اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

اژانس دیجیتال مارکتینگ سئو دریا

اخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ را در سئو دریا را ببینید

آموزش مفاهیم سئو

به تازگی با مفاهیم سئو آشنا شدید؟ برادر دارید بدانید چه فاکتورهایی بر کسب جایگاه در نتایج گوگل تاثیرگذار هستند؟ به جای درستی مراجعه کردید. در این سری مقالات با عنوان آموزش سئو مبتدی منظور داریم ادب اولیه باره احتیاج برای سئو را به شما تعلیم دهیم. در قسمت نخست به تلاش میکنیم با شناسایی مفاهیم اولیه سئو و عبارات رایج در آن دید بهتری برای شما برپایی کنیم. و اولین سوالی که باید به آن استجابت دهیم این است؛ سئو چیست؟


آموزش مفاهیم اولیه سئو - سئو چیست

در این ویدیوی آموزشی که نخستین آموزه از تعلیم سئو تازه کار است مفاهیم سئو به شما آموزش داده میشود. این ویدیو خلاصه ای از محتوای موجود در همین صفحه است.

سئو چیست؟

این عبارت مخفف Search Engine optimization یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که قصد اصلی آن کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است. روزانه کاربران بسیاری واژه ها باره عقیده خود را در گوگل جستجو میکنند و این موتور جستجو پیشنهاداتی متناسب با عبارات جستجو شده به آنها نمایش میدهد. هر چقدر جایگاه شما در فهرست نتایج بالاتر باشد شانس اکثریت برای جذب کاربر خواهید داشت و اصطلاحا سئو سایت شما بهتر است. وانگهی میتوانید به نوشتار سئو چیست در سایت وبسیما مراجعه نمایید.


تکنیک های سئو مجموعه ای از دانش، خ


برای کامیابی در سئو نیازمند تولید محتوا هستیم، محتوایی که برای کاربر ارزشمند بوده و برای موتور جستجو قابل درک باشد. علاوه بر این راهبرد صحیح برای تولید و ارایه محتوا در کنار طراحی مناسب سایت میتواند شانس شما را برای کسب جایگاه بهتر افزایش دهد. ورود کاربر به سایت اولین هدف ما و تبدیل بازدیدکننده به مشتری مهم ترین منظور خواهد بود که در مقالات بعدی به آن اغلب می پردازیم.


سئو پیچیدگی و ظرافت زیادی دارد که نیازمند مطالعه همیشگی و ادب به روز است. نکته مثبت این است که شما همش رو به پیشرفت و یادگیری خواهید بود.


چرا به سئو دربایستن داریم؟

موتورهای جستجو مثل یاهو، بینگ، یاندکس و از همه مهمتر گوگل با ورود به سایت های اینترنتی محتوای آنها را بررسی کرده و براساس جستار ارزش گذاری و رتبه بندی میکنند. برای این پیشه از الگوریتم های پیچیده ای بهره‌گیری میشود که کسی متعلق به آگاهی ندارد بعنوان نمونه فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها بیش از ۲۰۰ باره است.


کاربران اینترنتی برای یافتن محتوای باره عقیده خود به موتور جستجو مراجعه کرده و از میانی نتایج نمایش داده شده استجابت خود را اخذ میکنند. تعداد جستجو در اینترنت یومیه در حال افزایش است و در حال آماده بیش از ۷ میلیارد جستجو در روز اتمام میشود. هرچقدر سهم شما از این کاربران بیشتر باشد شانس بالاتری برای فروش محصولات، ارایه خدمات یا حتی گرفتن تبلیغات خواهید داشت. برای جذب مخاطب اغلب به سئو و حضور در صفحه نخست گوگل وابسته خواهیم بود.


رتبه بندی نتایج در گوگل

چطور سایت خویش را سئو کنیم؟ بهتر نیست به متخصص مراجعه کنم؟

در این سری مقالات شما را با اصول اولیه و دانش کاربردی سئو آشنا میکنیم و میتوانید خودتان شغل بر روی سایت را پیش درآمد کنید. اما همانند هر حرفه ی دیگری تجربه و فرهنگ تخصصی نقش مهمی در موفقیت شما خواهد داشت. اگر منظور دارید یک متخصص حرفه ای سئو باشید باید مطالعات خویش را گسترش دیتا و هر روز بازپسین ترین آگاهی ها و مقالات این پهنه را رصد کنید. وانگهی بعنوان یک میانبر مطمئن و سریع میتوانید در کارگاه های تعلیم حرفه ای سئو که بدست وبسیما برگزار میشود شرکت کنید.


اگر وقت و حوصله کافی برای این کار را ندارید بهتر است به متخصصین سئو و مشاورین شناخته شده در این مقوله مراجعه کنید و پیشه را به آنها بسپارید. به طور حتم این شغل هزینه های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت ولی شدنی است در سنجش با زمانی که برای آموزش و کسب تجربه صرف میکنید برای شما بصرفه باشد. در این مرحله مهم ترین پیشه شما برگزیدن درست متخصص یا رایزن سئو است.


تاثیر سئو بر رتبه بندی نتایج گوگل

کلمات رایج در سئو

در پیوستگی مقالات به طور حتم با عبارات اکثریت آشنا خواهیم شد اما برای آغاز بهتر است با مفاهیم ذیل آشنا شوید:


تفاوت سئو  On-page و Off-page

سئو On-page یا همان سئو داخلی سایت به معنی بهینه سازی سایت شما برای درک بهتر بدست ربات های گوگل است. هر فعالیتی که در سایت خویش سپریدن میدهید؛ از تولید درونمایه گرفته لغایت طراحی صفحات و نسخه موبایل بر سئو کارایی گذار خواهد بود و به آنها سئو درونی سایت میگویم. مهمترین بخش ها عبارتند از:


استفاده صحیح از تگ های متا

تعیین صحیح عنوان ها و تگ های هدینگ

تدوین ساختار پسندیده برای آدرس دهی صفحات

بهینه سازی تصاویر سایت

تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت

طراحی نسخه موبایل سایت و ریسپانسیو بودن صفحات

بهینه سازی سرعت لود شدن صفحات

و بسیاری فاکتورهای دیگر که در تعلیم های پیش رو به آنها خواهیم پرداخت.


سئو Off-page یا سئو بیرونی گردآور کار و جنبش های شما در بیرون از سایت برای انتشار بهتر محتوا در اینترنت و برپایی مسیرهای دسترسی بیرونی است. مهمترین فعالیت ما در بیرون سایت کسب بک لینک های ارزشمند است. 

مفاهیم اولیه سئو

 هر سایتی غیر از سایت شما که به یگانه از صفحات شما لینک دیتا باشد یک بک لینک محسوب شده و میتواند بر جایگاه شما در نتایج گوگل تاثیرگذار باشد. شیوه های مختلفی برای کسب بک لینک ارزشمند وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:


تبادل لینک

خرید بک لینک

ریپورتاژ آگهی

فعالیت در شبکه های اجتماعی

نوشتن محتوای ارزشمند و مرجع

ارسال نگرش در سایت های پیوسته با سایت شما

لینک سازی درست تاثیر بسیار زیادی بر جایگاه شما خواهد داشت و همین امر موجب شده در سنه های تازه تکنیک های مختلفی برای کسب بک لینک رایج شوند. کارایی این تکنیک ها بر نتایج گوگل به حدی بسیار بوده که این موتور جستجو برای بازدارندگی از همه راهبند شدن آنها الگوریتم های جدیدی را معرفی کرده است. الگوریتم هایی به اسم های پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار. این الگوریتم های سایت هایی که قوانین گوگل در لینک سازی را نادیده گرفته اند معرفی کرده و جایگاه آنها در نتایج گوگل را تفریق میدهند یا به عبارت دیگر سایت های غیرطبیعی را جریمه میکنند.


براساس همین طبیعی یا غیرطبیعی بودن روند کاری یک سایت مفهوم جدیدی به نام سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه شکل گرفت که در پیوستگی به رسیدگی آنها میپردازیم.


تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

این مفهوم از فیلم های وسترن سینمای کلاسیک دریافت شده است که معمولا نقش منفی فیلم ها کلاه سیاه به سر داشتند. در واقع تقابل خیر و شر در سئو است. البته این نام گذاری را خیلی جدی نگیرید هدف مشخص کردن مرز میانی تکنیک های  استاندارد و تکنیک های فریبنده برای گوگل است.


تکنیک های کلاه سیاه عموما بر رشد تند سایت در نتایج گوگل تمرکز میکنند و توجهی به میزان رضایت کاربر نخواهند داشت. قصد اصلی از این پیشه کسب جایگاه بهتر ولی غیرواقعی است و کوشش میشود از نقط سستی گوگل در تشخیص صفحات بهتر بهره‌گیری شود. بعضی از تکنیک هایی گوگل یکراست به آنها اشاره کرده است به شرح زیر است:


ایجاد صفحاتی با محتوای اتوماتیک ‌و جمع آوری شده

ریدایرکت مخفیانه

تقلب در نشان گذاری محتوا

انجام جستجو رفتار تقلبی در گوگل

متن یا لینک نهان شده در صفحه

محتوای کم و بی ارزش

تکرار غیرمعمول واژه ها در صفحه

و …

تکنیک های کلاه سیاه مدام در حال تغییر هستند و هر موعد که گوگل مسیر حلی برای شناسایی این سایت ها پیدا میکند طریق های جدیدی پیدا میشوند. در این شیوه شما خیلی تند رشد میکنند و به جایگاه مناسب میرسید اما جایگاه شما زیاد لغزنده خواهد بود و هر روز ممکن است بدست گوگل جریمه شده و از لیست نتایج حذف شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد