکه چه چیزی نتیجه میدهد یا از چه چیزی باید در مطالب نیاکان پرهیز کرد؟
پیدا کردن نقص و ایراد در کارهای قدیمیتر به شما کمک میکند تا کارهای بعدی را بهتر سپریدن دهید.
13. عقیده خویش را بدهید
نوشتن در ارتباط با احساسات و نظرات و creative content
این مورد ممکن است برای بعضی مشکل باشد و برای برخی سایر آسان. بسیاری از ما فکر میکنیم در دنیای حرفهای نباید عقیده و نظر خویش را همانند پرچم به نمایش بگذاریم. ولی نظر و نظر شما میتواند در فرآوری محتوای خلاقانه به شما کمک کند.
افراد از عقاید و نظرات دیگران استقبال میکنند، به خصوص اگر موافق نظرات خودشان باشد. افراد اینترنت را جستجو میکنند به تعقیب افرادی که با آنها همفکر هستند و نظرات خویش را به اشتراک گذاشتهاند. اگر شما نیز نظرات خود را بنویسید، میتوانید افرادی که با شما همفکر هستند را جذب کنید.
حتی شما کسانی که با شما مخالف هستند را نیز جذب میکنید، از اینکه عقیده خویش را آسان بیان کنید، شرمساری نکشید، زیرا کسان مخالفی پیدا میشوند و مخالفت آنها میتواند بحث ایجاد کند. اگر محتوای شما مرکز بحث و گفتمان شود، خیلی زود به اشتراک گذاشته میشود.
14. از شمردن و ارقام غافل نشوید
آمار و ارقام و فرآوری محتوای خلاقانه
گرچه افراد از عقاید و نظرات استقبال میکنند، ولی عاشق آمار و ارقام هم هستند. جهت فرآوری محتوای خلاقانه که بدست افراد به اشتراک گذاشته شود، باید ذهن آنها را درگیر کنید. از نقل قول و شمردن به عنوان مرجع برای نتیجهگیریهای بعدی و نظرات کاربرد میکنیم. محتوایی که از اینها به خوبی استفاده میکند، در خاطر میماند و با سایر افرادی که این آمار برایشان جالب است به اشتراک گذاشته میشود.
از طرفی این احصاء محتوای شما را حمایت میکند. شما میخواهید محتوایتان اطلاعاتی را منتقل کند. اگر آماری وجود نداشته باشد که از آنچه میگویید حمایت کند، استدلال و نظراتتان بیاهمیت شمرده میشود.
15. در فرآوری محتوای خلاقانه نگاه مثبت داشته باشید
نگاه مثبت در تولید محتوای خلاقانه
حتی اگر افراد با جستار موافقند یا دلیل آن برایشان جالب است، مفتوح هم موارد منفی در درونمایه نمیتواند به اندازه محتوای مثبت جذاب باشد. همین باعث میشود کسان به سمت مطلب و مطالعه آن نروند. سعی کنید نگاه مثبت در فرآوری محتوای خلاقانه داشته باشید تا مخاطب اکثریت توسط آورید.
نوشتن مطالبی که کسان را شاد کند آسان است، ضمن اینکه ذهنیت مثبتنگر را نیز در مخاطبانتان پرورش میدهد. اینکه مطالبتان مثبت و شادیآفرین باشد، هم شما را شاد میسازد و هم اینترنت را فضای بهتری میکند.
16. لحن محاورهای بسیار مهم است
لحن محاوره و فرآوری محتوای خلاقانه
موثرترین روش، حفظ لحن محاورهای در محتواست. اینگونه درونمایه چنین احساسی منتقل میکند که گویی جایی نشستهاید و با دوستی در حال گپ زدن هستید، به جای اینکه دریافتن کنید در کلاس درس هستید و یا به هم اندیشی گوش میدهید. کسان کمی هستند که به ارائه و هم اندیشی در کلاس درس علاقه داشته باشند، اما بیشتر افراد به گپ زدن با رفقا علاقه دارند. این باعث میشود محتوای تألیف شده شما جذابتر و لذتبخش شود.
17. درباره ترندها و مطالب روز بنویسید
نوشتن درباره موضوعات ترند در تولید محتوای خلاقانه
اتفاقی میافتد و همه اخبار پر از آن میشود، در شبکههای اجتماعی همه در ارتباط با آن گفتگو میکنند و هر مطلب و مقالهای میخوانید، چیزی درباره آن نوشته است. این فرصت را از دست ندهید، شما هم محتوایی پیوسته با این جستار یا اتفاق بنویسید.
این چه بسا برای برخی صنایع کمی سختتر باشد. نگران نباشید، دائم یک تازه جالب وجود دارد که به جستار کسب و کار شما مربوط میشود. از تازه ها غافل نشوید و محتوایی مرتبط با آن فرآوری کنید. فرقی نمیکند اخبار چیست، مطمئن شوید که مخاطب شما به آن جذب خواهد شد و به خواستن آن علاقه اثر میدهد.
یک شیوه خوب برای پیمان دریافت در راس مقالات و مطالب اینترنت، این است که برای کلیدواژههای خاصی که مرتبط با شما و کسب و کارتان است، یک Google Alerts (هشدار گوگل) ایجاد کنید. آخر هر روز گوگل برای شما ایمیلهای اتوماتیک پر از مقالات جدیدی که در اینترنت در خصوص آن کلیدواژه خاص منتشر شده، ارسال میکند. این برای آنکه در مورد اخبار صنعت خویش بروز بمانید، زیاد سودمند است.
18. برای محتوای خلاقانه خود یک عنوان پسندیده بنویسید
نوشتن عنوان پسندیده در تولید محتوای خلاقانه
محتوای شما باید عنوان داشته باشد و غیر از این نمیتواند باشد، لغایت وقتی محتوای شما عنوان جذابی نداشته باشد، کسی به احضار آن ترغیب نمیشود.
نوشتن عنوان خوب نه یک هنر که یک دانش است. ببینید مخاطبان شما به سمت چه لغاتی جذب میشوند. برخی، عناوین شوخ و خندهدار دوست دارند. ولی بعضی سایر عناوینی دوست دارند که سوالی از بیننده میپرسد و نوشتار کوشش دارد به آنها پذیرش دهد.
بخوانید: چطور تیترهای جذاب بنویسیم؟
بهترین کار این است که در عنوان خود از لغاتی استفاده کنید که کسان به آن اندیشه میکنند یا آن را در اینترنت جستجو میکنند. اگر بیننده شما در گوگل آن لغت ویژه را جستجو کند، گمان کردن زیادی وجود دارد که نوشتار شما را ببیند و روی آن کلیک کند. از طرفی کوشش کنید عنوان طولانی ننویسید، کوتاهی و جذاب نوشتن، بهترین روش عنواننویسی است. عنوان با حداکثر 180 کاراکتر زیاد مناسب است.
19. شروعی قوی داشته باشید
نحوه فرآوری محتوای خلاقانه
پس از عنوان، پاراگراف اول از اهمیت فوقانی برخوردار است. این دومین چیزی است که نظر مخاطب را جلب میکند. باید در جملات اول مخاطب را در قلاب بیندازید و در ارتباط با آنچه پیمان است در پیوسته درونمایه بخوانند، توضیح دهید. اینکه چرا این مطلب باید برای مخاطب جذاب باشد؟ چه ارزشی تولید میکند، به چه سوالی پذیرش میدهد؟ چه مشکلی را حل میکند؟ همه را باید در پاراگراف اول پاسخ دهید.
پس از آنکه مخاطب در قلاب افتاد، باید نگران محتوای اصلی باشید که ارزش مطالعه داشته باشد. پاراگراف اول شما باید بیننده را قانع کند که کل مطلب را باید لغایت پایان بخوانند.
20. محتوا بسیار مهم است
ارزش محتوا در تولید محتوای خلاقانه
در حین نوشتن درونمایه باید به این فکرکنید که محتوای شما باید ارزش خواستن داشته باشد. محتوای بیهوده و بیفایده ننویسید، مخاطب شما باید درگیر شود و کنجکاو شود که شما چه میخواهید به او بگویید.
پس از نوشتن محتوا، مجدد آن را خودتان بخوانید و خودتان قضاوت کنید که آیا ارزش خواندن دارد یا خیر. آن را به رفقا و همکاران بدهید الی بخوانند و ببینید چه توصیههایی به شما میدهند.
21. از محتوای بصری کاربرد کنید
تولید محتوای خلاقانه و استفاده از ویدئو
گرچه ما درباره محتوای متنی بسیار صحبت کردیم، اما محتوای بصری را نباید فراموش کنید. باید مخاطب را با انواع درونمایه درگیر کرد الی به راستی متعلق به لذت ببرد. از فیلم و عکس در مقاله خود استفاده کنید. شاید فکر کردن به تصویری که متناسب با متن محتوای شما باشد، برایتان دشوار است. اینترنت پر از ایدههای گوناگون است. در اینترنت جستجو کنید و ببینید بقیه برای مطالب همانند از چه تصاویری کاربرد کردهاند.
22. از کمک کارآزمودگان بهرهگیری کنید
استفاده از کمک سایرین در تولید محتوای خلاقانه
قرار نیست کل درونمایه را به انفرادی فرآوری کنید. شما در همه زمینهها کارآزموده نیستید و اطلاعات کامل ندارید. نه فقط باید از نقل قول کارآزمودگان بهرهگیری کنید، بلکه به وبسایت یا تارنگار آنها نیز در محتوای خود لینک دهید. همانطور که قبلا هم گفتیم، از بیان احصاء و اطلاعات علمی هم ابایی نداشته باشید.
نقل قول از متخصصان یا دیگر مقالات از منابع معتبر، اعتبار شغل شما را افزایش میدهد. از اینکه نقل قولهایی از افراد متخصصتر و شناخته شدهتر از خودتان بیاورید، هراس نداشته باشید.
23. در استفاده از واژهها زیادهروی نکنید
نوشتن طولانی و تولید محتوای خلاقانه
سعی کنید واژگانی که به آنها نیازی نیست را از متن بردارید. جملاتی بسازید که پیام زیادی منتقل میکنند، بدون اینکه بیچارگی به به کارگیری تعداد لغات زیاد داشته باشند. هر چه تعداد لغات کمتری در جمله کاربرد کنید، بهتر است.
اما صبر کنید، کمی قبل گفتیم کوشش کنید محتوای شما طولانی باشد. صحیح است، محتوای طولانی اینگیجمنت بهتری دارد. اما طولانی بودن درونمایه لزوما به این معنا نیست که باید متن خود را با هر چیزی پر کنید.
محتوایی فرآوری کنید که فاقد حرف اضافه یا جملات بیخودی باشد. لغایت جایی که میتوانید هدف خود را با کمترین واژگان برسانید. این چیزی است که باید تمرین کنید.
24. شبکههای اجتماعی را فراموش نکنید
creative content و به کارگیری شبکههای اجتماعی
هنوز کسان زیادی هستند که نگاه شکاکی به شبکههای اجتماعی دارند، به خصوص در دنیای بیزنس. بسیاری اندیشه میکنند این پلتفرمها برای کسان نوآموز و آماتور طراحی شدهاند و نمیتوانند برای رهبران کسب و کارها پسندیده باشند. ولی سبک سر طبیعت آرام شبکههای اجتماعی را نخورید، اینها افزار قدرتمندی هستند.
هزاران نمونه بازاریابی محتوایی موفق در شبکههای اجتماعی هستی دارد. شرکتهای کبیر و اسم آشنا در شبکههای اجتماعی درخشیدهاند و بایستی زمان زیادی صرف کرد تا متوجه شد آنها چگونه محتوای خود را پخش میکنند.
برای پلتفرم محتوایی خویش اکانت شبکههای اجتماعی بسازید و از همین امروز انتشار پستها را شروع کنید. این بهترین گذرگاه برای معرفی کسب و کارتان است. از شبکههای اجتماعی غافل نشوید، اگر محتوایی فرآوری کنید و آن را در پلتفرمهای شبکههای اجتماعی منتشر نکنید، دسته عظیمی از مخاطبان خود را از دست میدهید.
25. مراقب تبلیغ بیش از مرز باشید
تبلیغ در تولید محتوای خلاقانه
این روزها کسان در تبلیغ خودشان زیادهروی میکنند. بازاریابی شما با این تبلیغات زیاد و غلوآمیز، گزند میبیند. این کار، مشتریان شما را در سرتاسر دنیا از بین میبرد.
برای نمونه حتما دیدهاید که بسیاری از تیمهای بازاریابی فیلم، ابتدا تریلر تیزرهای خویش را منتشر میکنند. آغاز مشتری کمی با آنها درگیر میشود، پیش از آنکه بخواهد محتوای تبلیغ را نادیده بگیرد. ولی نمایش بیش از مرز تبلیغ، سبب کاهش قابل پروا مشتریان میشود.
با فرآوری محتوای باکیفیت میتوانید به سادگی مخاطب را هیجانزده و کنجکاو کنید. محتوایی که هوشمندانه باشد، اطلاعرسانی کند و قابل بهرهگیری باشد. این خودش یک گونه تبلیغ است.
26. همه مدیومهای دیجیتال را مدنظر پیمان دهید
تولید creative content و انواع محتوا
بیشتر افراد در تولید محتوا فقط به متن و گرافیک میاندیشند و به گزینهای بیرون از اینها فکر نمیکنند. اما درباره پادکست یا کتاب الکترونیکی چه؟
نوع بازاریابی محتوایی برگزیدن کنید که اغلب متناسب با کار شماست. شاید کار شما طوری است که اغلب مکالمهای است، پس پادکست میتواند برای شما پسندیده باشد. روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و نترسید که چیز جدیدی را امتحان کنید.
27. در شبکههای اجتماعی فعال باشید
نوشتن در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای خلاقانه
چه درونگرا باشید و چه برونگرا، باید سعی کنید اجتماعی باشید. اگر اجتماعی نباشید و با کسان وابستگی استوار نکنید، نمیتوانید محتوای خویش را به احسان منتشر کنید. محتوایی فرآوری کنید که به آن سربلندی کنید، سپس آن را در شبکههای اجتماعی منتشر کنید.
قرار نیست تنها لینک انتشار دهید در شبکههای اجتماعی. مخاطبان برای شما کامنت میگذارند. این کامنتها تنها برای شلوغ شدن صفحه نیست، بلکه موقعیتی است که مخاطبان را درگیر کنید، بعد از این موقعیت بهرهگیری کنید.
28. حتما محتوای اصیل فرآوری کنید
تولید محتوای خلاقانه اصیل
این مورد را حتما حتما رعایت کنید که به هیچگونه محتوای کپی در سایت پیمان ندهید. شاید از محتوایی در یک سایت خوشتان بیاید یا شما را تحتتاثیر پیمان دهد، ولی هرگز آن را کپی نکنید. یعنی اصلا آن را واژه به کلمه کپی نکنید. این باعث میشود مخاطبان شما وقتی مشابه این مقاله را پیدا میکنند، اعتمادشان را به شما از دست بدهند، علاوه بر این، تولیدکنندگان اصلی درونمایه شما را در دردسر میاندازند و گوگل شما را جریمه میکند. محتوای ریشه دار و جدید تولید کنید.
29. از سوژه منحرف نشوید
نوشتن مرتبط در تولید محتوای خلاقانه
بسیاری از افراد بعد از کمی نوشتن، از جستار اصلی منحرف میشوند و به طور کلی درونمایه به سمت دیگری میرود. باید عنوان محتوا در سرتاسر متن جریان داشته باشد.
شاید این راهحل بهتری است که آغاز محتوای خویش را بنویسید، سپس عنوان پیوسته با آن که میتواند یک جمله اختصار باشد، بنویسید. این درباره برخی محتواها، سادهتر از بقیه است. اگر فایل صوتی دارید که حاوی مصاحبه با یک استاد است، شدنی است مکالمه شما با موضوعی خارج از سوژه اصلی پایان یابد. هنگام نگارش محتوا، حتما عنوان را جلوی دید خویش قرار دهید و مدام آن را ببینید الی از موضوع دور نشوید.
30. درونمایه را به طور منظم منتشر کنید
creative content و انتشار آن
برخی بلاگها همانند گورستان هستند. چند پست مانند سنگ گور اینجا و آنجا پیمان گرفتهاند که بدون آنها زمین خالی میماند. اندیشه نکنید با انتشار یک یا دو پست کار شما پایان یافته و دیگر کافی است. به طور هماهنگ و منظم پست منتشر کنید.
اگر بازدیدکنندگان سایت شما متوجه شوند که مدتی است پستی منتشر نکردهاید، تصورشان این خواهد بود که شما این سایت را رها کردهاید. این زیاد رایج است که سایتهایی وجود دارند که سالهاست کار نمیکنند و خلاص شدهاند. با انتشار منظم پست، بیننده خویش را حفظ کنید.
تنها انتشار منظم محتوا کافی نیست، باید به طور مرتب درونمایه را در شبکههای اجتماعی منتشر و بازنشر کنید، به کامنتها استجابت دهید و بازاریابی محتوایی سپریدن دهید.
31. وعده کذب ندهید
راستگویی در تولید محتوای خلاقانه
حتما چنین عنوانهایی دیدهاید: «10 کاری که باید الان سپریدن دهید»، «متخصصان میگویند این کار باعث میشود بسیار عمر کنید». نوشتن عنوانهای هیجانی و تحریک کننده زیاد وسوسهبرانگیز است. اما به محض اینکه مخاطب، محتوای شما را بخواند و متوجه شود آن چیزی که در عنوان آمده، یک وعده دروغ است، سریعا از صفحه بیرون میآید.
در مورد ارزشی که فرآوری میکنید، صادق باشید. بر پای بست، نیرنگ وفریب درونمایه تولید نکنید. احتمالاً اغراق، قدرت بالایی داشته باشد ولی خطرناک است. در استفاده از آن پروا کنید.
32. فرآوری محتوای خلاقانه را به صورت عادت درآورید
عادت نگارش در فرآوری محتوای خلاقانه
شاید برایتان دشوار باشد هر روز بنشینید و بنویسید، ولی باید آن را به چهره خو درآورید. بهترین موعد را در روز پیدا کنید، بنشینید و یک ساعت طوفان مغزی اتمام داده و درونمایه بنویسید. حتی لازم نیست متن را کامل کنید. برخی روزها فقط کافی است ایدههای خویش را پیاده کنید. معمولا ابتدای روز سررسید بهتری است لغایت دور از دغدغه و استرسها، ایدههای خویش را بنویسید.
33. محتوایی تولید کنید که سوال میپرسد
پرسیدن سوال و فرآوری محتوای خلاقانه
روش دیگر برای درگیر کردن مخاطبان، سوال کردن است. آیا لغایت به حال مقالهای را با سؤال کردن سوال نخست کردهاید؟ یا با سوال تمام کردهاید؟ آیا سوالی را در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشتهاید؟ این روش، اینگیجمنت زیادی در مخاطبان برپایی میکند.
پرسیدن سوال در افراد کنجکاوی برپایی میکند و فالوورهای شما را در بحث و پرسش درگیر میکند، اما باید بتوانید پاسخها را مدیریت کنید. اگر محتوایی تولید کنید که شکل دست نویس داشته باشد، پاسخی گرفتن نخواهید کرد. یک سوال بپرسید تا کانالهای پیوستگی با بیننده را باز کنید.
یک سوال راستین بپرسید که جواب واقعی داشته باشد. اگر این کار را درست اتمام ندهید، مخاطب گمان میکند او را کانا فرض کردهاید.
34. بیننده را به عمل وادارید
عمل بیننده در تولید محتوای خلاقانه
این یک پیشنهاد ابدیت است که کوشش کنید از مخاطب تقاضا عمل کنید و این جمله را با حالت امری ذکر کنید. شما هیچوقت برای تقاضا از بیننده برای ثبتنام در خبرنامه نمینویسید: اگر همنشین داری خبرنامه ما را اخذ کنی، اینجا را کلیک کن! این جمله تاثیرگذار نیست. بلکه باید بنویسید: اینجا کلیک کن تا در خبرنامه ثبتنام شوی.
حتی نوشتن “ثبتنام در خبرنامه” هم تاثیرگذار نیست و بیننده را دلگرمی به کلیک نمیکند.
35. در موعد فرآوری محتوای خلاقانه از تبلیغ کردن بپرهیزید
یکی از عللی که ما محتوا فرآوری میکنیم، اجتناب از تبلیغ است. مشتریان این روزها از تبلیغ خوششان نمیآید، آنها به پیگیری محتوای ارزشمندی هستند که کنجکاویشان را تحریک کند. همین که بیننده مطمئن شود شما منبع موثق و قابل اعتمادی هستید، درباره محصولاتی که ارائه میدهید نیز کنجکاو و پیگیر خواهد شد.
ممکن است وسوسه شوید کمی از خودتان لابلای درونمایه بنویسید و تبلیغ کنید، اما از این پیشه هم بپرهیزید، چون مخاطب متوجه این تبلیغات خواهد شد و آن را همنشین نخواهد داشت.
36. منش و تون صدای خودتان را به درونمایه بدهید
شخصیت برند و creative content
نوع زبانی که به کار میبرید و لحن شما با بیننده کاملا پیوستگی به صنعت و بیزنس شما دارد. چه بسا بخواهید لحن بذله گو داشته باشید یا جدی یا محاورهای. باید تون صدایتان همیشگی و متداوم باشد. این به برند شما شخصیت و هویت میبخشد که در تمام محتواها جاری است.
37. هدفگذاری کنید
شما برای کل چیز هدفی دارید، برای زندگی، کار، روابط… حال برای درونمایه نیز باید هدفی داشته باشید. یک هدف مبهم و نامشخص تنها برای پیش اخذ یک رویه عادی کافی نیست. باید بدانید از درونمایه چه میخواهید و میخواهید چه نتیجهای متعلق به حاصل شود، اینجاست که قصد شکل میگیرد.
آیا میخواهید هفتگی یک مقدار مشخصی محتوا منتشر کنید؟ یا حتی روزانه؟ یا شاید بخواهید تعداد مشخصی کسان برای خبرنامه ثبتنام کنند. یا شاید تنها بخواهید از سرنخها و ترافیکی که توسط میآورید، درآمد داشته باشید. به هر صورت، هدفی مشخص کنید و در جهت آن حرکت کنید. این اهداف، تعیینکننده گونه محتوای شما و چشمانداز شما در تولید درونمایه هستند.
38. محتوا برای وب بنویسید
محتوای اینترنتی بهترین نوع محتواست. خیلی از کسب و کارها محتوایی فرآوری میکنند که برای مدیومهای گوناگون طراحی شده و سپس آن را برای پست تارنگار یا وبسایت تغییر میدهند. از این کار بپرهیزید.
وقتی محتوایی برای نت مینویسید، فاکتورهای زیادی در آن دخیل هستند که فقط منحصر به این مدیوم هستند. سررسید انتشار، صفحهبندی وب، نویگیشن و … و بسیاری فاکتورها در اینگیجمنت یا تعامل مخاطب. برداشتن درونمایه از جاهای سایر و پیمان دادن آن در نت شیوه درستی نیست.
39. چیرگی نوشتاری خویش را بهتر کنید
مهارت در نگارش و فرآوری محتوای خلاقانه
خیلی از ما برادر داریم درونمایه بنویسیم، اما لغایت قبل از این چنین تجربهای نداشتهایم. چه بسا کمی ادب فرمان زبان ما باستانی باشد یا مطمئن نباشیم که محتوای ما به اندازه کافی جذاب است یا خیر.
تنها کاری که برای بهتر نوشتن باید اتمام دهید، تمرین و تمرین است. خوشبختانه متون زیادی در اینترنت در خصوص نگارش و قواعد گرامری وجود دارد که میتواند به شما کمک کند. خیلی راهنماهای اختصار وجود دارد که میتوانید به کار ببرید، فلذا به راحتی مهارت نویسندگی خود را درمان میبخشید.
40. فقط به یک قصد درونمایه فرآوری کنید
قبلا گفتیم که برای درونمایه باید هدفی داشته باشید و کوشش کنید از آن منظور منحرف نشوید. عنوان محتوا زیاد مهم است و راه نوشتن را مشخص میکند، ولی آن چیزی که مهمتر است، منظور و مقصود شما از این محتواست. محتوای شما باید یک هدف و مقصود دستیافتنی داشته باشد.
تلاش میکنید چه چیزی به مخاطب بدهید؟ میخواهید او را تحتتاثیر قرار دهید تا عمل خاصی اتمام دهد؟ میخواهید به او اطلاعات بدهید؟ او را نسبت به برندتان کنجکاو کنید؟ وقت صرف کنید و پرسونای مشتریان خویش را به تصویر بکشید، به طور ایدهآل پیامد آنها بعد از مطالعه محتوای شما چه خواهد بود؟ با چنین هدفی درونمایه تولید کنید لغایت دستیافتنی شود.
41. یک طرح کلی داشته باشید
ایده برای تولید محتوای خلاقانه
یکی از بهترین روشها برای فرآوری محتوای خلاقانه و هدفمند و بازداری از منحرف شدن از هدف، داشتن یک طرح کلی است.
قبل از نوشتن، کل ایدههای خویش را در ارتباط با آنچه میخواهید بنویسید، یادداشت کنید. مثلا میخواهید درباره کوبیدن منزل بنویسید. آغاز کنید ایدههای خویش را در ارتباط با آن یادداشت کنید. ایدهها را جمع و جور و مرتب کنید و یک نوشتار متعلق به استخراج کنید.
برگردید به محتواهای قدیمی. آیا در نوشتارتان از این شاخه به آن شاخه پریدهاید؟ برای هر محتوا یک طرح در عقیده داشته باشید و برطبق آن بنویسید.
42. در زمان فرآوری محتوای خلاقانه هوشمندانه عمل کنید
انتخاب شماست که شوخطبع باشید یا حتی خشک و رسمی. بهترین کار این است که محتوایی تولید کنید که هم سخنان منطقی داشته باشد و هم شامل نظرات و مطالب شوخطبعانه باشد. شما برای کسان واقعی محتوا فرآوری میکنید که علاوه بر خشک و رسمی بودن، حس شوخطبعی هم دارند. این یعنی شما هم دارای ویژگیهای یک انسان عادی هستید و جسارت به خرج میدهید.
43. محتوای مجابکننده بنویسید
از آنجا که شما میخواهید مخاطبان خویش را تحتتاثیر قرار دهید لغایت با دیدگاه شما موافقت کنند یا بازتاب موردنظرتان را در آنها برانگیزانید، باید محتوای شما خاصیت مجابکنندگی داشته باشد.
مجاب کردن به معنی دروغ گفتن به کسان نیست. آنچه باید انجام دهید این است که آنها را آگاه کنید و به آنها توضیح دهید که چرا باید مطلبی که میگویید را بپذیرند. همانند رفتار با معشوقهتان است، شما دیدگاههای خویش را در ارتباط با جهان با او به اشتراک میگذارید، ولی به او کذب نمیگویید.
44. به مخاطبانتان آدرس سر راست بدهید
فهم مطلب و فرآوری محتوای خلاقانه
شما برای اینترنت مطلب مینویسید و این با نگارش نوشتار کلاسی متفاوت است. در مقالههای کلاسی شما مطلب را طوری مینویسید که ممکن است سر راست به جستار اشارهای نشود و راه زیادی طی شود لغایت مطلب اصلی عنوان شود. در تولید محتوای خلاقانه برای وب کوشش کنید اغلب حالت محاورهای داشته باشید.
نحوه پیشه نت بدین صورت است: ملت محتوایی را جستجو میکنند، صفحه شما را پیدا میکنند و شروع به تعامل میکنند. با مخاطبان در سطح خودشان تعامل کنید، به آنها “شما” بگویید و خود را “من” یا “ما”، بسته به اینکه تنها یا گروهی کار میکنید، خطاب کنید.
45. زبان شاعرانه و ادبی را کناره بگذارید
دنیای اینترنت، دنیای ایموجی و چت است، جایی برای گفتگو به سخیف شکسپیر یا فردوسی نیست. پس مشابه رمان ادبی نوشتار ننویسید. واژگان آشنا برای مخاطبان بهرهگیری کنید، نه اصطلاحات غریب و بیگانه.
همان کلماتی را بهرهگیری کنید که اثناء مکالمه با کسان به پیشه میبرید. علاوه بر این، تا جای ممکن جملات خویش را کوتاهی کنید. این توصیهها به خصوص برای کسانی که در ابتدای گذرگاه تولید محتوای خلاقانه هستند، بسیار سودمند است ولی در آینده میتوانید با به کارگیری زبان ادبی و شاعرانه بیننده را به مطالعه پیوستگی مطلب ترغیب کنید.
46. دائم ذهن پذیرا و باز داشته باشید
در طول روز کوشش کنید ذهنتان را بر روی موضوعات و نقطهنظرهای جدید مفتوح نگه دارید. اگر نسبت به همه ایدهها و دیدگاهها پذیرا باشید، مدام اطلاعات کسب میکنید و محدود به یکسری اطلاعات مشخص نخواهید شد.
کلیپها ولینکهای جذابی که در اینترنت میبینید را اندوخته کنید. هر تصویر الهامبخشی را برای کاربرد در آینده، نشانهگذاری کنید. وقتی بخواهید محتوای خلاقانه فرآوری کنید، حجم وسیعی از اطلاعات دارید که میتوانید به شغل ببندید.
47. علت خود را حفظ کنید
انگیزه داشتن در تولید محتوای خلاقانه
حفظ علت احتمالاً شغل نسبتا سختی باشد، ولی کوشش کنید با در عقیده دریافت قصد و ادامه در کار، دلیل خود را حفظ کنید. چشم براه نشوید الی به شما الهام شود، زیرا این الهامات زمانی که به آن بیچارگی دارید رخ نمیدهد و قابل اعتماد نیست.
برگردید به هدفی که برای نوشتن داشتید. شما صرفا برای نوشتن، نمینویسید، دنبال قصد بزرگتری هستید. مدام قصد خود را تذکر کنید. نباید بابت یک منظور خرد هیجانزده نشوید و هدف اصلی را فراموش کنید.
48. محتوای خود را هدفگذاری مجدد کنید
هدفگذاری در فرآوری محتوای خلاقانه
مدام باید محتوای خود را ارتقا دهید. نباید اندیشه کنید میتوانید محتوای کاملی فرآوری کنید. احتمالاً مطلبی که در ماضی طرفدار زیادی داشت، الان سایر خیلی جذاب نباشد. اینجاست که باید هدفگذاری مجدد سپریدن دهید. شدنی است نسخه اینفوگرافی از یک مقاله قدیمی، خواننده بیشتری پیدا کند. چه بسا بتوانید یک مقاله را به چند جمله مهم و برجسته تبدیل کنید. یا میتوانید یک تصویر به اتفاق با یک عنوان ایجاد کنید و آن را به مقاله لینک دهید.
49. از خود بپرسید “من اگر بودم چنین مطلبی را میخواندم؟”
قبل از انتشار متنتان، چطور میتوانید بفهمید نوشتار شما چقدر جذاب است؟ اول خودتان داوری کنید که این متن چقدر برای خودتان جذاب است؟
وقتی خودمان مطلبی را مینویسیم، چه بسا ندانیم لغایت چه مرز خوب است. به همین منظور، مدتی از متنی که نوشتید فاصله بگیرید و یک بار سایر به آن نگاهی بیندازید، ببینید چقدر خوب است، اگر خودتان آن را ننوشته بودید، حاضر بودید آن را به اشتراک بگذارید؟
50. گزینش با شماست
محتوای عالی یک انتخاب است. شما سررسید و انرژی خویش را صرف میکنید لغایت یاد بگیرید محتوای سودمند و باکیفیت فرآوری کنید. یاد میگیرید چطور بیننده را شیدا مطالب و نوشتههای خویش کنید. محتوای خوب نوشتن یک انتخاب است. میتوانید برگزیدن دیگری داشته باشید. یک محتوای معمولی و بیارزش فرآوری کنید که نیازی به فراگیری چیرگی نداشته باشد.
محتوای خلاق تولید کنید، مدام آن را ویرایش و بازآفرینی کنید و این کار را تکرار کنید. در طولانی مدت سعی شما نتیجه خواهد داد.
به گزارش فارس به نقل از تک تایمز، اپل قابلیت یافتن تولیدات گمشده خود را برای کاربران تقویت کرده تا حتی در صورت عدم اتصال آنها به اینترنت، شناسایی موقعیت مکانی گوشی ها، تبلت ها و غیره ممکن شود.
Find My iPhone یکی از قابلیت های مهم تولیدات الکترونیکی اپل است که با استفاده از آن یافتن موقعیت مکانی آیفون ها، آی پدها و دیگر محصولات محبوب اپل ممکن می شود. اما این قابلیت تنها در صورت آنلاین بودن و اتصال وسایل یادشده به اینترنت قابل بهره برداری است.
اپل حالا قابلیت یادشده را با قابلیت دیگری به نام Find My Friends پیوند زده و یک قابلیت واحد به نام Find My ابداع کرده است که ردگیری آیفون و آی پد وغیره را تسهیل می کند.
کاربران تولیدات مختلف اپل با استفاده از این قابلیت تازه هم می توانند افراد مدنظر خود را راحت تر بیابند و هم آیفون و آی پدی را که گم کرده اند با سادگی بیشتری شناسایی و ردیابی کنند. Find My بر روی نسخه جدید سیستم عامل مک هم در دسترس خواهد بود تا حتی یافتن رایانه های مک گم شده آفلاین نیز ساده شود.
این فناوری بر روی رایانه های مک از طریق سیگنال های بلوتوث عمل کرده و اگر یک رایانه مک گم شده در نزدیکی آیفون و آی پد قرار داشته باشد ردگیری موقعیت مکانی آن از این طریق ممکن خواهد بود. اپل می گوید ردگیری موقعیت مکانی دستگاه ها از این طریق به صورت رمزگذاری شده صورت می گیرد.
منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11029317.html