وبسایت فارنت - امید بکتاش: شاید شما هم همچون من یکی از عاشقان آپدیت باشید. هنگامی که یک نسخه جدید اندروید معرفی میشود، ما شروع به صحبت در مورد آن میکنیم، چشم به راه دریافت آن مینشینیم و پی در پی بخش آپدیت اندروید گوشی خود را چک میکنیم تا حتی یک لحظه زودتر به نسخه جدید دسترسی داشته باشیم و طراحی و امکانات آن را امتحان کنیم. این به راستی نیمی از لذت بردن از داشتن یک گوشی اندرویدی است!
مطمئنا همه اینطور نیستند، برای برخی از افراد معایب و مشکلات پیش آمده پس از نصب یک نسخه جدید از اندروید آزاردهنده و غیر قابل تحمل است. از جمله مشکلات احتمالی میتوان به کاهش سرعت اجرای برخی اپلیکیشنها، باز نشدن برنامهها در نسخه جدید، وجود چند باگ در عملکرد سیستم عامل و حتی از کار افتادن برخی قابلیتها نظیر اسکنر اثر انگشت و … اشاره کرد. یکی از راه حلهای مقابله با این مشکلات، دانگرید اندروید یا برگرداندن اندروید و بازگشت به نسخه قبلی اندروید است.
در بیشتر مواقع، افرادی دوست دارند تلفن خود را به نسخه قبلی اندروید بازگردانند که از دریافت یک آپدیت ناراضی هستند. برای برخی از باگهای موجود در آپدیتهای جدید چندان سخت نیست، اما گاهی این مشکلات بهقدری زیاد است که چارهای به جز دانگرید کردن باقی نمیماند. با این حال باید در نظر داشت که برگرداندن و بازگشت به نسخه قبلی اندروید یا به اصطلاح دانگرید، همیشه آنقدر ساده نیست که به نظر میرسد.
آیا واقعا قصد دانگرید اندروید گوشی خود را دارید؟
برگرداندن اندروید قبلی دردسرهای خاص خودش را به دنبال دارد، همچنین انجام دادن آن برای افراد تازه کار ممکن است خطرناک باشد. از جمله مشکلات دانگرید میتوان به عدم پشتیبانی سازنده تلفن همراه از نسخههای قدیمیتر اشاره کرد.
به عنوان مثال هنگام برگرداندن اندروید ۹ به ۸، شرکت سازنده دیگر مشکلات موجود روی نسخه قدیمی را برطرف نمیکند. همچنین شما باید به خوبی مراحل بازگشت به نسخه قبلی اندروید را بدانید.
از جمله مشکلات دیگر بازگشت به نسخه قبلی اندروید نیز میتوان به عدم پشتیبانی از برخی قابلیتها و نرمافزارها در نسخههای قدیمی اندروید اشاره داشت. گوگل پس از معرفی یک نسخه جدید از اندروید، APIهای لازم برای توسعه اپلیکیشن برپایه آن را در اختیار توسعهدهندگان قرار میدهد.
اگر یک گوشی سامسونگ یا یک گوشی هواوی دارید باید بدانید این شرکتها هنگام ساخت نسخههای اختصاصی از اندروید، از APIهای جدید استفاده میکنند. از این رو برخی از امکانات جدید موجود در اندروید، قابلیت فعالسازی و استفاده در نسخههای قدیمیتر اندروید را ندارند.
اگر چه ممکن است این امکانات به ظاهر بی فایده و نه چندان مهم به نظر برسد، اما ممکن است قابلیتهایی که شما واقعا به آن احتیاج دارید نیز در همین دسته قرار بگیرد. البه استفاده از اپلیکیشنهای شخص ثالث میتواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کند.
راهکار آسان بازگشت به نسخه قبلی اندروید
اگر یکی از کاربران گوگل پیکسل یا گوگل نکسوس هستید، بازگردانی نسخه اندروید به ورژن قبلی برایتان چندان سخت نخواهد بود. در واقع این روش در مورد تمامی گوشیهایی که امکان آنلاک تلفن همراه و دریافت نسخه رولبک وجود دارد قابل استفاده است.
اگر سازنده تلفن همراه شما نیز فایل بازگرداندن نسخه اندروید به نسخه قبلی را منتشر کرده است، کافی است تنها مراحل زیر را دنبال کنید:
لطفا اول تمامی مراحل برگرداندن اندروید را به خوبی یاد بگیرید و سپس اقدام به انجام دادن آن کنید.
اطلاعات زیادی وجود دارد که بدون روت کردن نمیتوانید از آنها پشتیبان بگیرید. از جمله این اطلاعات دادههای بازیها و اپلیکیشنها، تصاویر ذخیره شده در اپلیکیشنهای پیام رسان و سایر دادههای شخصی که ممکن است روی محیط ابری ذخیره نشده باشند؛ بنابراین پیش از نصب نسخه قدیمیتر اندروید روی گوشی هوشمند خود، به خوبی این مورد را بررسی کنید. نصب نسخه جدید اندروید نیازمند به حذف کامل اطلاعات از روی حافظه داخلی است، بنابراین پس از انجام دانگرید دیگر به اطلاعات قبلی خود دسترسی نخواهید داشت.
همچنین باید توجه داشت که پیش از شروع فلش کردن تلفن همراه، تمامی ابزارهای لازم برای این کار را دریافت کرده باشید، متوقف شدن عملیات فلش قبل از به اتمام رسیدن کامل این فرآیند میتواند موجب بریک شدن دستگاه شما شود. اگر روش بالا به راحتی برای شما در دسترس نبود حتما روش بعدی را بخوانید اگر چه سخت، اما احتمال بیشتری برای موفقیت دارید.
فلش کردن راهکار سخت، اما موفقتر برگرداندن اندروید قبلی
متاسفانه باید بگویم در اکثر مواقع امکان استفاده از راه حل گفته شده در بخش اول وجود ندارد، در واقع اکثر کمپانیها به دلایلی فایل قابل نصب سیستم عامل خود را منتشر نمیکنند. از این رو شما باید دستگاه خود را با استفاده از نرمافزارهای مخصوص به این کار فلش کنید.
بهترین راه برای دریافت فایلهای لازم و همچنین نحوه انجام این کار، استفاده از انجمن و یا گروههای مخصوص به این کار از جمله وبسایت XDA است.
پیدا کردن یک رام اصلی (استوک رام) و قدیمی تلفن همراه، در اغلب موارد یک کار مشکل است. با این حال این بخش سادهترین قسمت فرآیند دانگرید محسوب میشود.
دیگر نکتهای که باید در نظر داشته باشید این است که اکثر سازندگان هنگام ارایه یک آپدیت برای اندروید، نسخه بوتلودر را نیز آپدیت میکنند. از این رو پیش از نصب نسخه قدیمی اندروید شما باید بوت لودر دستگاه را به حال قبلی برگردانید.
این کار به وسیله نرمافزارهای خاصی انجام میپذیرد. همچنین ممکن است انجام این فرآیند نیاز به کارهای خاصی داشته باشد که هرگونه اشتباه در انجام آنها موجب بریک شدن تلفن همراه خواهد شد.
برای فلش کردن رام دانلود شده، میتوانید از نرمافزارهای مخصوص به این کار استفاده کنید. طرز کار و استفاده از این برنامهها معمولا ساده بوده و در صورتی که مراحل را به ترتیب و دقیق دنبال کنید، هیچ مشکلی برای تلفن همراه شما پیش نخواهد آمد. با این حال پیش از انجام هر کاری آموزشهای لازم برای استفاده از این برنامهها را در محیط اینترنت یافته و طبق آن عمل کنید.
استفاده از کاستوم رام برای بازگشت به نسخه قبلی اندروید
اگر هنوز هم عزم نصب نسخه قدیم اندروید به جای نسخه جدید آن را روی گوشی خود دارید، میتوانید از کاستوم رامها استفاده کنید. کاستوم رام نسخهای از سیستم عامل اندروید است که توسط کاربرانی همچون شما توسعه یافته است.
در واقع بیشتر کاستوم رامها را گروههای کوچک برنامهنویس منتشر و پشتیبانی میکنند. استفاده از کاستوم رام میتواند امکانات جدید اندروید را برای دستگاههای قدیمی به همراه داشته باشد، با این حال ممکن است به پایداری لازم برای استفاده مداوم نرسیده باشد.
نصب کاستوم رام موجب از بین رفتن گارانتی دستگاه شما میشود، بنابراین نصب آن بر روی دستگاههایی که هنوز تحت گارانتی تولید کننده هستند به هیچ وجه پیشنهاد نمیشود.
اگر از جمله کاربرانی هستید که از یک تلفن همراه محبوب و پرفروش استفاده میکنید، احتمالا تعداد زیادی کاستوم رام برای دستگاه شما وجود دارد. وبسایت XDA Developers میتواند منبع خوبی برای پیدا کردن این کاستوم رامها و همچنین نحوه استفاده از آن باشد.
منبع : https://www.bartarinha.ir/fa/news/913184/چگونه-اندروید-گوشی-خود-را-به-نسخه-قبلی-بازگردانیم
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که واژه ها معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که تمامی آنها به یک معنی می باشند و می نا آن را بصورت پایین تعریف نمود:
سئو (بهینهسازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتورهای جستجو با روشهای غیر اخلاقی نیست. آنها برای کمک کردن به درمان رویت و بستگی وب سایتها در نتایج جستجوی طبیعی با منظور رسیدن به رتبهبندی بالا، ایجاد شدهاند.
سئو را میتوان مجموعهای از روشها برای تغییر استراتژیک وب سایتها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، میپردازد.
سئو فرآیند سادهای نیست که به راحتی پیادهسازی شود زیرا نیازمند ادب زیاد، علم پیش زمینهای و صبر است. موتورهای جستجو با تغییر مداوم الگوریتمهای رتبهبندی خود غیر قابل پیشبینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.
سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از تکاپو هایی است که بدست سئوکار اتمام می شود.
الگوریتم رتبهبندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبهبندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو میبایست مهمترین این معیارها را جهت پیادهسازی کامیاب سئو بدانند.
سئو چیست
اوایل شروع سئو
در اوایل سنه 1990 اولین موتورهای جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضی از محبوبترین آنها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن موعد ملت موتورهای جستجو را به دید یک لیست لیست شده نگاه میکردند که امثال صفحه زرد، سئو اولیه بر پای بست، حروف الفبا اتمام میشد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.
با رشد همیشگی اینترنت موتورهای جستجوی جدیدتری نما میشدند که از الگوریتمهای رتبهبندی پیچیدهتری استفاده میکردند. این الگوریتمها با معیار تراکم واژه کلیدی ( شمار دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه بهرهگیری شده تقسیم بر شمار همه کلمات صفحه) و برچسبهای شبیه key-words برای درک محتویات وب سایتها کاربرد میکردند. به تعقیب این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایتها فعالیت خود را شروع کرد. با گسترش رتبهبندی صفحات بدست موتورهای جستجو، مهندسین سئو به پیگیری پیدا کردن راههایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با به کارگیری روشهایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.
یک نوشتار که بدست نیویورک تایمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعهدهندگان وب صحبت کرد که برای قرار دریافت در بالای صفحه نتایج جستجو از روشهای غیر اخلاقی سئو کاربرد میکردند. این مقاله توضیح میدهد که چگونه توسعهدهندگان وب به راحتی یک سایت را به به اتفاق واژه ها کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری میکنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش میدهند.
همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبهبندی بالا برای کلمات کلیدی ویژه در اوایل شغل خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روشهای غیر اخلاقی در آن موعد پیمان گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتمهای موتورهای جستجو پیچیدهتر شدهاند و خیلی سخت است که مهندسین بهینهسازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز هستی دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.
اهداف سئو چیست ؟
هدف سئو کمک به وب سایتها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات پیوسته با پرسوجوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا میکند و موتور جستجو قابل اعتماد میشود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را پرتو میدهد.
بعد از اینکه سئوبرای شفا رتبهبندی سایتها در نتایج جستجوی طبیعی شغل خود را آغاز کرد، این فرآیند نیازمند ادب و زمان برای پیادهسازی روشهای خود شد. زمان، بزرگترین سرمایهگذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.
بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی باره استفاده پیمان میگیرند، سئو هفتهها یا ماهها طول میکشد لغایت به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینهسازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در طویل مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبهبندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایتها خیلی مهم است که در صفحه نخست نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه لغایت نتیجه طبیعی نخست که 58.4 درصد کلیکها را دربرگیرنده میشود، قرار گیرند.
این جای شگفتی نیست که وب سایتها با محصولات و خدماتی که بفروش میرسانند بر راز رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو چشم وهمچشمی کنند. به عنوان نمونه واژه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خویش گزین کردن میدهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه نخست 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خود برگزیدن میدهد. این مسئله برای خیلی از سایتها مفید است که در بالای نتایج جستجو پیمان گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به شمار مشتریانشان اضافه میشود.
یک مطالعه دیگر نشانه میدهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص میکند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک میکنند و تنها 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک میکنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکتها تاثیر سئو را دانسته و آماده هستند برای آن موعد و هزینه صرف کنند.
بطور کلی اهداف سئو را می تاب بصورت ذیل خلاصه نمود:
در بازدید تارنما کارایی بسزایی دارد.
باعث برپایی برند می شود.
باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
بهترین ابزار برای تبلیغات است.
بهینه سازی موتور جستجو چیست
سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)
سئو تو صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... پیوسته میشود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری میکنید مربوط به SEO On Page میشود. این شیوه پایه تمام تلاشهای بهینهسازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر نوع تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد مینمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که طریق SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page سپریدن شود.
سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)
بر خلاف شیوه SEO On Page که گسترش وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام میشد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در بیرون از وب سایت شما سپریدن میشود؛ این دربرگیرنده تمام چیزهایی است که میتواند در توسط آوردن رتبهبندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در توسط آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایتهای دیگر به سایت شما اشاره میکنند) متمرکز میشود سپس با به کارگیری روشهایی که در بیرون از وب سایت اتمام میشود به بهینهسازی موتور جستجو میپردازد.
SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که بدست مهندسین سئو در جهت بدست آوردن پیوند دهندگان، گردانیدن میشود.
سئو کلاه - سفید چیست ؟ (White Hat)
در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیکها، روشها و استراتژیهای که از قوانین و راهنماییهای موتورهای جستجو تبعیت میکنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتورهای جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد میشود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعملها و سیاستهای صحیح جهت توسط آوردن رتبههای بالا در نتایج موتورهای جستجو کاربرد میکند.