اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

نصب وردپرس

کم مختصر باید سایتمان را به محیط واقعی ببریم و به نصب وردپرس روی هاست بپردازیم لغایت در معرض رویت کاربران قرار گیرد. برای این هدف باید با لوکال هاست خداحافظی نماییم و به سراغ سرویس‌های ارائه هاست برویم. وردپرس با هاست لینوکس سازگاری اکثریت دارد که به دو چهره Cpanel و Direct admin موجود است.
امروز می‌خواهیم آموزش نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل را به شما آموزش دهیم.
برای این قصد بعضی از هاستینگ‌ها سرویسی را با عنوان هاست وردپرس دارند که گزینه جالبی است. این هاست کاملا با وردپرس سازگار شده و حتی با یک کلیک می‌توان آخرین نسخه وردپرس را بر روی آن نصب کرد. اگر چنین هاستی را جاسازی کنید کارتان راحت‌تر است اما اگر نشد هاست معمولی با پنل مدیریت سی‌پنل بهترین گزینه برای نصب و راه اندازی وردپرس است.
نصب وردپرس

بهتر است قبل از ورود به مبحث اصلی، به پیش‌نیازها و جزئیات بپردازیم. ما می‌خواهیم یک سایت را در پیرامون اصلی یا در اینترنت راه‌اندازی نماییم و از دنیای تستی خارج شویم. برای این هدف اول سرویس هاست خود را برگزیدن کرده، سپس شروع به اتمام عملیات می‌کنیم. قدم‌هایی که باید در این راستا برداشته شود به چهره زیر است:

    خرید هاست پسندیده و ترجیحا لینوکسی از شرکتی معتبر و دارای پشتیبانی
    ثبت حوزه موردنظر برای سایت
    ست کردن گستره با هاست
    استفاده از اطلاعات ورود به هاست یا اطلاعات اطلاعات FTP (چنانچه سرویس‌دهنده به شما این اطلاعات را نداد می‌توانید در پنل هاست خودتان آن را برپایی کنید)
    دانلود آخرین نسخه وردپرس فارسی
    شروع فرآیند نصب و راه‌اندازی وردپرس

حال به سراغ شرح آموزش نصب وردپرس روی Cpanel می‌رویم.
آموزش نصب وردپرس

برای نصب وردپرس روی Cpanel نخست بایدآخرین نسخه وردپرس را اخذ کنید که معمولا از مخزن امکان‌پذیر است. نکته جالب اینجاست که پیشتر ما باید نسخه فارسی وردپرس را نصب می‌کردیم و حتما باید چشم براه می‌ماندیم لغایت وردپرس فارسی آن را ارائه دهد تا بتوان اخذ کرد. اما در حال آماده هیچ نیازی به صبر کردن و حتی اخذ نسخه پارسی نیست. همان نسخه اصلی را اخذ می‌کنیم و در هنگام نصب زبان باره عقیده را فارسی گزینش می‌کنیم. وردپرس خویش از بیشتر زبان‌های دنیا پشتیبانی می‌کند.
پس از گرفتن واپسین نوشتن وردپرس، وارد سی پنل شوید. این وارد شدن می‌تواند به صورت سر راست یا غیر سر راست (از شیوه FTP) باشد.
بارگذاری فایل فشرده وردپرس

در مرحله اول باید مطابق شکل ذیل وارد پوشه فایل‌های خود روی هاست شوید.
file manager- آموزش نصب وردپرس
ورود به دسته file manager

وقتی بر روی File Manager کلیک کنید وارد صفحه‌ای می‌شوید که در سرنوشت سمت چپ آن همانند شکل زیر پوشه public_html را نگریستن می‌کنید.
public_html- نصب وردپرس روی Cpanel
ورود به تقسیم public_html

پوشه pubilc_html ریشه هاست شماست و شما باید در همین پوشه فایل‌های وردپرس خویش را پیمان دیتا و آن را نصب کنید.
برای قرار دریافت فایل‌های وردپرس در پوشه public_html و در نهایت برای نصب وردپرس باید مطابق شکل ذیل از راه گزینه upload استفاده کنیم.
upload file- نصب وردپرس
انتخاب گزینه upload برای بارگذاری فایل‌ها

پس از آپلود شدن فایل فشرده وردپرس باید بر روی پوشه زیپ آن راست کلیک کنید و گزینه Extract را برگزیدن کنید الی پوشه وردپرس را از زیپ بیرون کنید.
unzip- هاست سی پنل
خارج کردن از حالت فشرده

مطابق شکل پایین وقتی نسخه وردپرس را extract می‌کنیم می‌توانید فایل زیپ آن را از درون سی‌پنل خود پاک کنید. اگر سعی کنید همیشه فضای هاست را منظم نگه دارید به سرعت سایت کمک بزرگی می‌کنید.
extract-هاست cpanel
حذف فایل فشرده موجود در روت هاست

سپس بر روی پوشه آبی رنگ wordpress در شکل بالا کلیک می‌کنیم الی تمام فایل‌های موجود را از تو پوشه وردپرس به تقسیم public_html انتقال دهیم. چرا؟
اگر می‌خواهید سایت شما با زدن آدرس دامنه نمایش داده شود باید تمامی فایل‌های اصلی وردپرس در public_html یا روت قرار گیرد در غیر اینصورت باید انتهای آدرس اصلی wordpress/ را نیز وارد کنید که این پیشه بی معنی‌ است.
انتقال فایل‌ها به public_html

همان‌طور که در شکل پایین می‌بیند برای انتقال تمام فایل‌های وردپرس، کل موارد را انتخاب کرده (با گزینه select all) و با کلیک بر روی آن‌ها گزینه Move را گزینش کنید.
move- انتقال فایل ها به روت
انتقال همگی فایل‌های وردپرس به روت اصلی

وقتی در شکل بالا گزینه “Move” را برگزیدن می‌کنیم مطابق شکل پایین پنجره‌ای مفتوح می‌شود که در این پنجره، گذرگاه کنونی تمام فایل‌های وردپرس به صورت public_html/wordpress/ مشخص شده است و شما باید کلمه wordpress را از راه مشخص شده در شکل منزه کنید و فایل‌ها را به پوشه public_html برای نصب وردپرس روی Cpanel انتقال دهید.
move - نصب وردپرس روی Cpanel
حذف واژه wordpress از انتهای آدرس
ساخت پایگاه داده

تا اینجا موقعیت اولیه وردپرس را مشخص کرده و آن را شاخه اصلی جای دادیم. حال نوبت به آن می‌رسد که پایگاه داده را تنظیم کنیم. می‌دانید که بدون اتصالات پایگاه دیتا نمی‌توانید وبسایت خود را راه‌اندازی کنید. چرا؟ چون سایت شما قرار است اطلاعاتی را در دل خود داشته باشد و این اطلاعات همگی بصورت جدول‌های مشخصی در پایگاه داده جمع می‌شوند. برای این هدف در پنل هاست بر روی گزینه MySQL database کلیک کنید:
  افزونه وردپرس
mysql database- نصب وردپرس روی هاست
به تقسیم ساخت پایگاه دیتا بروید

با کلیک بر روی لینک Database® MysQl که در شکل بالا مشخص شده است وارد صفحه‌ای مطابق شکل ذیل می‌شویم که باید برای نصب وردپرس روی هاست Cpanel دیتابیس ایجاد کنیم.
db name- هاست Cpanel
ورود یه نام برای پایگاه داده

برای پایگاه دیتا خویش باید نامی را در عقیده بگیرید و در این بخش وارد کنید، سپس بر روی دکمه آبی رنگ Create database کلیک کنید. حال کمی اسکرول می‌کنیم تا به تقسیم MySQL User برسیم.
db user - تعلیم نصب وردپرس
وارد کردن اطلاعات اسم پایگاه داده

در اینجا نیز باید برای پایگاه دیتا خویش اسم کاربری و پسورد بسازید. این مراحل را در نصب وردپرس روی لوکال هاست هم اتمام می‌دادیم با این تفاوت که در لوکال تنها یک نام پایگاه داده کافی است. بعد از آن بر روی Create User کلیک کنید. حال کمی اسکرول کنید و در تقسیم Add User database بر روی دکمه Add کلیک کنید الی همه موارد اضافه شوند.
وارد کردن آدرس سایت در مرورگر

حال برای نصب وردپرس روی Cpanel باید آدرس سایت خویش را در مروگر وارد کنید. چنانچه تمام مراحل فوق را به درستی اتمام دیتا باشید هنگام وارد کردن آدرس سایت خود در مرورگر با صفحه‌ای مطابق شکل زیر روبرو می شوید.
install-نصب وردپرس روی Cpanel
شروع نصب وردپرس

سپس بعد از عبور از صفحه بالا وارد صفحه‌ای مطابق شکل پایین می‌شوید که پیمان است اطلاعاتی را در آن وارد کنید…
enter info - نصب وردپرس روی Cpanel
ورود اطلاعات باره احتیاج برای نصب وردپرس

سپس با زدن دکمه “فرستادن ” وارد صفحه‌ای مطابق شکل زیر به شما پرتو داده می‌شود.
install-نصب وردپرس روی Cpanel
اجرای نصب وردپرس روی سی پنل

با زدن دکمه “اجرای نصب” وارد صفحه‌ای مطابق شکل پایین می‌شوید که باید در آن نام کاربری و پسورد ورود به سیستم وردپرس را مشخص کنید تا نصب وردپرس روی Cpanelانجام شود.
site info - نصب وردپرس روی Cpanel
وارد کردن اطلاعات نام سایت و رمز عبور

پس از فشردن دکمه ” راه‌اندازی وردپرس” نصب وردپرس روی Cpanel به طور تمام و کامل انجام می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از اسم کاربری و پسوردی که در مرحله پیش تعریف کردید وارد سیستم وردپرس خویش شوید.
finish - هاست cpanel
وارد کردن اطلاعات ورود به سایت
جمع بندی

مراحل نصب وردپرس روی Cpanel همانند نصب وردپرس روی لوکال هاست نیست. در هاست شما باید مراحلی را طی کنید الی سایتتان ساخته شود. البته این حرف ما به این قصد نیست که این عملیات سخت است اما برای اینکه مراحل متفاوتی را باید طی کنید، به شما می‌گوییم که حتما این آموزش را نگریستن کنید.
نکته مهمی که در اینجا باید حتما به شما یادآور شویم این است که در حال حاضر هاست لینوکسی به صورت دایرکت ادمین موجود است و سی‌پنل در ایران کمتر مشاهده می‌شود. ولی برخی شرکت‌ها سرویس سی‌پنل نیز ارائه می‌دهند، به همین قصد بهتر است آموزش پیشه با آن را بیاموزید.
هر نوع نظری دارید شاد می‌شویم از تقسیم دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد