اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

انتخاب نام برای دامنه

انتخاب اسم حوزه مناسب یکتا از بزرگ‌ترین دغدعه‌های هر فردی به اثناء راه‌اندازی کسب و کارش است. در واقع اگر بتواند بهترین، آسان‌ترین و مرتبط‌ترین اسم دامین را برای وبسایت خود به ثبت برسانید، به راحتی توانا خواهید بود برند و پهنه فعالیتتان را به کاربران شناسایی کنیدر این نوشتار ۱۳ ایده برای برگزیدن اسم گستره را رسیدگی خواهیم کرد که در انتهای نوشتار می‌توانید بهترین تصمیم را برای دامین خود بگیرید.

چگونه اسم پهنه (Domain Name) مناسب انتخاب کنیم؟ ۱۳ ایده برای گزینش نام دامنه

۱. در نظر اخذ پهنه سطح بالا (Top Level Domain)

ساده‌ترین روش برگزیدن پسوند حوزه این است که ببینید که چه دامنه‌های سطح فوقانی (Top Level Domain) برای اسم حوزه مورد عقیده شما وجود دارد. مهم‌ترین و رقابتی‌ترین گستره سطح بالا (TLD) تاکنون دامنه .com بوده است.  انتخاب نام برای دامنه  ولی پسوندهای مهم دیگری همانند .net ، .biz ، .shop و … نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را گزینش نمایید.


دامنه‌های سطح بالا برای موارد زیاد متفاوتی مورد بهره‌گیری پیمان می‌گیرند. به‌عنوان مثال، پسوند .biz برای وب‌سایت‌های پرکار در پهنه بازرگانی کاربرد دارد. در حالی‌که گستره org. برای سازمان‌های غیرانتفاعی مانند بنیادهای خیریه اولین برگزیدن است.


اگر وب‌سایت شما با دامنه org. معرفی شود، بازدیدکنندگان، شرکت یا کسب‌وکار شما را یک سازمان یا موسسه عام‌المنفعه یا سازمان خیریه تصور می‌کنند. البته برای کاربران ایرانی org. اغلب به معنی سازمان‌های نیمه‌دولتی و خصوصی است.


۲. تحقیق و جستجو درمورد واژه ها کلیدی پیوسته با نام دامین باره نظر

جست‌وجوی کلمات کلیدی، نخستین گام ارزشمند برای چندین نوع بازاریابی آنلاین، از دسته بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی پرداخت به‌ازای هر کلیک (PPC) است. وانگهی ابزاری عالی جهت یافتن ایده‌هایی برای نام گستره است.


به منظور یافتن واژه ها کلیدی پسندیده و پیوسته با کسب و کارتان، به ابزارهای رایگانی مانند Keyword Tool یا Google Keyword Planner و ابزارهایی پولی از دسته MOZ ،Ahref، SEMRush و … می‌توانید رجوع کنید. تمام پیشنهادات این افزارها براساس زبانی که ملت استفاده می‌نمایند خواهد بود و که برآیند اینکه استفاده از گرد از این کلمات کلیدی محبوب در URL وب‌سایت شما، رتبه سئو سایت شما را افزایش خواهد داد.

۳. برپایی لیستی کامل از کلمات باره عقیده و مترادف‌های آن‌‌ها

زبان انگلیسی پر است از کلماتی که معانی یکسان یا کاملن مثل دارند. درواقع یک کتاب کامل داریم که می‌توان مترادف هر کلمه‌ای را که فکرش را می‌کنید در آن ثبت نمود. ببینید آیا هر یک از همچم هایی را که برادر دارید همانند ایده اصلی خودتان است. در ضمن بررسی آزاد بودن پهنه را فراموش نکنید.۴. بررسی نام حوزه مورد نظر در زبان‌های دیگر

بعضی اوقات، کلماتی که می‌خواهید در انگلیسی بهره‌گیری کنید، همتای زیبایی در زبان دیگری دارند که می‌توانید به جای آن در اسم وب‌سایت خویش بهره‌گیری کنید. سایت Translatr امکان وارد کردن یک واژه و توسط آوردن لیستی از ترجمه‌های آن را در ده‌ها زبان گوناگون راحت می‌کند. ولی زبان‌هایی که از الفبای کاملن متفاوتی استفاده می‌کنند دراین طریق نمی‌توانند کمکی به شما نمایند.

۵. به کارگیری کلمات مرتبط

مانند روش‌های پیشین که روشنگری داده‌شد، این شیوه نیز لیستی از واژه ها مانند به ایده شما را برپایی می‌نماید. دست موزه Related Words مرتبط با کلمات می‌تواند لیستی از کلماتی را ایجاد کند که به واژه مورد نظرشما کم و بیش و مرتبط است.

۶. بررسی رقبا و الهام اخذ از حوزه آن‌ها

با دید مثال کارهایی که وب‌سایت‌های سایر انجام داده‌اند می‌توانید ایده بگیرید. وب‌سایت‌های دیگری که محصولات، خدمات یا اطلاعات همانند به وب‌سایت شما ارائه می‌دهند، بررسی نمایید و لیستی از اسم دامنه‌های آن‌ها را تعبیه کنید.


این روش برای آن است که سرشناس را که  نزدیک  به نام رقیبان شما است، برگزیدن نکنید. ولی می‌توانید واژه ها و عباراتی را که استفاده نموده‌اند، به‌عنوان یک نقطه پرش برای ایده‌های بیشتر خود درنظر بگیرید.

۷. استفاده از صفت‌های مرتبط با اسم دامین خود

آیا یک صفت معنی‌دار هستی دارد که بتوانید جلوی اسم اصلی که کار شما را توصیف می‌نماید قرار دهید؟ به صفت‌هایی فکر کنید که زیبا به‌نظر می‌رسند و ارتباطی با کلمه دیگری که قصد دارید در پهنه شما داشته باشد، دارند.

۸. اضافه کردن کلمات سایر به نام اصلی

در انتهای اسم دامنه‌ای که در نظر دارید کلماتی مشابه Group، Ltd، People یا Store را اضافه نمایید و آن را به یک اسم جدید تبدیل کنید. این یک روش ساده برای جایگزینی ایده اصلی حوزه شما با گزینه مشابهی که در دسترس است می‌باشد.


۹. بکار بردن اسم حیوانات در دامین

استفاده از نام حیوان، روشی جالب است که به تازگی سایت‌های معروفی را با این شیوه انتخاب اسم گواه هستیم. اضافه کردن جانور به نام دامنه فقط به شما کمک نمی‌کند الی یک نام تجاری منحصربه‌فرد برپایی کنید، بلکه به‌طور اتوماتیک فرصتی هوشمندانه برای نام تجاری شما را نیز فراهم می‌نماید.


شما می‌توانید برای برند خود یک لوگو و نما زیبا و به یادماندنی ایجاد کنید. بسیاری از برندها از این روش استفاده کرده‌اند، مثل Firefox ، Burt’s Bees و FoodPanda. لیستی از حیواناتی را که همنشین دارید را برگزیدن نمایید و ببینید که آیا مناسب نام گستره شما هست یا خیر.


۱۰. گزینش اسم اشیا یا موارد هم‌خوان با برند شما

حیوانات تنها گزینه انتخابی شما نیستند. شما می‌توانید به موارد دیگری فکر کنید که نشانه‌های مرتبطی با آنچه برادر دارید، دارا می‌باشند. برندهایی مشابه Apple ، Android و Monster.com از این تاکتیک در برپایی نام‌های بازرگانی خویش کاربرد کرده‌اند.

در باره هر اشیاء یا تصویری که برای شما اهمیت داشته‌باشد اندیشه کنید یا تصویری را که اخ دارید برپایی نمایید. البته باید مطمئن باشید که ترکیبی که انتخاب کرده‌اید از پیش توسط فرد دیگری ثبت نشده باشد. پس باید به رسیدگی آزاد بودن دامنه و در دسترس بودن آن بپردازید لغایت بتوانید ثبت حوزه خویش را سپریدن دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد